|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-11-2009, 20:41 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-09-2009
Skąd: ze wsi
Model: Van
Silnik: Etylina
Rocznik: Automat
Postów: 138
|
van - kilka słów za i przeciw
Nie znalazłem nic obszernego na temat Connecta więc sam się pofatyguję.
Auto zakupiłem nowe, ale w promocji z przed liftingu (marzec2009) ponieważ ten odświerzony przypomina jakiegoś francuza. Wybrałem model blaszak z długim rozstawem osi. Zaczynam więc od nadwozia. Sprawa gustu, jeśli ktoś lubi klasyczne linie i solidny wygląd napewno pokocha tego kanciaka. Zabezpieczone plastikowymi nadkolami błotniki to trafiony pomysł. Nagroda inżynierom Forda należy się także za klamki - super rozwiązanie (nareszcie). Otwierając drzwi od zewnątrz trzeba się dobrze zamachnąć, to samo boczne suwane, za to tylne są jak skrzydełka motyla. Wnętrze jest bardzo obszerne, za wyjątkiem miejsca w okolicach prawego kolana gdzie środkowa konsola jest nieco nachalna. Lusterka są duże i w zupełności zastępują tylne szyby. Fotele wygodne, a ergonomia wzorowa. Nieco gorzej jest z widocznością, przednie słupki są na tyle szerokie i tak ustytuowane, że można niezauważyć np pieszego co się bokiem skrada. Duża przednia szyba ma zalety bo kierowca czuje się jak w kinie, ale za to każdy kamień nasz. Wykończenie solidne. Jeśli chodzi o wyposażenie... co ? Odpalamy. Cóż, cicho nie jest, w końcu to transit, ale da się znieść-od czego jest radio. Jaździ się dość topornie, jak małą ciężarówką. Mimo ograniczonej widoczności autem manewruje się łatwo i przyjemnie, a kanciata bryła pozwala nam poznać wymiary auta w kilkanaście minut. Wybrałem najsłabszy silnik 75km, wystarczająco elastyczny i bardzo ekonomiczny. Skrzynia haczy i dość długa czwórka - po za tym ok. Zawieszenie. Może jest trwałe i bezpieczne, ale komfort został zepchnięty gdzieś na bok przy projektowaniu. Poprzeczne nierówności to jak jazda tramwajem po podkładach bez szyn, wszelkie usterki na jezdni czuć pod nogami, a hałas przy tym nie do opisania. Nieco lepiej jest np na koleinach i na zakrętach, prowadzenie jest płynne i pewne zwłaszcza z ładunkiem. To tyle po 10tyś km Ostatnio edytowane przez SRS ; 23-12-2019 o 21:33 |
20-11-2009, 17:26 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-09-2008
Skąd: Warszawa/Gliwice
Model: Były Transit i Focus, jest Lexus is200
Silnik: 2.0tddi, 1,6 benzyna, jest 2,0 benzyna :)
Rocznik: były 2004 i 2006, jest 2001 ;)
Postów: 861
|
Odp: Connect van - kilka słów za i przeciw
Hmmm, no cóż, mało tu chyba właścicieli ConnectówGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
cicho nie jest?taaaak, to ja tez zauwazyłem zaraz po zakupie swojego Tranzola...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.mozna przywyknąć...uwierz miGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zawieszenie trwałe? co mozna powiedzieć po 10 tys.km, raczej nie wiele...aczkolwiek bardziej komfortowo zrobi się kiedy auto załadujesz towarem a i ciszej powinno być... Fordy generalnie maja to do siebie, że bardzo dobrze sie prowadzą, Transity równieżGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 75KM wystarczy w jezdzie miejskiej...a na trasie sam oceniszGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tak więc tankuj "dobre" paliwko i ciesz się życiem...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
23-12-2019, 13:36 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-09-2009
Skąd: ze wsi
Model: Van
Silnik: Etylina
Rocznik: Automat
Postów: 138
|
Odp: Connect van - kilka słów za i przeciw
Kilka słów po 10 latach używania i przejechaniu 130 tyś km
Zaznaczam, że auto nie było serwisowane nigdzie. Nigdy mnie nie zawiódł, zawsze odpalił i dojechał do celu. Spalanie pomiędzy 5 a 6 L/100km Nie korodowało, mimo braku konserwacji Zawieszenie całe oryginalne (po za łącznikami stabilizatora) przy ostatnim przeglądzie było 100% sprawne Raz wymieniałem tylko klocki przód Żadnych usterek elektryki Żadnych napraw, tylko wymiana wydechu z racji korozji z zewnątrz od stania na trawniku. Auto sprzedałem za cenę wyższą niż rynkowa. To był dobry zakup, ale ponad moje potrzeby - nie zdążyłem go zużyć. |
23-12-2019, 18:30 | #4 |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Kołobrzeg
Model: Tourneo connect , Transit Mk7
Silnik: C-1.8tdci 90km Powerbox 130, T-2.2 TDCI 130kW GLX
Rocznik: Connect 2005, Transit 2006->
Postów: 86
|
Odp: Connect van - kilka słów za i przeciw
Witam ja posiadam konekta z 2005 roku jestem drugim właścicielem generalnie mam go od 2007 od sierpnia auto zrobiło za mną tak szczerze jakieś 220 000 a co do napraw to poza wymianą łożysk i regeneracji chyba wtryskiwaczy bo wtedy jeszcze nie byłem tak doświadczonym kierowcą że mechanik powiedział że są uszkodzone wtryskiwacze niby poszły do regeneracji to było w 2000 13 roku od tamtej pory w aucie napraw mało co robione większość to moje własne widzimisię układ wtryskowy Delphi 1 8 TDCI i powiem szczerze nigdy się na aucie nie zawiodłem
|
11-01-2020, 16:24 | #5 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-12-2015
Skąd: Rogów woj.śląskie
Model: Jeep
Silnik: 4,0
Rocznik: 2004
Postów: 4
|
Odp: van - kilka słów za i przeciw
mam connect-a świeżego 2019 grudzień z kosiarka 1,0 dla warsztatowych zadań wystarczy ,nie ma problemów jak z zizlami na kruciutkich trasach ,polatam troszkę i się wypowiem jedno co już wiem światła forda to porażka i to w niemal wszystkich modelach ,mam w domu toyotę CHR syn Hondę ciwic nawet w moim prawie 20 letnim jeepie mam leprze światła
|