![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzycho
Zarejestrowany: 13-05-2013
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
![]()
Witam
Zauważyłem, że po myciu samochodu, albo po deszczu, w komorze silnika bezpośredni w centralnej części pod szybą (równi na jej środku) kapie (obficie) woda - wydostaje się z rynienki pod szybą (element podszybia?) i centralnie kapie (w tej rynience są jakby prostokątne cztery otwory - tam wybity numer chyba tej części 10908240). W czym tkwi problem z tym wyciekiem wody? Czy coś jest nieuszczelnione? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 20-01-2013
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: '14
Postów: 223
|
![]()
Załącz zdjęcie z miejscem wycieku.
U mnie były niepodokręcane śrubki (jest ich w sumie 4), powodujące przeciekanie wody na górną osłonę silnika oraz okolice skrzynki z bezpiecznikami/akumulator. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzycho
Zarejestrowany: 13-05-2013
Model: Ford Focus MK3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
![]()
Załączam fotki z miejsca, gdzie przecieka woda (miejsce zakreślone).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-01-2015
Skąd: Wieprz
Model: Mondeo MK5 Kombi Titanium 2016
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 122
|
![]()
Odpływ wody zazwyczaj służy do jej odprowadzenia. Jeśli uważasz, że za dużo to sprawdź dlaczego na dolne podszybie leje się dużo wody. Sprawdź przyleganie górnego podszybia do szyby i uszczelki gumowej na krawędzi podszybia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 17-05-2016
Model: Ford Focus III Titanium
Silnik: Benzyna
Rocznik: 2011
Postów: 4
|
![]()
Miałem taki sam problem i rozebrane plastiki w dolnej części szyby.Problem widać początek i koniec uszczelki mała szczelina. Wystarczy silikon czarny/ja kupiłem w sklepie motoryzacyjnym odporny na temperaturę ciała. 20zł/.Uzupełniłem szczelinę dość dokładnie i problem znikł.Zibi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: G
Zarejestrowany: 17-04-2016
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2012
Postów: 68
|
![]()
Już kiedyś zwróciłem uwagę, że i u mnie środkiem leje się woda.
Kanały boczne drożne, a mimo to tak jak na zdjęciach u kolegi wyżej po środku na komorę silnika kapie. Sądziłem, że może TTM ale jak jest opcja z silikonem to mam pytanie ile mniej więcej czasu sobie zarezerwować na spokojne rozebranie tych plastików? Może z wiosną zasilikonuję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 06-02-2022
Skąd: Borowa Góra
Model: Focus
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2016
Postów: 1
|
![]()
Mam ten sam model samochodu i silnik. Może ktoś odkopię temat i mu się przydadzą moje spostrzeżenia na ten temat. Czuję się zobowiązany aby o tym napisać ponieważ kiedyś ten problem u kogoś się pojawi, a sam namęczyłem się z nim że 2 tygodnie. U mnie cieknąca woda na podszybiu powodowała przepalenie bezpiecznika 15A w komorze i w konsekwencji unieruchomienie samochodu. Moje ustalenia i wnioski są takie:
- woda w niezbyt dużej ilości ma cieknąć i to jest normalne (zbiera się w najniższym punkcie i nie odpływa na bok do rynienek). - na dalszym etapie jest odprowadzana przez cztery otwory w niewielkim plastikowym elemencie (numery podane wyżej przez rozmówcę) - moim problemem było to że przez rok samochód stał na zewnątrz pod drzewem. Od płynącej wody z nieczystościami z drewna po czasie otwory zostały zamulone. W konsekwencji woda zbierała się w nieco większej ilości. Przy ruszaniu w gorszej deszczowej pogodzie woda przelewała się na przewody elektryczne za silnikiem. Efektem był przepalony bezpiecznik i komunikat o awarii silnika. Problem niewielki, najgorzej było go znaleźć. Cały element jest przygotowany aby go łatwo wyjąć i przepłukać wodą. Otwory się udrażniają i problem znika. Jeżeli będą zastane woda przelewa się w innym miejscu tj. ok 10 - 15 cm bardziej na lewo tj. w stronę pasażera. Reasumując jak cieknie i nic się nie dzieje to jest dobrze, tak ma być. Jeżeli ruszaniu na kilka lat ruszysz elementem podanym wyżej (coś w rodzaju plstkikowej zasuwy z czterema otworami po 1 mm) to już w ogóle będzie Ameryka i nigdy problem się nie pojawi. Nie uszczelniajcie nic silikonem, zwłaszcza w miejscach gdzie nie był on przewidziany. Szkoda bawić się z korozją za kilka lat. Nie szukajcie problemów tam gdzie ich nie ma. Mam zdjęcia wszystkich elementów, ale mam nadzieję że i bez nich wszytko dobrze opisałem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]()
Ha. Akurat w ten weekend też się zabrałem za sprawdzanie gdzie wciąż leci woda.
Otóż mała ciekawostka. Jeśli masz 1.6 Ecoboost po akcji serwisowej 17S09 to masz zapewne czujnik poziomu plynu chłodzącego. Na wtyczkę lubi sobie kąpać woda. Woda kapię sobie z podszybia. Swojego pięknego czasu unieruchomiło mi to samochód błędem braku komunikacji z czujnikiem. Błąd U1035:00-2C oraz błąd U1035:00-2F (wymiennie) Za pierwszym razem błąd sam się rozwiązał zanim serwis zdążył znaleźć co powoduje przyczynę. Za drugim razem tam mi uziemilo auto że dopiero reflash PCM naprawił problem. Biorąc pod uwagę warunki atmosferyczne, problem ten występował tylko i wyłącznie po mocnym deszczu, co skłoniło mnie do szukania gdzie leci woda. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Więcej info pisałem u siebie w wątku. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tam również będzie kontynuowane dalsze testowanie jak leci woda i czy faktycznie te dwa środkowe plastikowe kołki czasami nie załatać żeby tamtedy woda nie wpływała. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 23-09-2013
Model: sedan MK1, HB MK3 FL
Silnik: 1,6
Rocznik: 2004 / 2016
Postów: 152
|
![]()
Czy udało się wam usunąć na stałe wycieki z kołków? Czy macie na to jakiś dobry patent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,258
|
![]()
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać." |
![]() |
![]() |