![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-03-2024
Skąd: Kraków
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
![]()
Cześć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Szczęśliwy nowy nabywca S-Maxa z tej strony. Czytam sobie instrukcję i w sekcji dotyczącej drzwi tyłu nadwozia jest fragment o wykrywaniu przeszkód podczas ruchu klapy: "Wykrywanie przeszkód Podczas zamykania Układ przestaje działać, gdy wykryje przeszkodę. Emitowany jest sygnał dźwiękowy, a układ zmienia kierunek ruchu (na otwieranie). Po usunięciu przeszkody można kontynuować elektryczne zamykanie drzwi tyłu nadwozia." Czy ktoś z Was wie o jaki mechanizm chodzi oraz czy u Was on funkcjonuje? Myślałem, że taki układ działa np gdy się zaparkuje za blisko ściany i klapa przy otwieraniu by uderzyła w ścianę, ale chyba tak to nie działa, bo stałem blisko klapy, a ona i tak kontynuowała otwieranie. Źródło: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,923
|
![]()
To tak jak szyby elektryczne. Przestanie zamykać, jakby wykrył większy opór po drodze (żeby czegoś lub kogoś nie zmiażdżyć). Otwieranie nie ma czujników zbliżeniowych, może się zatrzyma jak już uderzy w ścianę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-03-2024
Skąd: Kraków
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
![]()
Aaa, no tak. Ma całkowity sens to co powiedziałeś i najprawdopodobniej tak dokładnie jest. Dzięki za odpowiedź!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,071
|
![]() Cytat:
Ponadto siłownik zamykania klapy ma czujnik nadmiernego poboru prądu i przerywa ruch jak klapa już NAPOTKA opór. Nie ma żadnego systemu "przewidywania" przeszkody...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-03-2024
Skąd: Kraków
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
![]()
Dzięki tedi_k!
|
![]() |
![]() |