|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-08-2007, 12:45 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: małopolskie
Postów: 26
|
TDDi - dym przy uruchamianiu jak zimny
Witam
Jestem to po raz pierwszy. Cieszę się że mogę korzystać z tego forum. Uważam to za świetną sprawę i pozdrawiam wszystkich którzy biorą czynny udział na forum. Pomoc ich jest nieoceniona. Sam kupiłem MKIII TDDI tydzień temu. W związku z tym mam jedno pytanie. Czy pierwsze uruchomienie silnika w dniu zawsze obajawia się kopceniem z rury? po dodaniu gazu ten problem znika. Odpaleniu również towarzyszy falowanie obrotów w zakresie +- 900-1050 obr/min. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w tej sprawię bardzo proszę o pomoc. Podejrzewam że coś jest nie tak. Silnik ma 110000km. pozdrawiam Wszystkich Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 21-05-2015 o 07:35 |
01-08-2007, 13:44 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-02-2007
Skąd: Tbg/Belfast
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 66
|
Mam to samo i tak naprawde nie wiem co jest tego przyczyną bo nie rozwiązałem jeszcze tego problemu, temat ten pojawiał się kilka razy na forum więc możesz sobie poczytać,ale tak naprawde nikt nie podał konkretnej przyczyny tego zjawiska, zajrzyj sobie tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Była Fiesta 1,8 D-1994 , był Focus 1,8 TDDI-1999 , jest Mondeo 2.0 TDDI-2001 !!! for ever Ford!!! |
01-08-2007, 18:46 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: małopolskie
Postów: 26
|
Dziękuję za zainteresowanie moją sprawą. Znalazłem kilka postów na ten temat ale tak jak piszesz nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przychylam się do padniętej świecy żarowej. Jutro jadę do mechanika to sprawdzić. Dam znać o rezultacie.
|
01-08-2007, 19:33 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-02-2007
Skąd: Tbg/Belfast
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 66
|
Ok, czekam na jakiś rezultat, ja sam borykam się z tym problemem juz od 2 miesięcy ale niestety nie mam czasu zająć się tą usterką bo obecnie przebywam poza granicami naszego kraju,ale auto poza tym sprawuje sie znakomicie.
__________________
Była Fiesta 1,8 D-1994 , był Focus 1,8 TDDI-1999 , jest Mondeo 2.0 TDDI-2001 !!! for ever Ford!!! |
02-08-2007, 11:16 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-08-2007
Postów: 49
|
jest sposobność się przywitać
WITAM WSZYSTKICH !!! a w temacie mam podobny problem a mianowice zimny silnik ( po nocy ) kopci różnokolorowo i szarpie przy zapłonie i skaczą obroty przez około 10 sek, po dodaniu gazu uspokaja się na rozgrzanym nie ma takiego problemy do dzisiaj: 1. wymieniłem wszystkie świece żarowe 2. sprawdziłem wtryski w bosh car serwis, jest OK 3. pojechałem do ASO w Radomiu - diagnoza to koło dwumasowe do wymiany, podobno na zimnym silniku nie pozwala rozpędzić sie silnikowi do nominalnych obrotów i powoduje to puszczanie kłebów różnokolorowych. mondeo jest z 2001r kombi z silnikiem TDDi 85KW z przebiegiem 134000, oczywiście mam uplone złocze od rezystora na wentylatorze chłodnicy klimy podczas dynamicznego przyspieszania sporadycznie ma czkawkę ( małą tak około 0,5 sek , obroty spadaja na oko okolo 200/min koło zamowiłem i zamierzam wymienić choć diagnoza ASO w Radomiu nie przemawia do mnie a następnej kolejności EGR : czyszczenie bądź zaślepienie pozdr M. |
02-08-2007, 14:31 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-05-2007
Skąd: Wałbrzych
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 140 km
Rocznik: 2007
Postów: 101
|
mariw, Co do EGR wymieniłem na nowy ==> ikarus i to taki stary zaślepiłem nowy nabytek (- 800 zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) jest lepiej
|
02-08-2007, 14:46 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: małopolskie
Postów: 26
|
no i .... padła jedna świeca, wymieniłem a jutro rano się okaże czy dymi mniej czy nie
|
02-08-2007, 16:20 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-08-2007
Postów: 49
|
w przyszłym tygodniu myję kolektor dolotowy,
jeśli to nie pomoże zrobię jeszcze jeden test wtyskiwaczy.... w ASO poprzedni robiłem Car serwis i wszystkie rozpylały poprawnie raczej EGR jest winny jeśli chodzi o czkawkę podczas przyśpieszania co do odpalania na zimno to nie mam pojecia., M |
02-08-2007, 16:59 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-08-2007
Skąd: małopolskie
Postów: 26
|
czy możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie się znajduje ten EGR?
|
02-08-2007, 17:20 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-05-2007
Skąd: Wałbrzych
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI 140 km
Rocznik: 2007
Postów: 101
|
mariw,
Jak możesz zrobić jakąś relację z mycia kolektora jestem zainteresowany taką operacja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. monster, W TDDI EGR jest pod rurą od powietrza tą od filtra. Żeby dokładnie się przyjżeć prpponuję sciagnąć tę rure to napewno znajdziesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
|
|