![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-12-2010
Skąd: zawiercie
Model: c-max
Silnik: 1.8
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
Witam. Jestem nowym forumowiczem, chcialbym pozdrowic wszystkich uzytkownikow forum i fordow. Ale do sedna. Zaczal mi siadac akumulator na zime. Ok ma juz 3 lata mogl pasc. Kupilem nowy i przez 2 tygodnie ok. Po dwoch tygodniach zaczelo sie. Na poczatku od czasu do czasu wlaczala sie kontrolka ladowania akumulatora. Przedwczoraj przejechalem 5 min i zostawilem auto odpalone(odsniezalem garaz), wylaczajac tym samym swiatla, radio ,klime. Wchodze do auta po 5 min i wszystko tanczy:wlaczaja sie kontrokli :ABS; ESP ; Brak wspomagania; swiatla same migaja i po 5 sek. wszystko zgaslo wlacznie z samochodem.
Zero pradu w aucie, nawet kontrolka z napisem C-MAX oraz dioda imobilajzera lezy. Mysle sobie: akumulator. Podladowalem przez noc i rano zero reakcji; proba odpalenia na kablach z innego auta tez klapa; Zaczalem rozbierac: wyjalem akumulator; rozdzielilem klame przewodu +; I podlaczylem zasilenie najpierw do przewodu na bezpieczniki. Od razu kontrolki w samochodzie sie zaswiecily. Pod drugi przewod juz nie podlaczalem, bo mam pare pytan: Czy moge sprobowac odpalic auto tylko na przewodzie dodatnim ktory idzie do bezpiecznikow? (drugi odlaczony idzie chyba do alternatora) Co moze byc przyczyna takiego niedzialania? Troche sie rozpisalem, ale czym szczegolowiej sie temet opisze tym wiecej rzeczy mozna Podobny post juz byl;ale tam rozwiazanie byl prostsze (akumulator) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ford::specialist
![]() Imię: zenek
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Bielawa / Monachium
Model: C-Max / S Max
Silnik: 2.0 TDCI/ 2.2 TDCI
Rocznik: 2004/2008
Postów: 509
|
![]()
Witka.
Cytat:
Cytat:
__________________
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-12-2010
Skąd: zawiercie
Model: c-max
Silnik: 1.8
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
OK; JAK SPRAWDZIC CZY ALTERNATOR JEST SPRAWNY; ZAZNACZAM ZE JESTEM TROCHE LAIKIEM W SPRAWACH ELEKTRO0MECHANICZNYCH WIEC PROSZE O DOSC WYRAZNE OPISANIE ??
kOLEGO hYHLA: SPRAWDZ NAPIECIE LADOWANIA; Podpowiedz mi troche jak to zrobic? bo srednio sie na tym znam Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 23-10-2008
Skąd: Kraków
Model: Escort Mk6 - C-MAX
Silnik: 1,8D - 1,6TDCI
Rocznik: 1994 - 2006
Postów: 214
|
![]()
__________________
Motto lekarzy pogotowia ratunkowego: im później przyjedziesz, tym celniejsza diagnoza!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-12-2010
Skąd: zawiercie
Model: c-max
Silnik: 1.8
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
Witam. Probowalem odpalic auto podlaczajac tylko + ktory idzie do bezpiecznikow' Niestety zero reakcji; od razu kontrolki gasna; Na moj rozum to powinien chociaz zakrecic; Takze juz sam nie wiem;Moze w zlym kierunku ide; moze to cos z imobilajzerem; teraz to juz gdybam; Prosze o jakies sugestie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-09-2009
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Ford Focus C-MAX + C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI + 1,5 ecoboost
Rocznik: 2004 + 2016
Postów: 5
|
![]()
to kabel zasilajacy, taki główny który idzie od akumulatora klema + chyba do alternatora (nie pamiętam) w tym kablu jest bezpiecznik który u mnie się przepalił i auto straciło całkowicie chęć do życia. zero prądu nawet na awaryjne, kontrolki nic. No i tu bonus. kabel kosztuje ok 500 a bezpiecznik niewymienialny...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-11-2009
Skąd: Stargard
Model: Focus C-Max Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 16
|
![]()
U mnie było podobnie, ale nie reagował na nic. martwy jak kamień. zdechł w czasie jazdy. Kolejno zaświecały mi się wszystkie kontroli, a potem totalny black out. po dłuższych poszukiwaniach okazało się że to układ prostowniczy alternatora.
__________________
"Panowanie jest złudzeniem - nigdy nie wiesz co wydarzy się za chwilę"... również na drodze. -------------------- Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: adam
Zarejestrowany: 01-03-2014
Skąd: czluchow
Model: c max
Silnik: 2,0 tdi
Rocznik: 2004
Postów: 3
|
![]()
nawiazujac do tematu mialem ten sam problem tylko ze wymienilem mostek diodowy i nic cisza tylko kontrolka od esp mrygnie jak przekrecam kluczyk gdzie jeszcze szukac bledu ratujcie panowie
|
![]() |
![]() |