Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-04-2007, 21:54   #1
wojtaswb
ford::average
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 13-02-2007
Skąd: Bytom
Model: fusion, galaxy
Silnik: 1,4, 2,0
Rocznik: 2003,1995
Postów: 68
Domyślnie parownik

Mam pytanie czy jest ważna lokalizacja parownika. Dokładniej czy on ma być zamontowany w osi pojazdu czy poprzecznie?

wojtaswb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2007, 22:12   #2
MANIEK70
 
Postów: n/a
Domyślnie

Witam.
Raczej nie ma róznicy odnośnie osi pojazdu bardziej istotne jest to, żeby nie był wyżej niż nagrzewnica w aucie(naczynia połączone i niedogrzana memebrana w parowniku).
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2007, 00:09   #3
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk4 i Mk5 oczywiście kombi
Silnik: DW10C 140KM i EcoBlue 190KM
Rocznik: 2012.05 i 2021.07
Postów: 2,812
Domyślnie

Oj, właśnie, że ma :] . Otóż membrany mają też swoją masę (ciecz przy jednej z nich tym bardziej) i przyspieszanie/hamowanie powodowałoby zmiany ciśnienia gazu w efekcie wariacje na gazie. Dlatego parownik powinien być zamontowany w osi pojazdu.
Przykład praktyczny miałem po jednym znajomym, chciał poprawić gazowników - poustawiał sobie rurki i wszystko co się dało po swojemu i odpalał co skrzyżowanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , aż pojechał do gazowca, że coś nie tak. Został zbluzgany, że ma więcej nic nie dotykać, ustawił parownik wzdłużnie i koniec problemów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Ale są nie rzadkie przypadki, że to nie ma wpływu.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1996 1,8 TD; Mk2 1997 1,8+BLOS; Mk3 2005 2,0 TDCi
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-04-2007, 16:51   #4
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie

zawsze tylko i wyłącznie wzdłuż osi pojazdu.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2007, 07:50   #5
wojtaswb
ford::average
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 13-02-2007
Skąd: Bytom
Model: fusion, galaxy
Silnik: 1,4, 2,0
Rocznik: 2003,1995
Postów: 68
Domyślnie

dzięki za info
wojtaswb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2007, 08:37   #6
jumper1
ford::professional
 
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
Domyślnie

hmm
Ja w swoim jak kupiłem mam poprzecznie do osi pojazdu jest podwieszony pod aku. Przy przy spieszaniu w mojej "rakiecie" nie odczułem żanych negatywnych zachowań. Za to przy ostrym hamowaniu, ale takim ze az oponki z lekka piszcza to silnik z lekka przygasa (400-500 org) ale nie gaśnie.
Ale zasadniczo u mnie niedało by sie chyba wzdłuz tam zainstalowac niema tyle miejsca.
__________________
Andrzej
Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą.
Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200
[size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber
jumper1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2007, 12:47   #7
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

jumper1,
da sie zamontowac wysoko ,miedzy chlodnica a akumulatorem
ale zeczywiscie w tym 1.6 to pod maska ciasno jak w V6
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2007, 13:20   #8
jumper1
ford::professional
 
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
Domyślnie

Cytat:
Napisał KGB
da sie zamontowac wysoko ,miedzy chlodnica a akumulatorem
ale zeczywiscie w tym 1.6 to pod maska ciasno jak w V6
hmm nieweim wolabym rzeczywiscie wyzej miec ten parownik bo tera to kicha
ale w miejsci miedzy silniki a chłodnicą a aku mam zainstalowany komputer od tego wynalazku który zajmuje sporo miejsca, musaiłbym go gdzies przelożyc.
pozatym musze sie w koncu zabrac za ten parownik bo nawet niewem jak tam mazie spuścic a niewiadomo ile tam jest, tylko pekam sie ze jak rusze to g... to sie posypie ibede musiał kase pakowac w przerówke bo juz takiego nie dokupie
__________________
Andrzej
Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą.
Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200
[size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber
jumper1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2007, 14:10   #9
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,101
Domyślnie

Cytat:
Napisał jumper1
Za to przy ostrym hamowaniu, ale takim ze az oponki z lekka piszcza to silnik z lekka przygasa (400-500 org) ale nie gaśnie.
poczekaj aż się parownik nieco zużyje to będziesz wtedy miał problem dopiero.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2007, 15:23   #10
jumper1
ford::professional
 
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
Domyślnie

Cytat:
Napisał Struna
poczekaj aż się parownik nieco zużyje to będziesz wtedy miał problem dopiero.
juz myslałem ze bede miał taki problem, ale problem leżał gdzie indziej. Narazie chodzi dobrze lae jak zacznie parownik padac to niestey przeróbka mnie czeka i chyba na blosa wyjdzie wtedy najtaniej.
Znalazłem w koncu w necie krótki opis swojej holenderskiej instalacji (mam DGC) oraz strone producenta na której support jest tylko i wyłocznie do generacji 4. Dla nich 2 i 3 to juz przerzytek i przestarzała technologia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Andrzej
Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą.
Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200
[size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber
jumper1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.