![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
|
![]()
Cześć, nigdy nie wymieniałem tego filtra. Czy możecie napisać, jak go wymienić? Z tego co widziałem, serwisówka chyba nie przewiduje takiej wymiany?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-01-2014
Skąd: Liszki k.Krakowa
Model: s-max MK2, był MK1 lift
Silnik: 2,0 EcoBlue 190 KM, był 2.0 163 KM
Rocznik: 2019
Postów: 21
|
![]()
Cześć!
Filterek znajduje się w śrubie na wężu dolotowym oleju do turbiny. Wymieniałem go 2 razy (przy 100k i 200k) i za każdym razem był czysty. Wymiany standardowe oleju były u mnie co około 12-15k km. Pamiętaj, że po wymianie filterka w turbinie nie ma oleju więc staraj sie odpalać silnik na kilka sekund kilkakrotnie, żeby kanały olejowe sie wypełniły (tak 3x po 10 sek pracy silnika z odstępami po pół minuty) Gdzieś na forum był już ten temat łącznie z rysunkiem technicznym gdzie ten filterek się znajduje (zaleciało elektrodą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Znalazłem: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]()
Pisza tez, ze warto go wywalic, bo sie faktycznie kruszy. Zatem zamiennika bym nie dał jakby coś
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 22-09-2018
Skąd: Nowa Huta
Model: Ford S-Max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 66
|
![]()
Wywal przed wymianą oleju muj był rozerwany więc nic z tego filtra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 22-09-2018
Skąd: Nowa Huta
Model: Ford S-Max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 66
|
![]()
Był rozerwany ja wywaliłem przy wymianie turbosprężarki padła geometria zacinała się .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
![]()
To juz wiesz skad awaria...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-10-2009
Skąd: Krosno
Model: sharan smax
Silnik: 1,9 140 km -ford 163km
Rocznik: 1998-2012
Postów: 127
|
![]()
Też tak mysle ze najlepiej go usunąć.
Miałem klika awari w 1,6 hdi psa właśnie z powodu zatkania sitka,pada turbina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,654
|
![]()
Filterek faktycznie z czasem robi sie twardy i może sie pokruszyć. Usunięcie lub wymiana to akurat indywidualne podejście. Natomiast 2.0 hdi nie ma wady fabrycznej magistrali olejowej powodującej zapychanie filterka ( w przeciwieństwie do 1.6 hdi 16V) Natomiast ewentualne przedostanie się cząstek filterka do lozyskowania turbiny nie ma nic wspólnego z awarią geometri turbiny
|
![]() |
![]() |