|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-09-2018, 19:41 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-07-2016
Model: Focus II FL
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Remont tylnego zawieszenia
Witam,
po ostatniej wizycie w ASO mój "doradca serwisowy" poinformował mnie że tylne zawieszenie jest kompletnie zużyte i nadaje się do wymiany. Z racji tej informacji chcę to zrobić sam ale: - w sklepie w którym zamawiam części powiedziano mi że lepiej kupić zestaw kompletnych wahaczy niż wymieniać same tuleje, różnica w cenie spora bo aż 800 zł. - czy ktoś z forumowiczów to przerabiał lub posiada istotne wskazówki jak się do tego zabrać - znajomy ma dostęp do pracy ale nie wiem co i jak rozkręcać żeby sobie krzywdy ne zrobić Każda wskazówka mile widziana. Pozdrawiam |
27-09-2018, 20:19 | #2 |
ford::advanced
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-05-2016
Skąd: Chester
Model: Focus MKII
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 235
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Ja ostatnio to przerabialem. Prosta robota ale trzeba dobrze spryskać śruby przed odkrecaniem. Najlepiej 3-4 dni przed i powtarzać zabieg, mi to sporo ułatwiło roboty. Chociaż i tak musiałem ciąć śruby przy dolnych wahaczach. Oczywiście po wszystkim musisz zbieżność zrobić. Możesz się też zastanowić nad wymiana sprężyn. Na przeglądzie było wszystko ok, a jak je wymontowalem, to widać było uszkodzenie i odpad kawałek spirali. Dodatkowo zabezpieczylem podwozie. Do cukierków będziesz potrzebował prasy, i pamiętaj o zaznaczeniu ich kąta względem wahacza oraz głębokość wpuszczenia ich.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
27-09-2018, 20:29 | #3 |
ford::advanced
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-05-2016
Skąd: Chester
Model: Focus MKII
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 235
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Może coś podpowie...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
27-09-2018, 20:38 | #4 |
ford::advanced
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-03-2017
Skąd: Gdańsk
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 246
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Jeśli chcesz robic sam to przygotuj się na walkę. Wszystko zardzewiałe, śruby pewnie nie do ruszenia. Ja u siebie pryskała tydzień przed, a i tak śruby od zbieżności się urwały. Wahacz trzeba była ciac na kawałki. Dałem do znajomego mechanika i mu współczuje. Ogólnie okazało się ze sprężyna pęknięta wiec tez trzeba było wymienić, do tego nowe śruby warto zamontować i wszystko porządnie nasmarować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
27-09-2018, 20:40 | #5 |
ford::advanced
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-05-2016
Skąd: Chester
Model: Focus MKII
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 235
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Wahacz ciąć.... ? U mnie dało radę wybić śruby, po ich przecięciu w paru miejscach szlifierka. Cienka tarcza do szlifierki i da rade bez niszczenia wahacza.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez Phoenix_eu ; 27-09-2018 o 20:47 |
27-09-2018, 20:49 | #6 |
ford::advanced
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-03-2017
Skąd: Gdańsk
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 246
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
A u mnie się nie dało wybić. Pewnie dla upartego byłoby to mozliwe, ale robiłem to po pracy w garażu. Jedna stronę zrobiłem, z druga już nie miałem mocy żeby walczyć, zleciłem dla znajomego mechanika. Ogólnie nie ma co ukrywać, ale nie jest to fajna robota. Robiłem teraz w lipcu, a w maju zeszłego roku ustawiałem zbieżność i śruba się kręciła, wiec byłem zdziwiony ze po jednej zimie tak się zapiekła.
|
27-09-2018, 20:58 | #7 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
No niestety, jeżeli śruby nie ruszane od nowości, to zawsze jest problem. Można sobie poradzić bez cięcia, to jest ostateczność.
Psikanie odrdzewiacza na pewno nie zaszkodzi ale i może nie wiele pomóc, bo działa powierzchownie. Są różne metody na takie oporne śruby, ja napiszę kilka. Zakładamy klucz, stukamy w niego młotkiem zarówno w kierunku odkręcania jak i dokręcania. Nie na chama, tylko z umiarem. Stukamy delikatnie w łeb śruby. Po takich zabiegach, próbujemy ruszyć śrubsko. Nie odkręcajcie od razu kluczem pneumatycznym, bo można łatwo zerwać, na początku tylko nasadowe lub oczkowe. Jak nie idzie, trzeba podgrzać miejscowo palnikiem, lut-lampą, co tam mamy w posiadaniu. Powtórzyc procedurę od początku. |
27-09-2018, 21:41 | #8 | |
ford::professional
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Cytat:
Sruby zapiekają się w tulajkach, najczęściej i najmocniej regulacyjne. Więc najlepsza metoda to gumówka lub lisek. No chyba że ktoś w garażu ma palnik indukcyjny. |
|
27-09-2018, 21:51 | #9 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Indukcja to już rarytas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tulejki metalowo/gumowe można grzać centralnie palnikiem, o ile oczywiście jest taka możliwość, nie zawsze jest podejście. Nie ma siły, muszą się poddać.
|
01-10-2018, 15:54 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-07-2016
Model: Focus II FL
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Odp: Remont tylnego zawieszenia
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co odkręcać w pierwszej kolejności tak aby sprężyna mi nie wystrzeliła ? Zaznaczeniu kąta przy cukierkach ( nie bardzo rozumiem proszę o tłumaczenie łopatologiczne ).
|
|
|
|