|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-08-2014, 13:56 | #1 |
ford::amateur
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: Rybnik
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 6
|
Schemat elektryczny otwierania tylnej klapy z przycisku przy kokpicie
Witam. Przeglądnąłem chyba wszystkie tematy na ten temat i nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi. Nie działa mi otwieranie tylnej klapy w kombi z guzika przy kokpicie. Mam focusa 1.8 TDCi z 2003 r. Guzik jest sprawny, klapa otwiera się z pilota, a czarny przewód przy guziku skutecznie połączony jest z masą. Wiem że drugi przewód przy owym guziku (czarno-żółty) idzie bezpośrednio do modułu GEM. Przemierzyłem wszystkie kable o tych kolorach przy module chcąc sprawdzić ciągłość przewodu czarno-żółtego i z żadnym nie mam ciągłości. Zakładam więc, że kabel jest przerwany. Chciałbym więc pociągnąć nowy przewód od modułu GEM do guzika ale nie wiem z jakiego pinu przy module. Wie ktoś może jak zlokalizować prawidłowy przewód przy module GEM?
|
22-08-2014, 14:53 | #2 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Odp: Schemat elektryczny otwierania tylnej klapy z przycisku przy kokpicie
Złącze C105, pin 16.
Może uzupełnię. Na GEMie jest pięć wtyków, C101-C105. O ile pamiętam poszukiwany jest po prawej stronie GEMa. Wtyk ma na jednej krawędzi 10 pinów (od 14 do 23). Trzeci w rządku będzie Twój poszukiwany czarno/żółty do przycisku otwierania klapy. Kolejno od pinu 14 do 23 kolory przewodów: BK/GN, BK/GN, BK/YE, BK/YE, BK/BU, BK/BU, BK/OG, 2x BK/WH, OG/WH, BK/WH. BK-czarny, GN-zielony, YE-żółty, BU-niebieski, OG-pomarańczowy, WH-biały. Więcej grzechów nie pamiętam, jeżeli coś pomogło to proszę bardzo. Powodzenia Ostatnio edytowane przez wielkikack49 ; 22-08-2014 o 18:54 Powód: dopisek |
22-08-2014, 20:45 | #3 |
ford::amateur
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: Rybnik
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 6
|
Odp: Schemat elektryczny otwierania tylnej klapy z przycisku przy kokpicie
Wielkie dzięki. Jesteś WIELKI jak Twój nick Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jutro przystępuje do skorzystania z Twojej rady. Pozdrawiam
|
23-08-2014, 07:20 | #4 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Odp: Schemat elektryczny otwierania tylnej klapy z przycisku przy kokpicie
Hi, hi. Wielki Kack to dzielnica Gdyni..
Z otwieraniem klapy walczyłem kilka miesięcy - otwierała się "z guzika" a z pilota ni diabła. Pilot sprawny, bateria, nowe przyciski itd. Klapa się nie otwiera. Porady w stylu "na pewno przetarty przewód między klapa i dachem i robi zwarcie" niewiele wniosły. Przewód z GEMa jest jeden, jeżeli guzik otwiera to tym samym przewodem GEM powinien otworzyć "z pilota". Po iluś badaniach dałem sobie spokój, mam klucz, mam guzik, reszta to fanaberie. Jakoś tak miesiąc temu przypadkiem nacisnąłem otwieranie klapy. Fordzisko powiedziało cyk i sezam się otworzył. I do dzisiaj działa. Cuda, panie, cuda.. Ostatnio edytowane przez wielkikack49 ; 23-08-2014 o 07:38 |
23-08-2014, 09:22 | #5 |
ford::amateur
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: Rybnik
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 6
|
Odp: Schemat elektryczny otwierania tylnej klapy z przycisku przy kokpicie
A ja tym czasem sprawdziłem jeszcze raz ciągłość owego czarno-żółtego przewodu i jednak mam ciągłość. Ciekawa sprawa. Z guzika w pilocie się otwiera i słychać cyknięcie przekaźnika w GEM-ie, a po podaniu bezpośrednio masy na pin 16 nic się nie dzieje. Czyżby były dwa osobne przekaźniki dla otwierania klapy (jeden dla otwierania z pilota a drugi dla otwierania z kokpitu)? Dziwna sprawa. Może masz jeszcze jakiś pomysł co z tym może być? Dodam tylko, że mam jeszcze jeden problem z elektryką, a mianowicie z otwieraniem przez centralny zamek drzwi kierowcy. Kiedyś w tym grzebałem i zamek jest sprawny. Zamek zamyka ale nie otwiera. W najbliższym czasie pewnie powrócę do tego tematu i przemierzę przewody.
A tak na marginesie to pop przejściach z odkrywaniem przewodów w różnych zakamarkach moim fordzie stwierdzam, że partactwo ludzi montujących alarmy w serwisie forda jest godne podziwu. Miałem kilka innych problemów z elektryką i wszystkie wynikały z zaśniedzienia miejsc łączenia oryginalnych przewodów z przewodami do alarmu. Polecam więc wszystkim, którzy mają dziwne problemy z elektryką w samochodzie o przejrzenie przewodów głównie w progu przy lewej nodze kierowcy pod wykładziną, przy GEM-ie i w bagażniku w lewym schowku. |
23-08-2014, 09:43 | #6 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
Odp: Schemat elektryczny otwierania tylnej klapy z przycisku przy kokpicie
Niestety, pomimo długich poszukiwań nie udało mi się znaleźć dokumentacji GEMa i nie wiem co w środku siedzi. Być może są dwa przekaźniki wykonawcze, oddzielnie dla linii z guzika i odbiornika pilota. Przewód z GEMa do zamka jest jeden, biało zielony z pinu 2 złącza C102. Do tego dwa przewody wracające z zamka, z informacją o stanie zamknięcia/otwarcia zamka.
Usterka podobna do mojego przypadku tylko zamienione miejsca. Tyle tylko, że ja do niczego nie doszedłem a naprawiło się samo. A w temacie, pytanie dodatkowe: kolory kabelków w Twoim pojeździe zgadzają się z rozpiską? Odpisałem je z dokumentacji rocznika 2002, może coś Turki u Forda zdążyli namieszać. Ostatnio edytowane przez wielkikack49 ; 23-08-2014 o 12:43 |
23-08-2014, 19:32 | #7 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-08-2009
Skąd: SZCZECIN - ∫t∫εt∫in - Stargard
Model: Focus MK2 Kombi/ S-max 1.8TDCI
Silnik: 1.6 TDCI / 1.8 TDCI
Rocznik: 2008 , 2009
Postów: 253
|
Odp: Schemat elektryczny otwierania tylnej klapy z przycisku przy kokpicie
wiązka w przelotce klapy do sprawdzenia
__________________
Niebieski smerf Focus MK2 Turnie, Zielony S-max a Była Fioletowa Foczka combi "PILOT Nienormatywny" Kierowca MANa TGX3 BDF |
23-08-2014, 20:07 | #8 |
ford::amateur
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: Rybnik
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 6
|
Odp: Schemat elektryczny otwierania tylnej klapy z przycisku przy kokpicie
Co do kolorów przewodów to wszystko się zgadza. Co prawda nie wszystkie przewody znajdują się w kostce które opisałeś ale numeracja pinów pasuje z kolorystyką.
Zobacze jeszcze jak wygląda sprawa z przewodami które teraz opisałeś. Przewody w przelotce w klapie niedawno wymieniłem bo faktycznie kilka było przerwanych. Swoją drogą jak jak można w dać przewody w takie miejsce które po kilku latach są do wymiany. Fuszera Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum...No nic.. Będę dalej kombinował. Tym czasem dzięki za pomoc. Jak coś wymyślę to dam znać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |