Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-01-2018, 11:19   #1
majuDJ
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-02-2015
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK4 Trend Edition Business, kombi
Silnik: 1.5 EB 150KM (3 cyl.), M6
Rocznik: 2019
Postów: 57
Domyślnie Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

Panowie mam w swoim przedlift FF III 2.0TDI 140@191KM 400NM z skrzynią PS problem bo już raz mi padł intercooler po podniesieniu mocy. Teraz zamonotowałem jeszcze raz ten sam seryjny tylko nowy. Czy może ktoś mi doradzić na przyszłość jaki wydajniejszy intercooler zamontować ? Czy w ST 2.0TDCI 184KM jest jakiś wydajniejszy i pasuje na zasadzie plug and play czy może trzeba przerabiać? A może jakiś inny polecacie?

Teraz dostałem odpowiedź od firmy Nissens raport, że nie uznali reklamacji:
Kontrola wizualna:
Przedstawiona do reklamacji chłodnica powietrza została poddana weryfikacji podczas której stwierdzono uszkodzenia mechaniczne produktu - wygięte podstawy mocować zbiorników.

Stwierdzenie przyczyny uszkodzeń:
Przyczyną stwierdzonych szkodzeń produktu ( wygięte podstawy mocowań zbiorników) jest wystąpienie nadmiernego (ponadnormatywnego) ciśnienia w układzie doładowania.
Nieszczelność spowodowana ekspozycją na nadciśnienie, spowodowała, że zacisk stracił przyczepność w płycie czołowej.

Przeprowadzone testy:
Testy dodatkowe nieprzeprowadzone - przyczyna awarii jest oczywista wizualnie.


Ostatnio edytowane przez SRS ; 12-11-2024 o 14:26
majuDJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2018, 12:21   #2
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

Nissen? plz. Ciśnienie wygięło zacisk?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niezłe jaja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2018, 14:33   #3
majuDJ
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-02-2015
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK4 Trend Edition Business, kombi
Silnik: 1.5 EB 150KM (3 cyl.), M6
Rocznik: 2019
Postów: 57
Domyślnie Odp: Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

Reklamacji nie chcą uznać, nie będę się kłócił. Jaki intercooler zamontować by latem +35 stopni C nie odnotowywać spadków mocy i żebym nie musiał znowu wymieniać tego seryjnego co jest obecnie.
majuDJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2018, 21:06   #4
lukas_ko
ford::specialist
 
Avatar lukas_ko
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 656
Domyślnie Odp: Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

Dziwne ja w swoim Focusie Mk3 2.0 tdci 163 >> 199 KM 420 NM mam zamontowany zegar ciśnienia doładowania czujnik jest umiejscowiony około kilku cm od fabrycznego czujnika w dolocie i ciśnienie doładowania mam w pewnym zakresie prędkości 2 bary po chwili (sekundzie spada na około 1,8 bara) i cały czas mam oryginalny interculer! Przy przebiegu 180 tyś km. Ale za to mam już trzeci silnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I w tej kwestii to mnie chyba nikt nie pobije Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Hm
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2018, 23:03   #5
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a ty się pochwal ile miałeś samochodów i ile silników wymieniłeś? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2020, 09:05   #6
93karol
ford::advanced
 
Avatar 93karol
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 22-01-2009
Skąd: RTA/RST
Model: .
Silnik: 2.4
Rocznik: .
Postów: 281
Domyślnie Odp: Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

Odgrzewam.
W FF mk2 2.0 tdci ktoś zmienial IC i czy to daje to efekty podczas modyfikacji lepsze niż na seryjnym IC?
Czy jednak dokladne wymycie dolotu jest bardziej sensownym krokiem w tym przypadku?
93karol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2024, 12:06   #7
N7h4k4lr
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , Mdo mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 184
Domyślnie Odp: Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

Dzień dobry. W moim Mdo mk4 2.0tdci dw10c w IC lewa rura jest skierowana lekko do góry. Czy rura dochodząca jest na tyle elastyczna/ wyprofilowana, że można założyć IC z rurą wyprowadzoną poziomo ? Pytam bo większe i grubsze IC do Mdo mają rurę poziomą.
N7h4k4lr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-12-2024, 10:46   #8
TuneFORCE
ford::professional
 
Avatar TuneFORCE
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 25-09-2009
Skąd: Poznań/Trondheim
Model: Focus RS
Silnik: 2.3EB
Rocznik: 2017
Postów: 1,356
Domyślnie Odp: Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

Ja tylko skromnie dodam, że w pierwszej kolejności należy sprawdzić jak ten fabryczny ICek się spisuje i czy naprawdę jest konieczność jego wymiany. Może lepiej wywalić żaluzje niż zmieniać IC na większy.

Wszyscy zapominają o tym, że im większy IC, tym większa pojemność układu i więcej pracy do wykonania dla turbiny, która może szybciej paść. Dlatego w cywilnych autach dla kilku KM więcej u góry IMO nie warto zmieniać intercoolera na wydajniejszy. Można to zrobić w przypadku aut, gdzie faktycznie seruny to jakaś mała piczka...ale i tutaj nie ma co przesadzać z wielkością tego nowego.
TuneFORCE jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-12-2024, 18:10   #9
N7h4k4lr
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , Mdo mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 184
Domyślnie Odp: Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

Zgadzam się z Tobą. Pewne rozważania mają sens jeśli wymieniamy bo padło stare, więc wtedy warto wrzucić najlepsze co można kupić obecnie, a czego z różnych względów nie dała fabryka.
N7h4k4lr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2024, 15:53   #10
TuneFORCE
ford::professional
 
Avatar TuneFORCE
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 25-09-2009
Skąd: Poznań/Trondheim
Model: Focus RS
Silnik: 2.3EB
Rocznik: 2017
Postów: 1,356
Domyślnie Odp: Wydajniejszy intercooler do 2.0TDCI

Cytat:
Napisał lukas_ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dziwne ja w swoim Focusie Mk3 2.0 tdci 163 >> 199 KM 420 NM mam zamontowany zegar ciśnienia doładowania czujnik jest umiejscowiony około kilku cm od fabrycznego czujnika w dolocie i ciśnienie doładowania mam w pewnym zakresie prędkości 2 bary po chwili (sekundzie spada na około 1,8 bara) i cały czas mam oryginalny interculer! Przy przebiegu 180 tyś km. Ale za to mam już trzeci silnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I w tej kwestii to mnie chyba nikt nie pobije Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No to mozesz zrobic kolejny experyment dla potomnych.
Zrob test z aftermarketowymi ICkami, najlepiej jakies dwa rozmiary.
Sprawdz jak boost narasta, jak zmieniaja sie temperatury spalin na czujnikach i jak geometria sie zachowuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
TuneFORCE jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.