![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 26-12-2009
Skąd: ze Śląska
Model: Ranger Wildtrak P703
Silnik: 2.0 205KM
Rocznik: 2024
Postów: 305
|
![]()
Witajcie
Od niedawna jeżdżę moim pierwszym autem z PowerShiftem (Mondeo MK5 TDCi 180KM) i mam pytania jak najlepiej go użytkować, i tak: 1.czy w ogóle używać trybu N podczas jazdy, np. z długiej górki? W manualu wrzucało się na luz, a tu? Czytałem gdzieś że w automatach nie jeździ się na neutralu. 2. jak stoi się na długich światłach lub jakimś korku, to jak noga zmęczy się na hamulcu to co lepiej: a) włączyć P? b) pozostawić D i zaciągnąć ręczny? c) włączyć N i zaciągnąć ręczny? 3. zima przyszła, jak wyjeżdżać z zasp w stylu: do przodu, do tyłu, do przodu, do tyłu... Chętnie poczytam praktyków.
__________________
== były S-Max MK1 FL, Mondeo MK5, jest Ranger Wildtrak P703 Ostatnio edytowane przez SRS ; 22-11-2022 o 19:49 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Gdańsk/Zgorzelec
Model: Mondeo MK5 ST Line X AWD
Silnik: 2.0 180KM-> ~205
Rocznik: 2018
Postów: 2,894
|
![]()
1. Nie, nie używaj N w czasie jazdy
2. Zostawiasz na D i trzymasz hamulec 3. Tak żeby wyjechać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Trzeba być wytrwałym żeby się ze mną skontaktować, oczywiście nie gwarantuje to możliwości spotkania ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FCP member
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 30-12-2012
Skąd: Nowa Dęba
Model: wszytkie fordy 2,7 lubie , Mach-e podstawa
Silnik: TDCI PB , obecnie 2.0 ecobost 243
Rocznik: 2020-----2023>>>>>
Postów: 429
|
![]()
tak jak
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
napisał ad 1,2 aczkolwiek nie widzę problemu stania na światach na P, byle by przy przerzucaniu na D trzymać hebel by zatrybiła skrzynia i dopiero ruszać, a nie D ogień i nic się nie dzieje a po chwili szarpnięcie,(dużo się niszczy wtedy) pewnie totkowi o to chodzilo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a co do zasp , sugeruje ekipę pchająca na D Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
DO KOŃCA ŻYCIA NA EMERYTURZE.. Ale jak mi się chce.. to pomogę . |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Szymon
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Paris
Model: s max
Silnik: 2.0 EB 203
Rocznik: 2010
Postów: 128
|
![]()
[QUOTE=totek2;2894733]
2. Zostawiasz na D i trzymasz hamulec Pewnie o to chodziło ze na D mamy obieg oleju i chłodzenie skrzyni a na P nie ,No chyba ze sie mylę |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 26-12-2009
Skąd: ze Śląska
Model: Ranger Wildtrak P703
Silnik: 2.0 205KM
Rocznik: 2024
Postów: 305
|
![]()
Dzięki za podpowiedzi.
Najlepiej kiedy się wie nie tylko jak, dla również dlaczego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
== były S-Max MK1 FL, Mondeo MK5, jest Ranger Wildtrak P703 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-09-2009
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo MK4 FL
Silnik: 2.0EB 203PS
Rocznik: 2011.11
Postów: 57
|
![]()
Kiedyś w jakimś wątku było odnośnie jazdy automatem:
"Kilka prostych zasad to po pierwsze nie szalej gdy nie jest rozgrzana skrzynia czy silnik oraz do szaleństw ma się tryb S (sport), który również opiekuje się skrzynią. Tryb D (drive) jest do zwykłej jazdy. Stojąc w korkach nie przełączaj na N. Wtedy spada ciśnienie oleju (nie totalnie) i może grzać się olej. Również jak korek jest duży staraj się mniej jeździć na trybie pełzający (przegrzewa skrzynie i dla skrzyni jest to duże obciążenie) trzeba podjeżdżać z gazem. " Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: zach-pom
Model: mondeo
Silnik: 2.0 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 38
|
![]() |
![]() |
![]() |