Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-05-2017, 09:14   #1
KubaFord
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 27-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: ford focus kombii
Silnik: 1.6 105km
Rocznik: 2015
Postów: 51
Domyślnie Sciaganie w lewo.

Panowie.
Ostatnio z racji narodzin pociechy mam mocno zapakowany bagaznik no i wiadomo z tyłu zwykle dwoje pasażerów. Zauważyłem, że wtedy auto ściąga w lewo.
kiedy jadę sam, ściąganie jest mniej wyczuwalne, a kiedy jadę z pasażerem na siedzeniu obok nie ściąga.
W czym sprawa????powietrze w oponach?? czy zbieżność?

KubaFord jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2017, 09:50   #2
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Sciaganie w lewo.

zbieżność nie odpowiada za ściąganie

za ściąganie odpowiadają nierówne opory toczenia

czyli, inne ciśnienie opon na osiach, łapie hamulec, nierównomiernie starte opony itp

często ściąga, jak ktoś długo jeździł na oponach w jednej pozycji, a potem sprytnie przekłada przód na tył i na odwrót. auto tańczy aż miło
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2017, 10:03   #3
makinen
ford::specialist
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 682
Domyślnie Odp: Sciaganie w lewo.

Zbieżność i geometria całego zawieszenia, przód + tył.
Zmienne obciążenie nie powinno mieć wpływu na kierunek jazdy.
Auto nie ma prawa ściągać.
I nie daj sobie wmówić, że jednia krzywa.
makinen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2017, 10:04   #4
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Sciaganie w lewo.

zbieżność nie odpowiada za ściąganie.
geometria tak. wystarczy, że jedno koło będzie / a drugie | i już mamy nierówne opory toczenia.
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2017, 10:33   #5
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
Domyślnie Odp: Sciaganie w lewo.

Potwierdzam, że zbieżność nie odpowiada za ściąganie. Będzie odpowiadać za krzywe kąty ustawienia koła do jezdni, lub krzywą kierownicę lub tego, że przy skręcaniu czuć że auto skręca w jedną stronę inaczej niż w drugą (ciężej/lżej).

Jeśli auto ściąga, to najczęściej jest to opona, jej ciśnienie, stan techniczny, zjechany bieżnik. Sam miałem do wymiany swoje opony bo ściąganie było wyczuwalne nawet bez obciążenia a te od nowości nie były już w najlepszym stanie. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] założyłeś temat Focus 2014- kiedy w opisie profilu masz Focusa 2011-2014.....
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2017, 10:45   #6
miery
ford::advanced
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 03-06-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus MK1 Sedan
Silnik: 1.6L Zetec-S
Rocznik: 2002
Postów: 409
Domyślnie Odp: Sciaganie w lewo.

Ja bym też skłaniał się w stronę opon. Podobnie miałem, tylko w prawo ściąga i tylko na letnich oponach.
Zbieżność i geometrię robiłem w lutym, wtedy miałem jeszcze zimówki, jak zmieniłem na letnie to zaczęło ściągać. Pojechałem do gościa co zajmuje się wulkanizacją od wielu lat i ogarnął, pozamieniał opony i jest przyzwoicie.
miery jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2017, 11:02   #7
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Sciaganie w lewo.

wystarczy, że założysz koła z lewej strony na prawą i na odwrót.
jak zacznie ściągać w drugą stronę, to znasz temat.
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2017, 11:38   #8
KubaFord
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 27-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: ford focus kombii
Silnik: 1.6 105km
Rocznik: 2015
Postów: 51
Domyślnie Odp: Sciaganie w lewo.

Byłem w ASO
nawet miło zostałem potraktowany,na płowickiej w Wawie
Panowie powiedzieli, że najpierw się przejada i sprawdza Ciśnienie w oponach.
okazało się, że musieli je wyrównać.
Auto wg nich jedzie ok.
Moje spostrzeżenia są takie, że jak jadę sam lub z pasażerem obok jest ok
Kiedy załaduje bagażnik plus pasażerowie z tyłu, ciągnie w lewo...
wkurza to....
Wg ASO robienie geometrii i zbieżności płatne, takie sprawy nie podlegają gwarantowi
KubaFord jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2017, 12:03   #9
kumpel Fordzika
ford::specialist
 
Avatar kumpel Fordzika
 
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
Domyślnie Odp: Sciaganie w lewo.

Boszszszszsze ile my konsumenci musimy łykać tej ściemy, tej ignorancji klienta na rynku rządzonym przez korporacje i ich posłanników w fartuchach mechaników Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Rynku który absolutnie nie jest pro konsumer.
Ściąganie moze być spowodowane błachym źle ustawieniem parametrów geometrii, czy winna opon, a także poważniejszą sprawą np. niewłaściwym katem pochylenia koła, lub niewłaściwym wyprzedzeniem kąta zwrotnicy koła. To wszystko się mierzy i potem stawiam diagnozę. Zmierz to na innej dobrej stacji, a potem przywieź rachunek Fordowi do zwrotu. Parametry mogą być nie regulowalne, bo ustawiane w fabryce na linii produkcyjnej nadwozia.np kąt pochylenia koła w wielu współczesnych autach nie regulowalny jest jak i wyprzedzenie zwrotnicy. Niestety bywa, że z fabryki wychodzi ze niewłaściwym katem pochylenia koła, albo na skraju tolerancji. Wtedy takie kiksy jak ściąganie przy obciążeniu mogą mieć miejsce. Oczywiście trzeba też wziąć pod uwagę opony. Dzisiejsze opony po 30-40 tys km zniekształcają się i jeżdżą już jak chcą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. współczesny świat z coraz większego guffffna jest produkowany. Porządny pomiar warto przeprowadzić na obciążonym samochodzie. Pasażer plus odważniki, niektóre dobre stacje mają takie ciężary wstawiane na podłogę.
Pamiętaj, że przy regulacji warto zadbać aby kierownica była ustawiona do jazdy na wprost i zablokowana specjalnym trzymakiem, dybami takimi opartymi o podłogę. Ustawiasz ją do jazdy na wprost i mechanik blokuje ją. Potem koryguje drążki. Chodzi o to abyś miał auto jadące na wprost i kierę też idealnie do jazdy na wprost. Ja na ten przykład mam n tym punkcie bzieja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez kumpel Fordzika ; 29-05-2017 o 12:11
kumpel Fordzika jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2017, 12:05   #10
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Sciaganie w lewo.

dokładnie jak napisał wyżej kolega
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.