![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-10-2009
Skąd: Chorzów
Model: BMW 2 Gran Tourer
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Postów: 97
|
![]()
Cześć. Dopadła mnie pierwsza awaria. Auto ma 2,5 roku 60 tyś. przebiegu i pada skrzynia biegów. Kilka dni temu nie mogłem wrzucić 3 i 4 biegu. Wczoraj rano wyjechałem do Warszawy z Katowic i dosłownie po 30 km. zauważyłem,że zgrzyta mi drugi bieg gdy ruszam spod świateł i chcę zmienić z jedynki na dwójkę. To samo jest zresztą gdy redukuje z trójki na dwójkę. reszta biegów ok. Z doświadczenia domyślam się ,że pada synchronizator. Tak przypuszczam. Do Wawy dojechałem, ale raz dwójka wejdzie, jednak znacznie częściej zgrzyta. W tej chwili z jedynki wrzucam od razu trójkę.Mam nadzieję ,że dojadę do domu jutro Szlag nie trafia bo kupiłem nowe auto,żeby mieć trochę spokoju od napraw. Zastanawiam się, czy chip nie miał wpływu na szybsze wykończenie skrzyni. Nie katuje samochodu od razu dodam. Jeżdżę normalnie, czasem depne
Ostatnio edytowane przez pers ; 03-03-2018 o 21:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarosłąw
Zarejestrowany: 29-01-2015
Model: Ford Puma
Silnik: 1,0 125 mHeV
Rocznik: 2023
Postów: 47
|
![]()
Wyższy moment obrotowy, większe koła - może być, że skrzynia za bardzo obciążona.
Czekamy na ciąg dalszy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-10-2009
Skąd: Chorzów
Model: BMW 2 Gran Tourer
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Postów: 97
|
![]()
Nie ma ciągu dalszego i rozczulania się nad dziadostwem. Naprawa nie opłacalna. Dzisiaj kupiłem nową skrzynie z rozbitego auta z przebiegiem 5 tys. Wymiana i tyle. Bardzo się zraziłem do Forda i raczej to mój ostatni zakup auta tej marki
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarosłąw
Zarejestrowany: 29-01-2015
Model: Ford Puma
Silnik: 1,0 125 mHeV
Rocznik: 2023
Postów: 47
|
![]()
Tak z ciekawości, nieopłacalność jakiego stopnia ?.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-10-2009
Skąd: Chorzów
Model: BMW 2 Gran Tourer
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Postów: 97
|
![]()
Nie opłacalna dlatego,że za skrzynie prawie nową dałem 600 a naprawa zepsutej wyszłaby zapewne znacznie wiecej
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
![]()
nie brałeś może Ford Protecta, albo chociaż Gwarancja 12?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 22-09-2014
Skąd: Szczecin
Model: Tourneo Courier
Silnik: 1.0 EB
Rocznik: 2016
Postów: 28
|
![]()
A działa taka gwarancja Jacku po zwiększeniu mocy silnika?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
![]()
teoretycznie ingerencja w elektronikę silnika powoduje utratę gwarancji na napęd. Tak mówi książeczka serwisowa / gwarancja.
ze swojej strony nie znam procedur serwisowych, czy diagnosta wczytuje się w Sterownik silnika i analizuje go pod kątem zgodności z fabryką przy każdym aucie. Skrzynie i silnik są projektowane z jakimś zapasem mocy, moim prywatnym zdaniem wyciśnięcie 10-15% więcej od parametrów nominalnych nie powinno wpłynąć na trwałość sprzętu. Przypadek kolegi z warszawy jest jednostkowy, nie brałbym jego zdarzenia jako regułę, aczkolwiek skrzynie 5-biegowe były dedykowane tylko do aut o mocy poniżej 100 KM. A autor przyznaje się jawnie do tuningu o 45%. Sądzę że skrzynia 6-biegowa z Fiesty/Focusa 125 KM mogłaby wytrzymać więcej. Ostatnio edytowane przez jaceks ; 09-03-2018 o 09:23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 23-08-2017
Skąd: Płock
Model: Tourneo Courier
Silnik: 1.0 ecoboost 100km
Rocznik: 2016
Postów: 16
|
![]()
Pers - miales jakies symptomy wczesniej, ze skrzynia szwankuje?
Bo u mnie od nowosci dziwnie wyglada z 1 na 2, trzeba powoli i z duzym wyczuciem wysprzeglic (zeby nie bylo "skoku" albo "uderzenia"), 2 nie wchodzi jak "w maslo", pozostale biegi ok, moze poza wstecznym, ale to wiadomo ze bieg niezsynchornizowany. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-10-2009
Skąd: Chorzów
Model: BMW 2 Gran Tourer
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Postów: 97
|
![]()
Nie, nie było nigdy żadnych problemów. Choć teraz z perspektywy czasu i świadomości tej awarii w tej chwili to jednak z dwójką zawsze był jakiś opór jak tak pomyśle. Nigdy nie zwracałem uwagi na to, ze dwójka ciężej z oporem jakimś tam wchodzi. Teraz gdy mam nową skrzynie opór nadal wyczuwam i jestem wyczulony na ten bieg. Delikatniej się z nim obchodzę. To pewnie przewrażliwienie. Nie ufam już temu autu i drugi raz już bym go nie kupił, nie ze względu na skrzynię tylko za całokształt. Auto nie warte 60 tyś.
Ostatnio edytowane przez pers ; 11-03-2018 o 22:09 |
![]() |
![]() |