![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 18-05-2010
Skąd: Świecie
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 1
|
![]()
Witam wszystkich!
Postaram się zwięźle i krótko opisać problem mojej Foki 1.8TDDI kombi 2000r, przebieg jakieś 260tys. Przy zgaszonym silniku biegi "wchodzą" bez problemu. Czy to jedynka, czy wsteczny, każde z przełożeń niczym w masełko. Po uruchomieniu silnika nie jest już tak różowo. Praktycznie każdy bieg z oporem, najgorzej sytuacja wygląda z biegiem pierwszym i wstecznym. Pedał sprzęgła trzeba mocno wcisnąć w podłogę, a właściwie to w tapicerkę. W przeciwnym razie nie jest możliwe wrzucenie biegu. Ale nawet przy tak maksymalnym naciśnięciu sprzęgła biegi wchodzą z dużym oporem. Po przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów sytuacja poprawia się, niestety tylko nieznacznie. W czasie jazdy zmiana biegów na 2,3,4,5 przebiega może nie idealnie ale dosyć sprawnie. Sprzęgło łapie bardzo nisko, praktycznie kilka centymetrów od podłogi. Diagnoza mechanika: konieczna wymiana sprzęgła. Koszt +/- 1300zł. Straszne pieniądze, biorąc pod uwagę iż wartość samochodu to jakieś kilka tysięcy. Diagnoza mechanika jest prawidłowa, czy może przyczyny szukać gdzie indziej? Olej w skrzyni biegów, regulacja skoku sprzęgła(?), zapowietrzone sprzęgło (tak to chyba się nazywa). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Dawid
Zarejestrowany: 21-10-2013
Skąd: Chorzów
Model: Focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 53
|
![]()
Myślę że mam dość podobnie, ale jeszcze nie ma tragedii.
U mnie wymiana oleju w skrzyni nie rozwiązała problemu, ale nie zaszkodzi tego zrobić. Koszt niewielki, a żur wylany ze skrzyni bezcenny... Także ja też z ciekawością poczytam czy inni mają jeszcze jakieś sugestie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pzdr |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
![]()
Witam
Przyczyną jest nierozłączanie połączenia silnik-skrz.biegów.A więc usterka sprzęgła. pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,096
|
![]()
mozna sprobowac odpowietrzyc ale pewnie skonczy sie na wymianie, 1300 to duzo, komplet sprzegla mysle ze za 500 kupi. Olej przy wymianie sprzegla i tak trzeba ze skrzyni spuszczac wiec tez mozna wymienic na nowy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 30-12-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 1
|
![]()
Witam,
Odgrzebię trochę kotleta ale ma pytanie do bardziej obeznanych w temacie i proszę o poradę czy nieszczelność cylinderka hamulcowego będzie miała wpływ na wysprzęglanie skoro jest to na jednym zbiorniczku? Pytam bo mam praktycznie identyczne objawy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
nie, ponieważ zbiorniczek ma osobne komory
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 30-12-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 1
|
![]()
Ok rozumiem, Dzięki za odpowiedź potrzebowałem tylko potwierdzenia,
Czyli wysprzęglik do roboty i pewnie sprzęgło przy okazji :/ |
![]() |
![]() |