![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-08-2017
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
![]()
Witam, otóż mam problem z otwieraniem tylnej klapy bagażnika, którego zamek mogę jedynie otworzyć ręcznie przy pomocy kluczyka, a zarówno z pilota jak i przy pomocy guzika na desce rozdzielczej jedyna reakcja to słyszalne cyknięcie w okolicach tylnego schowka pasażera.
Przy pomocy drugiego focusa i po podłączeniu moich przewodów do drugiego zamka nie ma żadnej reakcji. Natomiast gdy przewody z drugiego auta podłącze do mojego zamka to wszystko działa, więc zamek jest sprawny, a pewnie gdzieś mogą być uszkodzone przewody, czy jest jeszcze inna możliwość tego? Głównie mi chodzi o to jak mogę sprawdzić który przewód w razie czego może być "walnięty", jakie powinny być napięcia na przewodach przy kostce którą podłącza się do zamka? Z góry wielkie dzięki za pomoc ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 11-12-2016
Model: Focus
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2018
Postów: 177
|
![]()
Było setki razy i tysiące odpowiedzi. Sprawdź przewody w gumowej przelotce między karoserią, a klapą bagażnika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-08-2017
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
![]()
Tyle to już wcześniej wyczytałem i sprawdziłem, wszystko ok.
Dlatego piszę bo może jakoś inaczej da się sprawdzić czy to faktycznie wina walniętego kabla a nie jakiejś części elektronicznej. Czy przy kostce można jakoś sprawdzić napięcie czy jest na przewodach? I jakie powinno być żeby było wystarczające a nie za niskie? Bo np. w drugim aucie do kostki mam poprowadzone 4 przewody, a w moim 5. Skąd ta różnica, czy to może mieć na coś wpływ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Waldek
Zarejestrowany: 22-05-2013
Skąd: Legionowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1,8 B(125)
Rocznik: 2009
Postów: 356
|
![]()
1 - otwieranie zamka, po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej lub na pilocie pojawia się na chwilę +12 V,
2 - ?, 3 - masa, 4 - oświetlenie bagażnika, po otwarciu klapy zwiera do masy, 5 - czujnik zamknięcia klapy, po otwarciu klapy rozwarty od masy ( świeci się kontrolka otwartych drzwi). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-08-2017
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
![]()
Dzisiaj dorwałem jakiś stary miernik elektryczny i pomierzyłem napięcie na poszczególnych pinach na kostce od zamka porównując napięcia w moim aucie i drugim focusie gdzie wszystko działa jak należy i sprawa wygląda następująco.
Jest jeden pin na którym pojawia się napięcie podczas naciśnięcia przycisku do otwierania bagażnika takie samo jest w drugim aucie. I co najistotniejsze na jednym z pinów gdzie jest prąd stały (jest to pin środkowy przewód pomarańczowo-czarny) w moim aucie jest dwa razy mniejsze napięcie niż w drugim aucie. Czy z racji tego niskiego napięcia może klapa bagażnika się nie otwierać? Co może być tego przyczyną i jak ją można naprawić? Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-08-2017
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
![]()
UP!
Ostatnio edytowane przez joziek22 ; 11-09-2018 o 16:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-08-2017
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
![]()
UP!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Imię: Waldek
Zarejestrowany: 22-05-2013
Skąd: Legionowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1,8 B(125)
Rocznik: 2009
Postów: 356
|
![]()
Może brakuje masy we wtyczce?
Czy podczas pomiarów masą było nadwozie, czy masa we wtyczce? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-08-2017
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
![]()
Sprawdzałem masę na nadwoziu oraz we wtyczce, w obu przypadkach jest identyczne napięcie.
Wynikiem niskiego napięcia może być przetarty gdzieś przewód? I jeszcze jedno pytanie, dlaczego w moim focusie w tej wtyczce jest 5 pinów, a w drugim aucie gdzie wszystko śmiga jest ich 4? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-08-2017
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 18
|
![]()
Up! ?
|
![]() |
![]() |