![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,357
|
![]()
Szykuję się do wymiany rozrządu przy 120 tys. Podobno pompa wody z mondeo mk5 i kugi do tego silnika pasuje p&p. Ja mam pompę na koło przykręcane 3ma srubami. Poleci ktoś jakąś firmę, odradzanie też wchodzi w grę, Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie chcę sie naciąć na minę.
Ostatnio edytowane przez steell ; 21-03-2025 o 20:18 Powód: Połączneie tematów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,357
|
![]()
Skusiłem się i kupiłem pompę wody firmy INA. Oczywiscie po zakupie trafiłem na informacje o pękającym plastikowym wirniku w pompie do diesla tej firmy, co mnie trochę zaniepokoiło. Miał ktoś jakieś doświadczenia z tymi pompami, dobre lub złe i podzieli się informacjami na ich temat? Pompa kupiona w starym sprawdzonym sklepie internetowym, wiec źródło raczej pewne.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez steell ; 21-03-2025 o 20:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,994
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,357
|
![]()
Dziękuje za odpowiedź. Tak jak napisałem, trafiłem na informacje o pękniętym wirniku w dieslu i to już po 500 km od wymiany rozrządu i pompy. Ma ktoś jeszcze jakieś informacje na ten temat? Te pompy występowały w wielu modelach w silnikach 1.5 i 1.6 Ecoboost.
Ostatnio edytowane przez steell ; 21-03-2025 o 18:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]()
Ostatnio wyjmowałem pompę INA z innego auta po 25tkm i ciekła. W DW10F poddała się po jakiś 40tkm pękł wirnik. Obecnie stosowałbym Hepu/Continental jeśli występuje a najlepiej oryginalna Ford. W moim 1.6eb fabryczna pompa fordowska przejechała 306tkm i chodziła dzielnie do końca, miała trochę luzu ale nie ciekła ani nie sprawiała problemów. Osobiście Iny bym nie włożył wolałbym zostawić stary oryginał jak wygląda ok. Napinacze, paski, łożyska i tym podobne ujdą od nich ale pompa odpada.
Akurat w ecoboostach raczej plastikowy wirnik nie jest problemem a co najwyżej kiepska jakość zamiennika. DW10F jest dosyć specyficzny jeśli chodzi o pękanie tych wirników, moja teoria jest taka że w tych silnikach w wyniku rozszczelniania się egr dostają się spaliny do układu i mikrobąbelki są ogniskami kawitacji na wirniku + stosunkowo wysoka temperatura tego silnika co daje spore obciążenia na pompie Ostatnio edytowane przez klocolus ; 22-03-2025 o 00:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 06-01-2013
Skąd: Lubartów
Model: escort cabrio
Silnik: 2.0 n7a @ 2.3 y7b
Rocznik: 1991
Postów: 782
|
![]()
Przy wymianie rozrzadu znajomemu wyciagalem inę z audi i miala pięknie odlane ich logo na korpusie, a ta co wkladalem juz miala tylko laserem naniesione logo i oznaczenia, tak jak na chinczykach.
Wiec niestety zaczynają robić to co reszta i markują chinczyki. Osobiście wole zlapac rozrzad od hepu, przynajmniej siedzi ich własna pompa, do tego paski najczesciej continentala a raz w zestawie do kijanki trafil mi sie oryginalny napinacz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,357
|
![]()
No właśnie na tej mojej jest laserem wypalana. Kupione w sklepie nie na allegro ale nigdy nie ma pewności. Moze ktoś da znać czy miał z tymi nowymi problemy w Ecobooscie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 04-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mk5
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 143
|
![]()
U mnie w mondeo 1.5 EB mechanik założył pompę hepu i po przejechaniu około 15tyś kilometrów zaczęła cieknąć. Poszła na gwarancji i wstawiono znowu pompę hepu i teraz słyszę dźwięk jakby „włączającej się zmywarki” i układ nie może się odpowietrzyć. Przejechałem tak około 3300km. (wskaźnik temperatury stoi cały czas w pionie). Panowie może ktoś podpowie jak go odpowietrzyć bo do mechanika mam kawałek drogi.
|
![]() |
![]() |