![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 20-06-2014
Model: MK1
Silnik: 1.8
Rocznik: 1993
Postów: 1
|
![]()
Witam.
Kupiłem ostatnio Ford-a Mondeo.. jako że to moj pierwszy samochód postanowiłem poprosić o pomoc. A więc.. samochód nie chce odpalić z stacyjki.. po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki ( co wskazuje ze stacyjka reaguje ) ale po przekręceniu na "start" słychać tylko lekkie "cyk" i nie reaguje nawet nie kręci.. postanowiłem odtworzyć maskę i wyjąć bezpiecznik odpowiedzialny za rozruch silnika.. i TUTAJ największa niespodzianka.. rozebrałem bezpiecznik z obudowy i włożyłem z powrotem (dociskając w nim blaszke ) efekt? silnik zaczyna sam kręcić i BEZ PROBLEMU odpala... Pomyślałem ze może coś z bezpiecznikiem ze nie przyciąga tej blaszki czy coś, wybrałem się do garażu i wyciągnąłem podobny bezpiecznik z innego samochodu.. i podobnie jak z poprzednim na stacyjce nie odpala...a jak go rozbiorę i sam pod maska docisnę tą blaszkę to odpali automatycznie... nie mam pojęcia jak to naprawić bo za każdym razem trzeba otwierać ta maskę i dociskać ten bezpiecznik żeby sam odpalił co jest kłopotliwe... może to elektromagnez? Druga jest sprawa wróciłem własnie z sklepu samochodowego do którego udałem się po przekaznik do rozrusznika.. otrzymałem odpowiedz że muszę wiedzieć jakiej wartości musi być ten przekażnik, polecił mi wizytę u "elektryka" co dla mnie jest śmieszne bo zapłacę fortune za takie coś.. Co mi doradzicie ? jaki to musi być bezpiecznik ? Samochód to Ford mondeo 1.8 rocznik 93. za wszelką pomoc dziękuje Ostatnio edytowane przez jvc ; 20-06-2014 o 14:28 Powód: Poprawa tytułu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]() Cytat:
Wyjmij przekaźnik R6 i sprawdź, czy w gnieździe nr 2 pojawia się napięcie, gdy przekręcisz kluczyk w pozycję „start”. Jeżeli tak, to sprawdź, czy gniazdo nr 1 jest połączone z masą. Jeżeli te dwa warunki są spełnione, to uszkodzona jest cewka przekaźnika. Jeżeli w gnieździe nr 2 nie pojawia się napięcie, to sprawdź diodę osadzoną w gnieździe oznaczonym literą D. Jeżeli dioda jest sprawna, to uszkodzona może być stacyjka, lub przewód łączący ją ze skrzynką bezpieczników. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 18-11-2013
Skąd: Nysa
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 Td
Rocznik: 1998
Postów: 14
|
![]()
Może spadł kabelek z rozrusznika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,209
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 01-06-2010
Skąd: Nowy Targ
Model: mondeo st220/mondeo mk1 4x4
Silnik: 3.0v6 pb/lpg /2.0pb/lpg
Rocznik: 2003/1995
Postów: 141
|
![]()
Według mnie jeśli masz imobilajzer to jego wina.tez tak miałem z jednym mondkiem i IMO coś wariowalo i raz zapala a raz nie.
|
![]() |
![]() |