![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 08-05-2021
Skąd: Rogów
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 6
|
![]()
Cześć wszystkim.
Posiadam Focusa mk3 Zetec S, 1.6 TDCi. Doinwestowany, zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd... że zmian mechanicznych zrobiona jest mapa na 136km i 353 nM, natomiast brakuje mi więcej tej mocy... Chciałem się was zapytać czy jest sens i jaki ewentualny przyrost mocy uzyskałbym po zmianie turbo na hybrydowe, większy IC, DP itd, itd... Czy jest sens bawić się w takie zmiany, czy jednostka to wytrzyma... Ma ktoś zdanie na ten temat ? Lub może ktoś robił coś podobnego u siebie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Po 1: nie wydaje mi się, że ktokolwiek na tym forum przerabiał ten temat. Focus to auto dla ludu - rzadko kto się bawi w tuningi (no poza ST/RS ofc.).
Po 2: ograniczeniem, które bardzo ciężko będzie obejść NA PEWNO będzie układ wtryskowy, a konkretnie wtryski - podpytaj heko czy tuneforce na ile styknie ukłąd wtryskowy Po 3: dawno temu widziałem na racingforum projekt modów 1.6 HDI 16V 109km: jak dobrze pamiętam był dp, turbo hybryda, kat off i większy IC. Auto wypluło niecałe 160 koni. Jak masz kasę i chcesz się bawić to swapuj 2.0. Samym chipem robisz 200 kucy i latasz. Jak nie chcesz użyć powyższej rady to mam niestety gorszą: sprzedaj i kup 2.0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 08-05-2021
Skąd: Rogów
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 6
|
![]()
Myślałem o swapie, ale to już troche wieksze koszta...
Popytam o te wtryski na ile starcza... Dzięki za odpowiedź 😉 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,438
|
![]()
Z tego co wiem to w 1.6 jest słaby dół i korba może wyjść dołem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 08-05-2021
Skąd: Rogów
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 6
|
![]()
No tego byśmy nie chcieli... 😅
Dlatego właśnie się zastanawiam, bo generalnie to myślałem o Hybrydzie turbo, większy IC, Downpipe, wydech już mam zrobiony, cały CatBack na 2.75 cala, sprzęgło wzmocnione kevlarem. Pytanie do jakiej mocy wtryski wytrzymają, no i czy gra warta świeczki, czy nie lepiej to już Swapa zrobić, lub sprzedać I kupić 2.0... choć tego bym nie chciał robić, nie po to w niego inwestowane żeby teraz sprzedawać i kupić golasa 2.0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,668
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 08-05-2021
Skąd: Rogów
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 6
|
![]()
Ile wyszło mocy po wszystkim?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,668
|
![]()
Nie cytuj całych postów.
Nie dasz rady przeczytać kilku stron? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
|
![]()
kiedyś takie coś robiłem, idealny, płaski przebieg momentu obr. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: tomek
Zarejestrowany: 20-06-2012
Skąd: szczecin
Model: ford focus 1.6 TDCi - 115 KM
Silnik: diesel
Rocznik: 2014
Postów: 92
|
![]()
Witam, nosze sie z zamiarem podniesienia mocy w moim Focusie. Doszedłem do wniosku ze te 115 KM (285 Nm) to trochę mało przy skrzyni 6 biegowej. Robiłem już rozpoznanie w dwóch porządnych firmach w Szczecinie i wyszło że są w stanie mi zrobić, bez zbytniego obciążenia silnika moc w przedziale 130-140 KM i około 340 Nm. Całkowity koszt takiego zabiegu z diagnostyką silnika i wydrukami z hamowni przed i po to około 1200 - 1300 zł , jak myślicie czy opłaca się robić taką modyfikację? Czy będzie to odczuwalne w trakcie normalnego użytkowania samochodu? Modyfikacja będzie polegała na ułożeniu indywidualnej mapy dla komputera, nie będzie zmian mechanicznych obaj fachowcy zapewniają że zabieg jest całkowicie bezpieczny dla samochodu a efekt mnie zaskoczy bo oprócz tego że samochód będzie dużo bardziej żwawy to jeszcze spadnie spalanie o około 0.5 l.
|
![]() |
![]() |