Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-03-2018, 17:55   #1
Caasper
ford::amateur
 
Imię: Kat
Zarejestrowany: 10-03-2018
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2000 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 1
Domyślnie Szarpanie wyłącznie podczas jazdy.

Silnik 2.0 tdci.
Auto chodziło jak złoto aż ni stąd ni zowąd zaczęło szarpać w trakcie jazdy. Za pierwszym razem byłam przekonana, że zatankowałam trefne paliwo, poszarpało i przestało. Później długo było dobrze ale problem wrócił.
Objawy:
- na wolnych obrotach chodzi równiutko
- nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły
- tak samo w mieście jak i w trasie (raz w miesiącu robię 500km trasę)
- nie jest to powiązane z przyspieszaniem, czasem szarpie podczas przyspieszania a czasem podczas spokojnej jazdy równym tempem. Po prostu obroty spadają w trakcie jazdy do 1000-1500, ja mu gaz a on nic...

Wyczyszczony przepływomierz, podpinany pod komputer kilkukrotnie i żadnych błędów, stał już u kilku mechaników, elektryków i zero diagnozy. Właśnie wczoraj odebrany z warsztatu, gdzie pan stwierdził że "na 100% EGR" co mnie kosztowalo 1000zł...i dziś to samo.
Trafi mnie coś za chwilę, tym bardziej że to jest zwyczajnie niebezpieczne, nie chcę się zabić przez to dziadostwo.

Przeczytałam mnóstwo wątków ale tam gdzie objawy były jak u mnie pomagało wyszczenie przepływomierza, a tu lipa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Caasper jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2018, 18:57   #2
Tvvardy
ford::professional
 
Avatar Tvvardy
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,772
Domyślnie Odp: Szarpanie wyłącznie podczas jazdy.

Cytat:
Napisał Caasper Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Właśnie wczoraj odebrany z warsztatu, gdzie pan stwierdził że "na 100% EGR" co mnie kosztowało 1000zł...i dziś to samo.
Niech przywróci do stanu poprzedniego skoro nic nie pomogło i zwrot nie małej kwoty.
Coś marna ta diagnostyka, sprawdziłbym wszystkie kostki czy dobrze wpięte,filtr paliwa, powietrza, ciśnienie paliwa czy nie ma gwałtownych wahań, powietrze na zasilaniu, nieszczelność w dolocie, zasilanie któregoś wtrysku ale to raczej by generowało błąd, pedał przyśpieszania przerywa? Diagnostyka komputerowa to nie tylko odczyt DTC ale odczyt parametrów podczas jazdy gdy takie objawy występują.
Tvvardy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2018, 19:49   #3
Garbojad
ford::professional
 
Avatar Garbojad
 
Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
Domyślnie Odp: Szarpanie wyłącznie podczas jazdy.

Mechanik typu " wymienimy to a może to " znajdź kogoś z forum ze sprzętem diagnostycznym blisko ciebie , pewnie więcej ci pomoże niż ten pseudo.
Garbojad jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2018, 09:48   #4
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: Szarpanie wyłącznie podczas jazdy.

moim zdaniem do sprawdzenia programem aktualne korekty wtryskow,
natomiast spadanie obrotow w brak reakcji na pedal przyspieszenia moze miec wiele przyczyn, elektroniczny pedal gazu, wydajnosc pompy, itp
skad jestes?
moze ktos z forumowiczow z tym samym silnikiem i programem diagnostycznym moze porownac prace silnikow
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2018, 20:16   #5
cichy3000
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-06-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2008
Postów: 7
Angry Odp: Szarpanie wyłącznie podczas jazdy.

Cytat:
Napisał Tvvardy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niech przywróci do stanu poprzedniego skoro nic nie pomogło i zwrot nie małej kwoty.
Coś marna ta diagnostyka, sprawdziłbym wszystkie kostki czy dobrze wpięte,filtr paliwa, powietrza, ciśnienie paliwa czy nie ma gwałtownych wahań, powietrze na zasilaniu, nieszczelność w dolocie, zasilanie któregoś wtrysku ale to raczej by generowało błąd, pedał przyśpieszania przerywa? Diagnostyka komputerowa to nie tylko odczyt DTC ale odczyt parametrów podczas jazdy gdy takie objawy występują.
Właśnie, przy okazji, czy w takim przypadku jest szansa na "zwrot" / reklamację takiej usługi? ... 1000zł to nie jest mały pieniądz - znam 1000 sposobów aby lepiej wydać takie pieniądze. Tutaj interwencja mechanika ewidentnie nic nie pomogła. Czy w takich przypadkach klient może liczyć na zwrot kasy / przywrócenie do pierwotnego stanu ? Jak Wy załatwiacie takie sprawy ? równie dobrze mechanik powie: "Panie, coś innego musiało Panu paść i tyle... ja swoje zrobiłem"

no ale tym sposobem to można cały samochód wymienić i nadal nie naprawić usterki.
cichy3000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.