![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: M
Zarejestrowany: 12-09-2018
Skąd: 127.0.0.1
Model: Opel
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
![]()
Witam wszystkich Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co prawda nie mam osobiście Forda Focusa, natomiast posiada go moja dziewczyna. Rocznik 2011 (także chyba MK2), sedan, 1.6 TDCi. Niestety pod spodem już zaczyna się robić rudy, korozja atakuje. Podejrzewam, że od wewnątrz też już korozja się zaczyna. Chciałbym zakonserwować karoserie i podwozie. Robiłem taki zabieg w kilku autach (Fiat 126p, Ford Fiesta, Skoda Felicia, Audi A4, Opel Zafira) - na dobrych preparatach - potrafi to przedłużyć żywotność auta. Jeśli chodzi o Focusa Mk2 - gdzie znajdują się otwory rewizyjne, aby wężykiem pod ciśnieniem wtłoczyć preparat do profili zamkniętych. Chodzi mi o progi nadkola... W Oplu czy Audi, Skodzie były po prostu pod spodem progu plastikowo-gumowe korki, które się ściągało i był dostęp do progów od wewnątrz... W FF nie widzę takiego czegoś (może być pod zabudową plastikową progu)? Tak samo nie widzę dostępu do nadkoli... Ktoś zabezpieczał od korozji Focusa 2 ? Nadwozie typu sedan. Z góry dzięki za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 10-07-2018
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK2
Silnik: 1.8 Duratec
Rocznik: 2009
Postów: 11
|
![]()
Witam. Robilem konserwacje dwa miesiace temu. Jest od spodu troche gumowych korkow, glownie progi. Oprocz tego sciagalem wszystkie plastiki z nadkoli. Rdza wydarta do zera na to dobry odrdzewiacz, potem podklad epoksydowy a na sam koniec czarny Valvoline Tectyl (3puszki na bogato) a w profile Tectyl do profili (2puszki). Wyglada elegancko i juz prawie nie smierdziGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::beginner
![]() Imię: Błażej
Zarejestrowany: 25-07-2014
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
![]() Cytat:
Jak nakladaleś czarny tectyl? Wysłane z mojego F8131 przy użyciu Tapatalka |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 10-07-2018
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK2
Silnik: 1.8 Duratec
Rocznik: 2009
Postów: 11
|
![]()
Dokladnie ten Tectyl mialem na mysli. Nakladalem to najprostszym pistoletem do konserwacji a dodatkowa rurka do profili zamknietych. Zrobienie tego na porzadnie to trzy popoludnia solidnej pracy i jakies 300 zl zainwestowane w materialy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 17-02-2013
Skąd: Mielec
Model: Ford focus mk1/mk3
Silnik: 1,6b/1,5 eb - 100km/182km
Rocznik: 1999/2015
Postów: 597
|
![]()
Nie wiem jak jest mk2 ale w moim porzednim mk1 nawierciłem otwornicą fi 20 trzy otwory jeden pod słupkiem środkowymi i po jednym przy kołach na lakierowanym elemencie progu od dołu następnie zaślepiłem zaślepkami.W mk1 jeśli przetniemy próg w poprzek to zobaczymy że jest tam dwie komory zewnętrzna lakierowana oraz druga pod spodem wewnętrzna do której dostęp jest przez kilka korków gumowych wzdłuż progu pod spodem.Wpuszczając konserwacje w otwory po korkach gumowych wzdłuż progu zupełnie nie zabezpieczamy komory zewnętrznej.Przekonałem się na własnym aucie gdzie po kilku latach musiałem wymieniać progi.Myślę że mk2 jest podobnie .
|
![]() |
![]() |