Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-04-2014, 15:23   #1
seba87
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Brilon
Model: FocusMK1 Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 100KM; 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004; 2009
Postów: 2
Domyślnie Turbina, olej, spaliny w kabinie...

Mam taki problem, od razu zaznaczam że przeszukałem forum i nic konkretnego nie znalazłem.
Podczas jazdy gdy przekroczę około 2500 obrotów i się zatrzymam czuć spaliny,gdy ruszam smród zanika. Jak go rok temu kupiłem to wiedziałem że turbina jest lekko mokra (mechanik stwierdził że to normalne) i to niby od tego ten smród. W tamtym tygodniu byłem na przeglądzie i facet stwierdził mi że turbina do wymiany bo od spodu cała jest w oleju (byłem w kanale i widziałem) i spytał mnie ile oleju dolewam. A ja przez rok przejechałem 12 tys. i ani razu nie dolewałem (olej sprawdzam tak co około 2-3 tygodnie)
Moje pytanie, skąd ten olej? I czemu nie muszę dolewać?
Turbina działa dobrze, nie kopci( jedynie przy mocnym przy gazowaniu chwilowo na czarno)
Olej to Castroll 5w30
Przebieg 168 tys.

seba87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2014, 16:03   #2
rafalg
ford::specialist
 
Avatar rafalg
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
Domyślnie Odp: Turbina, olej, spaliny w kabinie...

Turbina może być mokra od nieszczelnego przewodu dolotowego. Trzeba sprawdzić czy opaska jest dokręcona. Druga opcja to jest taka że przepuszcza olej ale jeśli faktycznie nie ubywa oleju to będzie kwestia wycieku oleju, który jest w dolocie z odmy. To bym sprawdził na pierwszy rzut.
__________________
Fordziarz
rafalg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2014, 17:57   #3
seba87
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Brilon
Model: FocusMK1 Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 100KM; 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004; 2009
Postów: 2
Domyślnie Odp: Turbina, olej, spaliny w kabinie...

Dzięki za wskazówkę. Jak się uda to sprawdzę w tygodniu a jak nie to po świętach i dam znać.
seba87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2017, 01:20   #4
seba87
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Brilon
Model: FocusMK1 Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 100KM; 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004; 2009
Postów: 2
Domyślnie Odp: Turbina, olej, spaliny w kabinie...

Hehe jak obiecałem dałem znać. Przepraszam że tak długo ale dopiero teraz to zrobiłem, okazało się że uszczelka na grubym wężu od smarowania turbiny sparciała i tak się sączyło kapiąc na wydech i zaciągało spaliny na postoju czasem.
seba87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2017, 12:40   #5
pawelforduser
ford::advanced
 
Avatar pawelforduser
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
Domyślnie Odp: Turbina, olej, spaliny w kabinie...

Cytat:
Napisał seba87 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Hehe jak obiecałem dałem znać. Przepraszam że tak długo ale dopiero teraz to zrobiłem, okazało się że uszczelka na grubym wężu od smarowania turbiny sparciała i tak się sączyło kapiąc na wydech i zaciągało spaliny na postoju czasem.

No więc właśnie, a to, że było mokro na spodzie turbo nie można zaliczyć do rzeczy normalnych..
__________________
Fordownik
pawelforduser jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2017, 23:10   #6
seba87
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Brilon
Model: FocusMK1 Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 100KM; 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004; 2009
Postów: 2
Domyślnie Odp: Turbina, olej, spaliny w kabinie...

Nierobiłem tego bo mechanik jak to powiedział że nie warto bo to za dużo roboty ale w tym roku sprzedaje samochód i chciałem żeby nie było żadnego wycieku, akurat mam dostęp do kanału i przy wymianie oleju troszkę poszperałem i znalazłem gdzie ten wyciek dokładnie się znajduje. Z racji że nie byłem na sto procent pewien to oddałem do mechanika (innego) i z góry powiedziałem że chyba tam cieknie. Koszt 40 zł plus uszczelka 3zł
seba87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.