![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 31-08-2022
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EB
Rocznik: 2012
Postów: 3
|
![]()
Cześć,
samochód posiadam od niecałego roku, a już pojawiają się problemy i staje się to nieco irytujące. Ale do rzeczy. Od kilku tygodni borykam się*z problemem zapachu spalin z samochodu i mniej więcej od tego czasu, przy przyśpieszaniu pojawił się słyszalny świst. Spaliny czuć w losowych momentach podczas jazdy i prawie zawsze, gdy cofam pod lekkie wzniesienie. Pod pokrywą silnika sucho, nigdzie też nie widać żadnych wycieków. Byłem u mechanika, stwierdził że uszkodzony jest przewód elastyczny tłumika, który naprawił. Problem nie ustąpił, benzynę dalej czuć, choć rzadziej a do tego dzisiaj po przejechaniu ok. 200 km, pojawił się check engine. ok. pół roku temu, podczas podróży do Holandii również check się*pojawił, samochód trafił do warsztatu i kod błędu wskazywał na sondę lambda no i część spalin wydobywała się bokiem silnika, choć teraz już nie pamietam strony, ale było to czuć przy kole. Nie mam już siły do tego samochodu, macie może jakieś pomysły, nim oddam auto po raz kolejny do mechanika? Nie, żebym im nie ufał, ale skoro nie mogli znaleźć problemu... Dzięki z góry za pomoc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,053
|
![]()
W tych silnikach (jak mnie pamięć nie myli do 2014 r.) był inny kolektor wylotowy i on lubił pekac. Dodatkowo luszczyl się kanał gorący turbo. Naprawa najczęściej polegała na wymianie kolektora na stalowy. Poszukaj na forum. Po 2014 zmienili kolektor na zintegrowany z głowica.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
ford::expert
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-01-2006
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 3,248
|
![]()
Zgrabna porada. Tylko jakby wprowadzająca w błąd.
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Jeśli wiążesz jakąkolwiek przyszłość z tym samochodem, to - trzeba to wyartykułować wyraźnie - czekają Cię kosztowne naprawy. A koszty tych napraw, to nie tylko koszty części, lecz także koszty nieudolnych działań pseudomechaników, którym się wydaje, że wiedzą, co robią. Sprowadza się to w wielu przypadkach do działania po omacku, zgodnie z zasadą "prób i błędów", co w praktyce sprowadza się wymiany po kolei byle czego "w okolicy" rzeczywistej usterki. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] nie łudź się, że forum, facebook, czy jakikolwiek wróżbita zdiagnozuje poprawnie, co dolega Twojemu samochodowi na podstawie Twoich subiektywnych odczuć i ogólnych informacji typu: "czuję zapach benzyny", "pojawił się słyszalny świst", "pojawił się check engine". WDR. Znajdź dobrego mechanika, który chociaż zdiagnozuje prawdziwe przyczyny. Niech choćby zrobi taką podstawową czynność, jak odczytanie narzędziem diagnostycznym ("komputer") błędów generowanych przy okazji komunikatu "check engine". |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]()
99% peknięty kolektor wydechowy, trzeba wymienić całą turbinę albo sam kolektor (zintegrowany z gorącą stroną turbo). Ewentualnie jakieś nieszczelności w wydechu ale mniej prawdopodobne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 31-08-2022
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EB
Rocznik: 2012
Postów: 3
|
![]()
Nie szukam wróżbity ani rozwiązani problemów, raczej wskazówki. Samochód oddaje tak czy siak do mechanika. Czy koszty będą większe niż w innych markach? Niech będą, ale właśnie wolałbym uniknąć wymieniania wszystkiego i może trafić w końcu na wadliwą część, lepiej zrobić raz i porządnie- na to jestem w stanie przeznaczyć pieniądze.
Dodam, że pod maską czuć to najbardziej przy siatce nawiewu od strony pasażera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,053
|
![]() Cytat:
Dlatego napisałem jakie zmiany były w silniku bez względu do jakiej budy go wkładali.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
|
![]() |
![]() |