Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-03-2025, 20:41   #1
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
Domyślnie Minimalny serwis 1.6 TDCI

Mam takie pytanko - ponieważ Foka ostatnio więcej stoi niż jeździ i przez rok nastukała szalone 3 tys. km, zastanawiam się nad sensownością wymiany kompletu filtrów jak to miałem w zwyczaju robić kiedy przebiegi roczne wynosiły po 10-15 tys.

Zastanawiam się czy nie zostać tylko przy zmianie oleju + filtra oleju.
Kabinowy zmienię latem przy okazji dezynfekcji parownika.
Nie planuję zmieniać filtra paliwa i zastanawiam się nad sensem zmiany filtra powietrza.

Poza tym normalny przegląd u mechanika, może coś wyłapie czego ja jeszcze nie odczuwam.

Co o tym sądzicie? Takie minimum będzie ok? Czy raczej zmienilibyście coś jeszcze? Albo np. nie zmieniali filtra oleju, ale to chyba średni pomysł?

hindus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2025, 20:54   #2
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,984
Domyślnie Odp: Minimalny serwis 1.6 TDCI

Olej z filtrem jak co roku bym zmienił. Paliwa powinien starczyć na dłużej niż taki roczny przebieg. Filtr powietrza w swoich wymieniam wg zaleceń Forda, co 60 tys., wielkiego syfu w nich nigdy nie widziałem.
tomao jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2025, 13:58   #3
N7h4k4lr
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , Mdo mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 184
Domyślnie Odp: Minimalny serwis 1.6 TDCI

Ja przy takich znikomych przebiegach wydłużyłbym okres wymian do 2 lat.
Uważam, że dla zdrowia silnika jeśli stoi nieużywany co co 2 tygodnie odpalić na 5 minut, no i ze 2, 3 razy w roku doładować aku.
N7h4k4lr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2025, 09:12   #4
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
Domyślnie Odp: Minimalny serwis 1.6 TDCI

Szczerze mówiąc nie wiem czy odpalenie diesla na 5 minut nie spowoduje jeszcze gorszego efektu... Olej nawet letni nie będzie.
Tak czy inaczej jutro wymiana oleju i filtra oleju, zgodnie z pierwotnym planem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
hindus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2025, 12:08   #5
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
Domyślnie Odp: Minimalny serwis 1.6 TDCI

I temat z głowy, mechanik sugeruje jeszcze filtr powietrza, ale raczej odpuszczę w tym roku. Wleciał Liqui Moly i mam wrażenie, że silnik trochę ciszej pracuje na zimno, na ciepło jeszcze nie sprawdzałem. Ale to raczej kwestia świeżości oleju i filtra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. albo efekt placebo
hindus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2025, 12:23   #6
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: Minimalny serwis 1.6 TDCI

Cytat:
Napisał N7h4k4lr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Uważam, że dla zdrowia silnika jeśli stoi nieużywany co co 2 tygodnie odpalić na 5 minut
Efekt będzie kompletnie odwrotny od zamierzonego. Przez 5 minut nic się znacząco nie naładuje nawet się nie zagrzeje a najwięcej zużycia występuje podczas zimnego startu.

Przynajmniej w takiej sytuacji pojeździć z pół godziny aby wszystko się nagrzało i to najlepiej z odcinkiem drogi szybkiego ruchu/autostrady.

Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I temat z głowy, mechanik sugeruje jeszcze filtr powietrza, ale raczej odpuszczę w tym roku.
Olej z filtrem oleju zdecydowanie wystarczy. W takim dieselku pewnie nawet na wyrost ale z czasem też olej traci swoje właściwości przeciwutleniające, zakwasza się plus na krótkich odcinkach dostaje się paliwo do oleju, wilgoć itd. Mała cena za "ubezpieczenie" silnika.

Paliwa spokojnie co 20-30tkm starczy też wiek bez większego znaczenia.

Filtr powietrza ford zaleca co 60tkm ale to mocno zależy od tego po jakich drogach jeździsz. Jak po czystych to po 100tkm potrafi być czysty. Jak po jakiś szutrowych czy ogólnie gdzie się kurzy to 10tkm potrafi być zabity. Sam okres użytkowania filtra powietrza bez znaczenia no chyba, że ma 10 lat i się biodegraduje już.

Ostatnio edytowane przez klocolus ; 02-04-2025 o 12:28
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2025, 15:43   #7
N7h4k4lr
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , Mdo mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 184
Domyślnie Odp: Minimalny serwis 1.6 TDCI

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Efekt będzie kompletnie odwrotny od zamierzonego. Przez 5 minut nic się znacząco nie naładuje nawet się nie zagrzeje a najwięcej zużycia występuje podczas zimnego startu.
Oczywiście dla aku nic dobrego z tego nie wynika, natomiast dobre jest przesmarowanie olejem wszystkich elementów i magistral. Olej ileś czasu zostaje na panewkach , ileś na ściankach, ale ileś....
N7h4k4lr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2025, 16:05   #8
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: Minimalny serwis 1.6 TDCI

Cytat:
Napisał N7h4k4lr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
natomiast dobre jest przesmarowanie olejem wszystkich elementów i magistral. Olej ileś czasu zostaje na panewkach , ileś na ściankach, ale ileś....
Jak już to robić to przynajmniej tak aby silnik się porządnie zagrzał. Po takim krótkim czasie to co najwyżej wprowadzamy dodatkową wilgoć do cylindra gdzie jest największa szansa korozji, na panewkach i innych elementach to olej będzie latami.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2025, 17:11   #9
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
Domyślnie Odp: Minimalny serwis 1.6 TDCI

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Paliwa spokojnie co 20-30tkm starczy też wiek bez większego znaczenia.
Akurat wiek może mieć znaczenie, bo w oleju napędowym rozwijają się bakterie żywiące się biokomponentami wchodzącymi w skład paliwa (to te 10% dodatku). Jak giną, to po nich i po efektach przemiany materii zostaje syf który zbiera się w zbiorniku, jest zaciągany przez pompę i osadza się na filtrze. Robiąc 3-4 tys. km oznacza to dla mnie 4-5 tankowań w ciągu roku. Czyli może się okazać, że jedna porcja paliwa "leży" i "dekomponuje" w zbiorniku nawet przez 3 miesiące, także latem w trakcie upałów. Więc filtr paliwa w przyszłym roku na 90% wymienię, niezależnie od pokonanego przebiegu. Co innego jak ktoś jeździ dużo, wtedy paradoksalnie wymiana filtra paliwa mogłaby być rzadsza bo będzie zbierać tylko te zwykłe zanieczyszczenia które dostają się do zbiornika w trakcie tankowania.
hindus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.