![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-04-2016
Skąd: London
Model: Focus
Silnik: 100km
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
![]()
Cześć.
Moja foka niestety dosyć wyraźnie skacze i drży na postojach na luzie. Zarówno na LPG jak Pb. Staram się wykluczać kolejne części i po wymianie świec zaczynam się zastanawiać nad wymianą przewodów. W tej chwili mam NGK, które mają około 3 lata (+- 60 kkm). Gazownik twierdził, że podczas sprawdzania instalacji, gdy poprószył przewody wodą, to widział drobny "stretoskop". Mam w związku z tym do Was 3 pytania: 1 - czy dobrze strzelam łącząc to falowanie obrotów z przewodami? 2 - jakie przewody polecicie? Nadal brać NGK? 3 - mogę dostać w dobrej cenie przewody Magneti Marelli. Czy to dobry zakup? pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
ngk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Jeżdże Toyotą :-)
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b duratec/1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 546
|
![]() Cytat:
Niekoniecznie drgania pochodzą od przewodów. Jak jest mokro i pada - normalnie przyspiesza jak dostaje w gaz? Nie muli go? Miałbyś po podpięciu kompa informacje o wypadaniu zapłonów gdyby coś z przewodami. obstawiam: poduszki silnika.
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: focus kombi
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 373
|
![]()
80 tys. km już przejechałem na NGK , na gazie. Dalej jest OK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
ngk pakuje fordowi więc po co kombinować
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
![]()
Mi NGK skończyły się dość szybko.
Kupiłem Beru i śmiga aż miło , już z 60kkm. Co rozumiesz przez skakanie i drżenie silnika? Może poduszki padły, a może zawory do regulacji (sprawdzić kompresję). Jak przewody mają przebicie, to bardziej szarpie przy przyspieszaniu, szczególnie na gazie, a nie na wolnych obrotach drży. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-04-2016
Skąd: London
Model: Focus
Silnik: 100km
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
![]()
Ojej, ile odpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
OK. Jako że musiałem kupić te przewody w godzinach roboczych to zdecydowałem się wziąć te MM (kosztowały mnie 50zł). Jakie wrażenia? Na początku nie widziałem żadnych zmian względem leciwych już NGK. Natomiast potem wydawało mi się, że samochód chodził żwawiej i równiej. Jednak to mógł być efekt placebo. Niestety dzisiejszy poranek szybko ostudził moją radość. Samochód po nocy, na zimnym silniku, znowu dziwnie pracował. Co to znaczy dziwnie? Chwilkę chodzi na szybszych obrotach, chwilkę na wolniejszych i tak w tym dziwnym cyklu (wyższy jest ponad 1000, niższy 800-900). Jak to się uspokoi, to obroty skaczą 710-840 rpm i niestety trzęsie samochodem. Niezależnie LPG czy Pb. Po rozgrzaniu jest odrobinę lepiej. Trzęsie już trochę mniej a obroty latają 730-780 rpm. Mowa cały czas o staniu np. pod światłami na luzie. OBD z elmem nie wypluwa żadnych błędów. Jeżeli mam obserwować jakiś konkretny parametr to proszę o instrukcję jak dla głupka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jakoś bardzo zamulony się nie wydaje (biorąc pod uwagę LPG i wiek samochodu), raczej nie szarpie przy przyśpieszaniu. Niestety moim zdaniem to klekocze jakby próbował grać na perkusji :/ (chociaż inni mówią że przesadzam) Niestety już od dłuższego czasu chodzi za mną, że trzeba sprawdzić i zrobić luzy zaworowe, ale przeraża i przerasta mnie finansowo ta czynność Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czuć by było poduszkę na postoju? Ostatnio edytowane przez haj ; 22-03-2019 o 13:38 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,350
|
![]()
Sprawdź czy przepustnica nie jest zasyfiona. Luzy zaworowe też jak najbardziej do sprawdzenia. Kiedy sprawdzałeś i jaki przebieg na lpg i ogólny samochodu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-04-2016
Skąd: London
Model: Focus
Silnik: 100km
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
![]() Cytat:
Luzy... ech... nigdy nie sprawdzałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.(( Samochód mam 4 lata, przejechałem nim od 180 d0 255 tys. km. Gaz ma od 2012 r., podejrzewam, że od około 100k km. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,350
|
![]()
No to masz odpowiedź, pewnie głowicę trzeba będzie rwać
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
przewody zapłonowe |
|
|