![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 26-09-2013
Model: Ford Focus Mk3 Kombi
Silnik: 1,6 TDCi 115KM
Rocznik: 2011
Postów: 9
|
![]()
Witajcie drodzy Forumowicze. Borykam się z pewnym problemem. Moje auto to Ford Focus III 1.6 TDCi Trend Sport kombi z 2011r. W czerwcu zeszłego roku przy przebiegu 179000km wymieniłem kompletne sprzęgło Sachs z kołem dwumasowym i wysprzęglikiem. Wszystkie części noszą oznaczenia FoMoCo. Od tego okresu (aktualny stan licznika to 189000 km), co jakiś czas przy ruszaniu daje się słyszeć pisk podczas puszczania sprzęgła. Przy cofaniu również ten dźwięk bywa słyszalny. Jest dość głośny i ewidentnie jest powiązany z praca sprzęgła i obrotami silnika. Druga sprawa - to również czasami przy ruszaniu, lub podjeżdżaniu pod krawężnik w aucie czuć bardzo nieprzyjemny i intensywny zapach jakby zgniłych jaj. Zapach wydobywa się już zdecydowanie rzadziej niż świeżo po wymianie kompletnego sprzęgła. Sprzęgło się nie ślizga, i wydaje się iż pracuje prawidłowo. Naprawę wykonywał mechanik, a nie ASO. Pytanie do Was - czy docisk również jak np w FF mk1 również należy założyć wyciśnięty (wyzerowany)? Ktoś z Was wymieniał już sprzęgło w aucie jak moje? Pytam ponieważ nie chcę uszkodzić auta i popaść w kolejne dość wysokie koszta. Chciałbym poznać Waszą opinię nim zacznę gdziekolwiek składać reklamacje. Jestem doświadczonym kierowcą, więc wykluczam raczej swoją zasługę w takim zachowaniu sprzęgła.
Ostatnio edytowane przez Massimuss ; 26-03-2016 o 18:19 Powód: Uzupełnieni informacji |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
Piszczenie to może być ze stającego, lub już stojącego łożyska oporowego, i wtedy po naciśnięciu stojąca część łożyska trze o blaszki sprężyny docisku, a zapach zgniłych jaj, to nic innego jak trące okładziny o koło zamachowe z jednej strony, i docisk z drugiej strony.
Jak są zrobione z miękkiego materiału, to właśnie to czuć, ale szybciej się zużywają. Stojące łożysko może uszkodzić spreżynę centralną docisku, i wtedy nie będzie wysprzęglało/ |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 26-09-2013
Model: Ford Focus Mk3 Kombi
Silnik: 1,6 TDCi 115KM
Rocznik: 2011
Postów: 9
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
dziękuję za info. Kupiłem oryginalny nowy wysprzęglik stosowany na pierwszy montaż - był dość kosztowny bo wydałem nań prawie 400zł. Pudełeczko Ford, łożysko pracowało wyśmienicie. Sklep w jakim dokonuję zakupów specjalizuje się tylko w sprzedaży części właśnie do Fordów od 10 lat. To już mój trzeci Focus, a zakupy robię od zawsze w tym sprawdzonym punkcie i nigdy jeszcze nie musiałem reklamować zakupionego produktu. Niemniej jednak uwaga jest cenna i będę musiał to sprawdzić. Uważasz, że zapachem nie powinienem się przejmować? Na starym sprzęgle takich zapachów i pisków nie miałem, choć nowy zestaw założony w moim aucie jest identyczny z tym, który został zdemontowany - czyli cały komplet sprzęgła to SACHS z logiem FoMoCo.
Ostatnio edytowane przez Massimuss ; 26-03-2016 o 18:35 Powód: literówka |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Postów: n/a
|
![]()
Producenci kombinują, i czasem im nie wyjdzie, materiał na kładziny pewnie za mięki, i śmierdzi jajami.
Nie twierdzę, że to na pewno łożysko piszczy, jak bym to osobiście słyszał, to może bym stwierdził co, ale nie ma nic tam więcej, co by piszczało/ Jak sprzęgło jest stare, ma z 15 lat to tak, ale nie nowe. |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |