![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 13-02-2007
Skąd: Bytom
Model: fusion, galaxy
Silnik: 1,4, 2,0
Rocznik: 2003,1995
Postów: 68
|
![]()
Mam pytanie czy jest ważna lokalizacja parownika. Dokładniej czy on ma być zamontowany w osi pojazdu czy poprzecznie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
Witam.
Raczej nie ma róznicy odnośnie osi pojazdu bardziej istotne jest to, żeby nie był wyżej niż nagrzewnica w aucie(naczynia połączone i niedogrzana memebrana w parowniku). |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk4 i Mk5 oczywiście kombi
Silnik: DW10C 140KM i EcoBlue 190KM
Rocznik: 2012.05 i 2021.07
Postów: 2,812
|
![]()
Oj, właśnie, że ma :] . Otóż membrany mają też swoją masę (ciecz przy jednej z nich tym bardziej) i przyspieszanie/hamowanie powodowałoby zmiany ciśnienia gazu w efekcie wariacje na gazie. Dlatego parownik powinien być zamontowany w osi pojazdu.
Przykład praktyczny miałem po jednym znajomym, chciał poprawić gazowników - poustawiał sobie rurki i wszystko co się dało po swojemu i odpalał co skrzyżowanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , aż pojechał do gazowca, że coś nie tak. Został zbluzgany, że ma więcej nic nie dotykać, ustawił parownik wzdłużnie i koniec problemów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Ale są nie rzadkie przypadki, że to nie ma wpływu.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1996 1,8 TD; Mk2 1997 1,8+BLOS; Mk3 2005 2,0 TDCi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]()
zawsze tylko i wyłącznie wzdłuż osi pojazdu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 13-02-2007
Skąd: Bytom
Model: fusion, galaxy
Silnik: 1,4, 2,0
Rocznik: 2003,1995
Postów: 68
|
![]()
dzięki za info
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
|
![]()
hmm
Ja w swoim jak kupiłem mam poprzecznie do osi pojazdu jest podwieszony pod aku. Przy przy spieszaniu w mojej "rakiecie" nie odczułem żanych negatywnych zachowań. Za to przy ostrym hamowaniu, ale takim ze az oponki z lekka piszcza to silnik z lekka przygasa (400-500 org) ale nie gaśnie. Ale zasadniczo u mnie niedało by sie chyba wzdłuz tam zainstalowac niema tyle miejsca.
__________________
Andrzej Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą. Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200 [size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
![]()
jumper1,
da sie zamontowac wysoko ,miedzy chlodnica a akumulatorem ale zeczywiscie w tym 1.6 to pod maska ciasno jak w V6
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
|
![]() Cytat:
ale w miejsci miedzy silniki a chłodnicą a aku mam zainstalowany komputer od tego wynalazku który zajmuje sporo miejsca, musaiłbym go gdzies przelożyc. pozatym musze sie w koncu zabrac za ten parownik bo nawet niewem jak tam mazie spuścic a niewiadomo ile tam jest, tylko pekam sie ze jak rusze to g... to sie posypie ibede musiał kase pakowac w przerówke bo juz takiego nie dokupie
__________________
Andrzej Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą. Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200 [size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
|
![]() Cytat:
Znalazłem w koncu w necie krótki opis swojej holenderskiej instalacji (mam DGC) oraz strone producenta na której support jest tylko i wyłocznie do generacji 4. Dla nich 2 i 3 to juz przerzytek i przestarzała technologia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Andrzej Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą. Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200 [size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber |
|
![]() |
![]() |