Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-02-2025, 20:57   #1
Jackov15
ford::amateur
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 31-08-2022
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EB
Rocznik: 2012
Postów: 3
Domyślnie 2.0 EB Zapach spalin, świst i check engine

Cześć,
samochód posiadam od niecałego roku, a już pojawiają się problemy i staje się to nieco irytujące. Ale do rzeczy.
Od kilku tygodni borykam się*z problemem zapachu spalin z samochodu i mniej więcej od tego czasu, przy przyśpieszaniu pojawił się słyszalny świst. Spaliny czuć w losowych momentach podczas jazdy i prawie zawsze, gdy cofam pod lekkie wzniesienie. Pod pokrywą silnika sucho, nigdzie też nie widać żadnych wycieków. Byłem u mechanika, stwierdził że uszkodzony jest przewód elastyczny tłumika, który naprawił. Problem nie ustąpił, benzynę dalej czuć, choć rzadziej a do tego dzisiaj po przejechaniu ok. 200 km, pojawił się check engine.
ok. pół roku temu, podczas podróży do Holandii również check się*pojawił, samochód trafił do warsztatu i kod błędu wskazywał na sondę lambda no i część spalin wydobywała się bokiem silnika, choć teraz już nie pamietam strony, ale było to czuć przy kole.
Nie mam już siły do tego samochodu, macie może jakieś pomysły, nim oddam auto po raz kolejny do mechanika? Nie, żebym im nie ufał, ale skoro nie mogli znaleźć problemu...
Dzięki z góry za pomoc.

Jackov15 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2025, 06:14   #2
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,053
Domyślnie Odp: 2.0 EB Zapach spalin, świst i check engine

W tych silnikach (jak mnie pamięć nie myli do 2014 r.) był inny kolektor wylotowy i on lubił pekac. Dodatkowo luszczyl się kanał gorący turbo. Naprawa najczęściej polegała na wymianie kolektora na stalowy. Poszukaj na forum. Po 2014 zmienili kolektor na zintegrowany z głowica.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2025, 08:56   #3
Parch
ford::expert
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-01-2006
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 3,248
Domyślnie Odp: 2.0 EB Zapach spalin, świst i check engine

Zgrabna porada. Tylko jakby wprowadzająca w błąd.
Cytat:
Napisał karloss Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
do 2014 r.
Cytat:
Napisał karloss Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po 2014 zmienili
Mondeo mk4 było produkowane do 2014 r., więc owszem zmienili, ale na kolejną generację, czyli mk5.
Cytat:
Napisał karloss Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
był inny kolektor wylotowy i on lubił pekac. Dodatkowo luszczyl się kanał gorący turbo. Naprawa najczęściej polegała na wymianie kolektora na stalowy.
W tym silniku kolektor wydechowy jest zintegrowany z turbiną. I tak kolektory pękają. Naprawa polega na wymianie całego podzespołu.
Cytat:
Napisał karloss Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po 2014 zmienili kolektor na zintegrowany z głowica.
J.w. w mk4 nikt nic nie zmieniał, a już na pewno nikt nic nie integrował z głowicą.
Cytat:
Napisał karloss Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie mam już siły do tego samochodu
Kupiłeś samochód, który wymaga bardzo dużej uwagi ponieważ zarówno motor (właściwie jego osprzęt), jak i skrzynia PS (w szczególności newralgiczne połączenie z motorem 2.0EB) mają swoje bolączki i generują kosztowne naprawy. Kupiłeś używane "stare" auto, najprawdopodobniej zepsute.
Jeśli wiążesz jakąkolwiek przyszłość z tym samochodem, to - trzeba to wyartykułować wyraźnie - czekają Cię kosztowne naprawy. A koszty tych napraw, to nie tylko koszty części, lecz także koszty nieudolnych działań pseudomechaników, którym się wydaje, że wiedzą, co robią. Sprowadza się to w wielu przypadkach do działania po omacku, zgodnie z zasadą "prób i błędów", co w praktyce sprowadza się wymiany po kolei byle czego "w okolicy" rzeczywistej usterki.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] nie łudź się, że forum, facebook, czy jakikolwiek wróżbita zdiagnozuje poprawnie, co dolega Twojemu samochodowi na podstawie Twoich subiektywnych odczuć i ogólnych informacji typu: "czuję zapach benzyny", "pojawił się słyszalny świst", "pojawił się check engine".
WDR. Znajdź dobrego mechanika, który chociaż zdiagnozuje prawdziwe przyczyny. Niech choćby zrobi taką podstawową czynność, jak odczytanie narzędziem diagnostycznym ("komputer") błędów generowanych przy okazji komunikatu "check engine".
Parch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2025, 11:25   #4
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: 2.0 EB Zapach spalin, świst i check engine

99% peknięty kolektor wydechowy, trzeba wymienić całą turbinę albo sam kolektor (zintegrowany z gorącą stroną turbo). Ewentualnie jakieś nieszczelności w wydechu ale mniej prawdopodobne.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2025, 11:53   #5
Jackov15
ford::amateur
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 31-08-2022
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EB
Rocznik: 2012
Postów: 3
Domyślnie Odp: 2.0 EB Zapach spalin, świst i check engine

Nie szukam wróżbity ani rozwiązani problemów, raczej wskazówki. Samochód oddaje tak czy siak do mechanika. Czy koszty będą większe niż w innych markach? Niech będą, ale właśnie wolałbym uniknąć wymieniania wszystkiego i może trafić w końcu na wadliwą część, lepiej zrobić raz i porządnie- na to jestem w stanie przeznaczyć pieniądze.

Dodam, że pod maską czuć to najbardziej przy siatce nawiewu od strony pasażera.
Jackov15 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2025, 21:21   #6
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,053
Domyślnie Odp: 2.0 EB Zapach spalin, świst i check engine

Cytat:
Napisał Parch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zgrabna porada. Tylko jakby wprowadzająca w błąd.
Mondeo mk4 było produkowane do 2014 r., więc owszem zmienili, ale na kolejną generację, czyli mk5.
Niby masz rację, ale jest jedno ale. Gdy kupujesz części może się zdarzyć, że ktoś nie odpowie, że jest to z mk5 a nie mk4 i odwrotnie i będzie tylko opis 2.0 eco, a to może być mylące. Nie wszyscy siedza z nosem w katalogach.
Dlatego napisałem jakie zmiany były w silniku bez względu do jakiej budy go wkładali.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.