![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 25-01-2015
Skąd: Radom
Model: C-Max Hybrid SEL
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
![]()
Cześć,
To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich. Od razu mówię, że jeszcze właścicielem Forda nie jestem (i nigdy nie byłem), ale niewykluczone, że na dniach zostanę. Samochód stoi już w moim garażu i mogę go sobie poużytkować trochę, zanim podejmę decyzję. Sprawa dotyczy C-Maxa Hybrid (nie Energi, jak sugeruje prefix, bo prefixu Hybrid nie ma do wyboru, ale to prawie to samo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). W każdym razie samochód jest sprowadzony ze Stanów, już przehomologowany i zarejestrowany w kraju. Nie od handlarza/cwaniaka tylko od zaufanego człowieka. Dlatego w ogóle rozważam zakup. Pierwsza sprawa, którą należałoby się zająć to doprowadzenie nawigacji do stanu używalności. Czyli wymiana map na polskie/europejskie. I tu się zaczyna mój problem, bo absolutnie nie wiem, jak do tematu podejść. Nawet nie wiem, jak zidentyfikować urządzenie. Wygląda to następująco: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy jak pojadę do ASO z hybrydą, to mi nie każą iść sobie w diabły, bo oni jeszcze hybryd nie umieją (od kwietnia chyba w kraju wchodzą C-Maxy Hybrid) i mają mnie w nosie? Czy może są jakieś sposoby nieoficjalne na zakup map? Jak to wygląda? Pobieżnie przejrzałem forum, ale tu za dużo wiedzy, żeby cokolwiek znaleźć. Będę wdzięczny za wskazanie kierunku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,886
|
![]()
może do diabła nie poślą, ale prawdopodobnie nie odpowiedzą na twoje pytanie ze względu na to, że nie mają dostępu do dokumentacji wersji USA. Wychodzi na to że kogoś znajdziesz w Polsce co temat ogarnie lub ponownie skorzystasz z usług znajomego i on w stanach się tego dowie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,729
|
![]()
Za chwilę jest lift, więc mapy się pojawią dedykowane. A tak w ogóle, to powinny być te same co do zwykłych nawigacji MFD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,377
|
![]()
Witam
Przepraszam, że trochę nie na temat Mapy to mały problem => kolego - na Twoim miejscu zacząłbym od wizyty w ASO i pytania czy mają oprogramowanie do diagnostyki takiego auta z USA Co w przypadku problemów z autem, gdy nikt nie będzie miał softu do diagnostyki => koledzy pisali o takich problemach pozdrawiam Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 25-01-2015
Skąd: Radom
Model: C-Max Hybrid SEL
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
![]()
Dzięki za odpowiedzi.
Podjadę dzisiaj albo jutro do ASO i popytam. Boję się tylko, że mnie spławią. Lift wchodzi niebawem do salonów, ale to będzie lift, czyli wg producenta praktycznie inny samochód. I też nie jest powiedziane, że nawet jeśli będą "umieli" wersję po lifcie, to że będą chcieli się zajmować wersją przedliftową... Bo przy takim lifcie, to oprócz tego, że maska i światła inne, to często zmienia się elektronika, oprogramowanie itd... I może się okazać, że sprzęt i oprogramowanie diagnostyczne, które dostaną do nowego modelu, wcale nie będzie chciało banglać ze starszym samochodem. Boję się trochę tego auta (w sensie ewentualnych problemów z nim związanych), chociaż przyznam, że jeździ mi się nim bardzo przyjemnie i już się pomalutku oswajam z myślą, że mógłby zostać. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,687
|
![]()
Z diagnostyką nie ma problemu, bo IDS obsługuje i modele USA i Europa. Z navi będzie większy problem, bo to wersja na USA - specjalna. Wersja 8" navi dotykowej Sony do polifta 2014 na Europę będzie się różniła i nie ma gwarancji, że mapy ruszą. Mapy od MFD z FF3 na pewno nie ruszą (MFD nie jest dotykowa).
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 25-01-2015
Skąd: Radom
Model: C-Max Hybrid SEL
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
![]()
Czyli w tej chwili nie istnieje wersja mapy Europy, która by działała z tą navi?
A co jeśli Amerykanin chciałby sobie pojechać swoim samochodem pozwiedzać Europę? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jaki jest w ogóle model tej navi? Co to za urządzenie? Bo może na amerykańskim rynku są dostępne mapy Europy? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 25-01-2015
Skąd: Radom
Model: C-Max Hybrid SEL
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
![]()
Cześć po dłuższym czasie. Tak gwoli ciekawostki bardziej piszę...
Samochód został, ponad półtora roku nim jeżdżę i jest super, prawie. Nawigacji do tej pory nie zrobiłem, a ostatnio miałem kilka sytuacji, że by się przydała i zacząłem znowu przekopywać internety i trafiłem znowu tu. ;-) Jeżeli chodzi o ASO, to stało się dokładnie tak, jak przewidywałem. To nie ich samochód, oni go nie znają, palcem się nie dotkną. A najlepsze jest to, że nie chcieli go nawet do IDSa podłączyć, bo stwierdzili, że to amerykański i że może im coś spalić w sprzęcie za tysiące złotych. Jak to usłyszałem, to mi się nogi ugięły... Podjechałem za to do zakładu nieautoryzowanego, który specjalizuje się w Fordach, i który dysponuje IDSem i tam bez problemu całą diagnostykę mi wykonali. System pobrał sobie z serwera informacje o dodatkowych modułach, które w hybrydzie doszły i wszystko poszło bez problemów. Tylko ciągle ta nawigacja jest w lesie... Podrążyłem trochę i np. natknąłem się na sytuacje, gdzie Amerykanin zjeżdżał do Europy i chciał zabrać ze sobą swojego Forda (tam chodziło akurat o jakiegoś pickupa, typu F150 czy coś w ten deseń). Jak zgłosił się do swojego dealera w Stanach po mapy na Europę, to mu powiedzieli, że jak dojedzie na miejsce, to niech skieruje się do lokalnego dealera i tam będzie mógł sobie mapy kupić. Więc zrobiłem to samo. Pojechałem znowu do tego swojego lokalnego nieszczęsnego ASO i trochę pomęczyłem chłopaków na salonie. Przymierzaliśmy różne karty od różnych modeli (w sumie to chyba z trzech), ale żadnej nie chciało wczytać. A w jednym Mondeo, to sam system i wygląd interfejsu był praktycznie identyczny, jak u mnie, co by sugerowało, że soft jest zbliżony. Niestety, nie poszło... I tu pytanie. Czy możliwe jest, żeby była jakaś blokada regionalna na takie mapy? Próbowałem się dodzwonić do Ford Polska, ale na jednej infolinii nie byli w stanie mi pomóc, na drugą za cholerę nie mogę się dodzwonić. Jeszcze ruszyłem temat w firmie, która zajmuje się samochodami amerykańskimi, sprowadza dużo części, ma kontakty w USA, żeby tam jeszcze podpytali w Fordzie. Jeżeli ktoś miałby jakiś pomysł, albo wiedzę, co można z takim fantem zrobić, dajcie znać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FCP member
![]() Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 7,202
|
![]() Cytat:
będzie działać bez bólu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. masz tam SYNC2 ? Podeślij VIN na PW bump : doczytałem od góry .... ciekawe to to co piszą koledzy powyżej . Może jednak lipa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moja zabawa z nawigacjami Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez leszcz ; 11-11-2016 o 21:31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,886
|
![]() Cytat:
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|