![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 20-02-2016
Skąd: Kraków
Model: Ford Scorpio MK2
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1996
Postów: 20
|
![]()
Mam następujący problem w nowo zakupionym wielorybie. Jest wyposażony w automat.
1. Jest dosyć mocno ospały, reaguje dosyć wolno na zmianę biegów. Poziom oleju w skrzyni, według miarki, jest na połowie stanu, na rozgrzanym silniku, po przełożeniu wszystkich przełożeń na postoju. Do tego jest brązowy i trochę wali spalenizną. Domyślam się, że trzeba go zmienić. Ale, czy na razie, dopóki go nie zmienię mogę dolać trochę nowego, żeby uzupełnić ubytek? Da się to zrobić od góry, czy trzeba specjalnie na kanał wjeżdżać? 2. Większy problem jest z ruszaniem, i tu cała epopeja: Wybierak, moim zdaniem, chodzi dziwnie, trochę luźno, jakby był rozklekotany. Reaguje na każde przełożenie, z wyjątkiem D, na którym od razu nie mogę ruszyć. Jak po prostu przełączę skrzynie, to auto stoi, i nie reaguje. Jak wrzucę np. 2, to rusza od strzała, potem przełączam na D i jest wszystko ok. Jak znów zmienię np. na N, a potem znów na D auto stoi. Jeżeli zrobię to mocno, czyli mocno ruszę wybierakiem na D, to auto zaczyna jechać. Nie działają żadne przyciski na skrzyni, czyli śnieżynka, sport, eco oraz o/d. Po wciśnięciu ich nic się nie dzieje. Nie podświetlają się też ani te przyciski, ani żadna litera trybu na którym jest skrzynia. Pytanie: Czy może to być spowodowane tym, że wybierak się po prostu kończy? Jakąś elektronikę on w sobie ma na pewno. Czy może skrzynia jest w trybie awaryjnym, czy może jakiś bezpiecznik się spalił, który za to odpowiada? Ogólnie mam pierwszy raz Scorpio, i nie bardzo wiem jak się z nim obchodzić, dopiero się go uczę. Ale automatem jeździłem w poprzednich autach. Ostatnio edytowane przez SRS ; 20-02-2016 o 21:47 Powód: Zmiana tytułu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Lublin
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0
Rocznik: "12
Postów: 2,295
|
![]()
Podepnij pod kompa i zobacz co powie, ale czesto wybieraki wlasnie sie wyrabiają i właśnie jest efekt, że zapinasz 2 a ma 4 biegi, albo jedzie na neutralu.
Ciekawe w jakim stanie wiazki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 20-02-2016
Skąd: Kraków
Model: Ford Scorpio MK2
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1996
Postów: 20
|
![]()
Ok, czaje. Ten wybierak trzeba wymienić, czy jakos go się czyści? Dolałem oleju, jest lepiej, ale do ideału troche brakuje. W następnym miesiącu wymienie caly olej, i sprawdzę efekty.
Czy jest możliwe, ze elektronika w selektorze jest odłączona i nie ma tych trybów? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Lublin
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0
Rocznik: "12
Postów: 2,295
|
![]()
Jakby ktos odłaczył wybierak, to skrzynia by wariowała.
Wybierak, tam nie ma co czyścić, wiec wymiana na taki bez luzów i wymienił bym selektor. Obstawiam, ze wymiana dynamiczna może tylko pogorszyc, ale to moje zdanie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 20-02-2016
Skąd: Kraków
Model: Ford Scorpio MK2
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1996
Postów: 20
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Lublin
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0
Rocznik: "12
Postów: 2,295
|
![]()
Dynamiczna czyli przepompowanie oleju przez cała skrzynie, a statyczna czyli tyle co zleci po zdjeciu miaski.
Znanych jest wiele przypadków gdzie w działającej poprawnie skrzyni, gdzie olej był nie wymieniany od set tys km, po wymianie oleju świezy olej wypłukał syf nagromadzony w kanalikach płyty pozatykał inne kanały i skrzynia padła. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 20-02-2016
Skąd: Kraków
Model: Ford Scorpio MK2
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1996
Postów: 20
|
![]()
Dzis, podczas zmiany przełącznika blokady szyb z tylu, po zdjęciu tunelu środkowego ukazało sie to, co widac na zdjęciach.
Nie chce prorokować, ale chyba od tego może nie działać żaden tryb z wybieraka... Pytanie teraz gdzie te kable powinny iść, i gdzie może znajdować sie wiązka, żeby to przylutować. Ostatnio edytowane przez Mateusz.S ; 25-02-2016 o 18:18 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 02-07-2009
Skąd: Piotrków Trybunalski
Model: Ford Scorpio
Silnik: 2,9 24V
Rocznik: 1997
Postów: 7
|
![]()
To jest złączka C203a (N93), do której dochodzą wszystkie kable odpowiedzialne za wybór trybu pracy WSE. Pomarańczowo-żółte to wybierak, spięty na krótko czarno-fioletowy to override. Pozostałych bez schematu nie rozbierzesz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 20-02-2016
Skąd: Kraków
Model: Ford Scorpio MK2
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1996
Postów: 20
|
![]()
Ok, czaje.
Załóżmy, ze kable które zostały ucięte gdzies są (na pewno musza gdzies być). Jezeli uda sie je przedłużyć do tej kostki, przylutować, złożyć to tak żeby miało ręce i nogi, to jest duza szansa, ze tryby skrzyni zaczęły by działać? Przez poucinane kable skrzynia może być w trybie awaryjnym? A tak juz zupełnie BTW, nie rozumiem po co, ktokolwiek wziął i to poucinał. Co autor miał na myśli robiac cos tak głupiego jak ucięcie kabli... Ostatnio edytowane przez Mateusz.S ; 25-02-2016 o 22:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 09-01-2007
Skąd: Lublin
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0
Rocznik: "12
Postów: 2,295
|
![]()
Ale rzeźnia, to sie nazywa pewnie profesjonalna regeneracja wiazki podłużnicy.
Kabli szukaj pod fotelem pasażera i dalej na progu. Bump: Jak znajdziesz, to kup kawałek tej wiązki i polutuj, do tego nowy wybierak. |
![]() |
![]() |