Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-08-2015, 20:11   #1
kot_79
ford::advanced
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Zachodnie Mazowsze
Model: Galaxy (był Escort MK5, Escort MK7, Fiesta, MND Mk3, MND MK4)
Silnik: TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 478
Domyślnie Jakie zdiagnozować turbosprężarkę?

Witam,

Piszę na subforum tuning bo liczę, że jesteście głęboko w temacie turbin :-).

Znajomek ma S-MAXa który zaczął mu kopcić (nie ma DPF ale fabrycznie).

Zaczęło się podobno od tego, że zaczął słyszeć jak turbina "schodzi z obortów", taki gwizd jak się depnie w podłogę i szybko odpuści gaz.

Później zaczął brzęczeć elektrozawór podciśnienia po wyłączeniu... to co zrobiliśmy:

* Wyczyszczony EGR (był w miarę czysty - 100kkm oryginalny przebieg na 100%)
* Zamienione zaworki podciśnienia (nadal brzęczy)
* Sprawdzony dolot (była nieszczelność za IC)
* Trochę oleju w dolocie (w moim tak dużo nie ma).
* Sprawdziliśmy ciśnienie doładowania (jazda testowa z FORSCAN i maksymalnie co się udało uzyskać to 241kPa (2.4 BAR) gaz do dechy na 3,4 i 5 biegu.

Nie wiem czy to dużo czy mało. Prośba o opinie.

Będziemy jeszcze wymieniali ten brzęczący zaworek ale jest obawa, że jednak jest problem z turbiną - załączam wykresik z próby:

Monitorowane parametry to MAF, MAP i pozycja łopatek
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg S-MAX (Small).jpg (67.5 KB, 51 wyświetleń)

kot_79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2015, 15:09   #2
kot_79
ford::advanced
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Zachodnie Mazowsze
Model: Galaxy (był Escort MK5, Escort MK7, Fiesta, MND Mk3, MND MK4)
Silnik: TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 478
Domyślnie Odp: Jakie zdiagnozować turbosprężarkę?

Oba zaworki wymienione i przy gazie w podłogę na obrotach od >2krpm czarny dym z rury... kończą mi się pomysły.
kot_79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.