Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-07-2014, 13:28   #1
pan_bobek
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
Domyślnie Stan alternatora

Witam.
Własnie wyciągnąłem szczotkotrzymacz z alternatora bez jego demontażu ponieważ nie miałem wg ładowania.
Ten cały szczotkotrzymacz jest napewno do wymiany (chyba ze sie mylę) oto jego zdjęcie:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


Ale był też znajomy sprawdzić i mowił że na tym wałku poniżej są jakieś "wżery" w tych rowkach i ich nie powinno być ale nie jest pewien:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

I własnie rozchodzi mi się o ten wałek. Może taki być? Czy muszę wymienić cały alternator? Czy wystarczy ten "szczotkotrzymacz"


Edit:
Tzn nie szczotkotrzymacz tylko regulator napięcia o Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Ostatnio edytowane przez pan_bobek ; 29-07-2014 o 13:32
pan_bobek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2014, 13:47   #2
charlie1986
ford::average
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 23-11-2007
Skąd: Kłobuck
Model: Focus mk1
Silnik: 1,8 Benzin
Rocznik: 2004
Postów: 161
Domyślnie Odp: Stan alternatora

To nie żaden szczotko-trzymasz tylko regulator napięcia
charlie1986 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2014, 13:50   #3
pan_bobek
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
Domyślnie Odp: Stan alternatora

Napisałem przecież na dole... pomyliłem się i nie chciałem już przeprawiać. A nie oto pytalem.

F5


Edit:
Zobaczcie na to zdjęcie na zielono jest ta równa strona a na czerwono zaznaczyłem ten "wżer" będzie na tym dobrze to chodzić czy do wymiany? (powiększcie sobie zdjęcie)
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez pan_bobek ; 29-07-2014 o 15:04
pan_bobek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2014, 19:06   #4
aksokol
ford::average
 
Avatar aksokol
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Jelenia Góra okolice
Model: Focus MK2 FL Silver X
Silnik: 1,8 TDCI 115KM
Rocznik: 2008
Postów: 92
Domyślnie Odp: Stan alternatora

Komutator przynajmniej do wymiany to na czerwono i zielono.
Prawdopodobnie taniej będzie wymienić cały alternator.
__________________
Była Hanka 1,4 jest Foczka 1,8 TDCi
Pozdrawiam
Kris
aksokol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2014, 19:33   #5
pan_bobek
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
Domyślnie Odp: Stan alternatora

Ale da sie sam ten komutator wymienic? Czyli jak zaloze nowy regulator napiecia to ladowanie przez to raczej nie bedzie dzialac?
pan_bobek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2014, 07:38   #6
aksokol
ford::average
 
Avatar aksokol
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Jelenia Góra okolice
Model: Focus MK2 FL Silver X
Silnik: 1,8 TDCI 115KM
Rocznik: 2008
Postów: 92
Domyślnie Odp: Stan alternatora

Da się wymienić, nawet na forum było gdzieś tylko poszukać.
Opłacalność ??? ale dla chcącego nic trudnego.
__________________
Była Hanka 1,4 jest Foczka 1,8 TDCi
Pozdrawiam
Kris
aksokol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2014, 09:29   #7
piti000
ford::advanced
 
Avatar piti000
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-05-2007
Model: Mondeo IV
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 12
Postów: 216
Domyślnie Odp: Stan alternatora

Ja za wymianę regulatora napięcia ze szczotkami, "komutatora" oraz łożysk zapłaciłem ok 150 zł. Na pewno bardziej się opłaca niż kupno używanego bo nie wiadomo w jakim stanie będzie, a po naprawie wszystkie elementy , które się zużywają mam nowe.
__________________
Ekologia zabija Motoryzację

Ostatnio edytowane przez piti000 ; 30-07-2014 o 11:43
piti000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2014, 11:19   #8
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Stan alternatora

Piti, nie wszystkie masz nowe które się zuzywają, nie masz nowych pierścieni wirnika, po których ślizgaja sie szczotki.
Jak pierścienie maja głębokie rowki, to szczotki bardzo szybko się zużywają.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2014, 11:36   #9
piti000
ford::advanced
 
Avatar piti000
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-05-2007
Model: Mondeo IV
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 12
Postów: 216
Domyślnie Odp: Stan alternatora

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie masz nowych pierścieni wirnika, po których ślizgaja sie szczotki.
Mam nowe, napisałem "komutator" żeby nie wywoływać dyskusji typu: to się nazywa komutator czy pierścienie ślizgowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ekologia zabija Motoryzację
piti000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2014, 11:38   #10
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Stan alternatora

Zwracam honor.
Ale szczotki komutatora, to nie to samo co komutator.
Aby była jasność to powinieneś napisać, wymieniłem szczotki wraz z komutatorem.

Ostatnio edytowane przez salom ; 30-07-2014 o 11:40
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.