![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Brilon
Model: FocusMK1 Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 100KM; 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004; 2009
Postów: 2
|
![]()
Mam taki problem, od razu zaznaczam że przeszukałem forum i nic konkretnego nie znalazłem.
Podczas jazdy gdy przekroczę około 2500 obrotów i się zatrzymam czuć spaliny,gdy ruszam smród zanika. Jak go rok temu kupiłem to wiedziałem że turbina jest lekko mokra (mechanik stwierdził że to normalne) i to niby od tego ten smród. W tamtym tygodniu byłem na przeglądzie i facet stwierdził mi że turbina do wymiany bo od spodu cała jest w oleju (byłem w kanale i widziałem) i spytał mnie ile oleju dolewam. A ja przez rok przejechałem 12 tys. i ani razu nie dolewałem (olej sprawdzam tak co około 2-3 tygodnie) Moje pytanie, skąd ten olej? I czemu nie muszę dolewać? Turbina działa dobrze, nie kopci( jedynie przy mocnym przy gazowaniu chwilowo na czarno) Olej to Castroll 5w30 Przebieg 168 tys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
|
![]()
Turbina może być mokra od nieszczelnego przewodu dolotowego. Trzeba sprawdzić czy opaska jest dokręcona. Druga opcja to jest taka że przepuszcza olej ale jeśli faktycznie nie ubywa oleju to będzie kwestia wycieku oleju, który jest w dolocie z odmy. To bym sprawdził na pierwszy rzut.
__________________
Fordziarz |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Brilon
Model: FocusMK1 Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 100KM; 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004; 2009
Postów: 2
|
![]()
Dzięki za wskazówkę. Jak się uda to sprawdzę w tygodniu a jak nie to po świętach i dam znać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Brilon
Model: FocusMK1 Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 100KM; 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004; 2009
Postów: 2
|
![]()
Hehe jak obiecałem dałem znać. Przepraszam że tak długo ale dopiero teraz to zrobiłem, okazało się że uszczelka na grubym wężu od smarowania turbiny sparciała i tak się sączyło kapiąc na wydech i zaciągało spaliny na postoju czasem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::advanced
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
|
![]() Cytat:
No więc właśnie, a to, że było mokro na spodzie turbo nie można zaliczyć do rzeczy normalnych..
__________________
Fordownik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Brilon
Model: FocusMK1 Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 100KM; 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004; 2009
Postów: 2
|
![]()
Nierobiłem tego bo mechanik jak to powiedział że nie warto bo to za dużo roboty ale w tym roku sprzedaje samochód i chciałem żeby nie było żadnego wycieku, akurat mam dostęp do kanału i przy wymianie oleju troszkę poszperałem i znalazłem gdzie ten wyciek dokładnie się znajduje. Z racji że nie byłem na sto procent pewien to oddałem do mechanika (innego) i z góry powiedziałem że chyba tam cieknie. Koszt 40 zł plus uszczelka 3zł
|
![]() |
![]() |