![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-05-2010
Model: FORD MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI 140
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Witam! Jakies 10 tygodni temu zapalila sie kontrolka ESP+usterka silnika I na dodatek brakuje mocy. Gdy tylko wylacze silnik i znow zapale wszystko wraca do normy by po jakims czasie znow sie pojawic! Sprawdzone zostaly bledy i nic nie jest w czujnikach ABS/ESP zapisane jako blad ktoregos z kol czy cokolwiek!!! Wyczyszczono turbine na 5-6 tygodni bylo OK-zero awarii. Od tygodnia,kiedy zrobilo sie wilgotno na zewnatrz problem powrocil!!! Czy ktos mial pdobnal awarie? Czy rzeczywiscie jest mozliwe,ze to ktorys z kabelkow abs sie przetarl lub jakas kostka nie laczy?-co bylo dosyc czesto opisywane! Czy moze to wtryski?!! Problem pojawia sie generalnie na zimnym silniku-poki co! I wtedy jak jest mokro!
Bede wdzieczny za jakas porade! Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,859
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
![]()
koledzy a przegladnijcie wiazki elektryczne w nadkolu,gdzies byl watek o tym.moze wystepuje jeszcze jakas nieszczelnosc?jaceks ja bym dopalil dpfa serwisowo(moze jest przytkany?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-05-2010
Model: FORD MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI 140
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Dzieki! Jaceks,kiedy bedziesz czyscil egr,czy moze juz po? I jak dlugo masz ta usterke? Jestem ciekaw czy mozna z tym jezdzic,czy czegos sie nie uszkodzi?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,859
|
![]()
dpf wypala się regularnie co 600-700km, tu nie widze problemów.
błedy są od komunikacji z abs, oraz niskie ciśnienie doładowania tu podejrzewam egr lub łopatki turbiny w ostateczności jakąś nieszczelność bdziofila - gdzie jest ta wiązka w nadkolu? Usiek, podaj jakieś kody błedów z swojego auta, będziemy porównywać |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
![]()
napisz do hansolo on dobierał sie do wiazki,chyba prawe nadkole.on mial problem z immo.,ale ktos tu chyba jeszcze pisal o takim problemie jak ty.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 96
|
![]()
Ja też pisałem o takim problemie, miałem błędy związane z ABS-em i z turbiną, po wykasowaniu narazie od około miesiąca spokój. Kody błędów które miałem znajdziesz w jednym z moich postów.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-03-2013
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0L Duratorq CR TC (140PS->163PS) - DW10C, MMT6
Rocznik: 2013
Postów: 47
|
![]()
Tu macie dużo o tym problemie.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] usiek sprawdź poza kablami rurę intercoolera, zdarza się, że pęka lub zsuwa się w miejscu, gdzie jest mocowana opaską. Przy dodatkowo wyłączającym się ESP koledzy miewali problem z czujnikiem temp powietrza dolotowego. Innym częstym przypadkiem jest problem z ciśnieniem doładowania, zwracający błąd P2263, to był bodaj jeden z najczęstszych problemów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 31-05-2010
Model: FORD MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI 140
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Witam! U mnie byly/sa dwa kody bledow:
P2263- Turbo/Super Charge Boost System Performance. Actuator Stuck Closed. Not Current DTC P003A- Turbocharger/Supercharger Boost Control A Position Exceeded Learning Limit. Circuit Voltage Below Treshold. Pending DTC. No I mialem takie dwa bledy. Odczytane byly zaraz po pierwszym razie pojawienia sie usterki. Zostaly skasowane,ale powrocily po 10 minutach z tym samym bledem na desce,tyle ze po kolejnym juz podpieciu kompa te kody-zadne wlasciwie sie nie pokazaly ponownie a usterka ESP+silnik dalej sie sporadycznie zapala. Szarpanie czasem wystepuje i z reguly na zimnym silniku podczas przyspieszania-wystarczy,ze silnik przez jakis czas pochodzi spokojnie po uruchomieniu,na poczatku delikatnie przyspieszac i pozniej jest OK! Turbo wyczyszczone. Myslicie Panowie,ze to EGR?! Czy zawor podcisnienia do turbiny? Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez usiek ; 12-12-2013 o 11:49 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,859
|
![]()
podsumowując ten problem ma kilka przyczyn:
- czujnik temp. w dolocie - uszkodzona wiązka w lewym nadkolu - nieszczelna opaska lub rura intercoolera - egr - kierownice łopatek turbiny - czujnik ciśnienia w pompie paliwa każdy przypadek ma inne rozwiązanie, bez czytania błedów można tylko teoretyzować |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|