|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-06-2014, 13:36 | #1 |
ford::amateur
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 05-06-2014
Skąd: Konin
Model: Ford Monedo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
Odpala od kopa, ale szarpie silnikiem
Dzień dobry, jestem (byłem) szczęśliwym posiadaczem forda mondeo mk 2.0 tdci po lifcie z końca 2003r. Przejechałem na nim ponad 370 000km. Aby nie zanudzać przejdę do rzeczy. Najpierw pojawił się problem z oddaleniem na zimno, kręciłam po 8-10s, aż w końcu na w trasie zapaliła sie sprężynka, potem zgasł silnik w cżasie jazdy, aż w końcu nie odpalił wogole. Mechanik wymienił mi najpierw regulator pompy, dał jakiemuś gościowi wtryskiwacze do przeglądu (ten wymienił w dwóch zaworki a w jednym końcówkę). Niestety to nic nie dało. A wiec kolejny etap to była wymiana pompy wtryskowej. Wraz z wymianą pompy (kupiłem używkę z Anglika z przebiegiem 140 000 ... Czy to prawda? Podobno w Anglii nie przekręcają liczników bo za to są duże kary, zgadzacie sie?),wymienił listwę i wszystkie przewody, wyjęty został zbiornik-oczyścili go i cały układ paliwowy, wtryski poszły jeszcze raz do przeglądu (okazało sie, ze były jakieś opiłki, oczyścił je). Następnie mechanik uruchomił go na krótko. Teraz odpala od kopa, ale niestety szarpie silnikiem! Czy powodem tego mogą być uszkodzone zaworki na wtryskach, albo rozpylacze? A może jeszcze coś innego? Tak jak wielu z Was wydałem juz sporo kasy. Pewnie gdybym wiedział ile to kosztuje wysłałbym juz go na złom:-). I drugie pytanie, co Państwo sugerujecie w tym wypadku: kupno wtryskow po regeneracji czy zaryzykowanie i kupienie używek? Bede wdzięczńy za wszelkie podpowiedzi,
|
06-06-2014, 16:02 | #2 |
ford::advanced
Imię: Marek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Lincoln UK
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 393
|
Odp: Odpala od kopa, ale szarpie silnikiem
Kręcą angielskie auta też tylko rzadziej bo auto ma swoją rejestrację od początku do końca żywota auta. Przy każdym przeglądzie jest wbijany przebieg i jest dostęp do tej bazy za free, kary może i są ale za dużo zachodu żeby czegoś dojść.
Wtyski oddaj na sprawdzenie do firmy zajmującej się regeneracją tych wtysków. Jeżeli nie wyrzuca sprężynki przy dużym obciążeniu np. mocne wciśnięcie pedału w podłogę jadąc pod stromą górę to obstawiam na końcówki wtrysków.
__________________
Mondeo mk4 Titanium X Sport Panther Black 2.2 TDCI |
06-06-2014, 21:31 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-11-2010
Skąd: Oxford, W-wa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI ST 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 300
|
Odp: Odpala od kopa, ale szarpie silnikiem
Nic nie piszesz czy wtryski po zmianie końcówki i zaworków miały nadawane i wklepywane nowe kody. Jeżeli nie to musisz trochę pojeździć aż nastąpi samoadaptacja wtedy szarpanie powinno ustać pod warunkiem że wymieniona pompa i wtryski są rzeczywiście dobre. Czsami potrzeba na to nawet kilkaset km ale jeżeli wszysko jest ok powinieneś czuć poprawę po każdej 100 km.
Co do tej pompy z UK to przebieg 140tys. jest bardzo prawdopodobny z tym że w milach co po przeliczeniu daje ok 220 tys. km. Nie sądzę aby ktoś złomował diesla z przebiegiem 140 tys. km (niespełna 90 tys. mil), chyba że powypadkowy. Jednak wiekszość części używanych w UK jest dobrej jakości.
__________________
Stan Twego auta mówi prawdę o Tobie. Wcześniej Mondeo MK3 1.8i 125KM 2001r. |