![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Zachodnie Mazowsze
Model: Galaxy (był Escort MK5, Escort MK7, Fiesta, MND Mk3, MND MK4)
Silnik: TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 478
|
![]()
Witam,
Piszę na subforum tuning bo liczę, że jesteście głęboko w temacie turbin :-). Znajomek ma S-MAXa który zaczął mu kopcić (nie ma DPF ale fabrycznie). Zaczęło się podobno od tego, że zaczął słyszeć jak turbina "schodzi z obortów", taki gwizd jak się depnie w podłogę i szybko odpuści gaz. Później zaczął brzęczeć elektrozawór podciśnienia po wyłączeniu... to co zrobiliśmy: * Wyczyszczony EGR (był w miarę czysty - 100kkm oryginalny przebieg na 100%) * Zamienione zaworki podciśnienia (nadal brzęczy) * Sprawdzony dolot (była nieszczelność za IC) * Trochę oleju w dolocie (w moim tak dużo nie ma). * Sprawdziliśmy ciśnienie doładowania (jazda testowa z FORSCAN i maksymalnie co się udało uzyskać to 241kPa (2.4 BAR) gaz do dechy na 3,4 i 5 biegu. Nie wiem czy to dużo czy mało. Prośba o opinie. Będziemy jeszcze wymieniali ten brzęczący zaworek ale jest obawa, że jednak jest problem z turbiną - załączam wykresik z próby: Monitorowane parametry to MAF, MAP i pozycja łopatek |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Zachodnie Mazowsze
Model: Galaxy (był Escort MK5, Escort MK7, Fiesta, MND Mk3, MND MK4)
Silnik: TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 478
|
![]()
Oba zaworki wymienione i przy gazie w podłogę na obrotach od >2krpm czarny dym z rury... kończą mi się pomysły.
|
![]() |
![]() |