![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 28-01-2025
Model: Focus mk3
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2014
Postów: 4
|
![]()
Witam,
Jestem posiadaczem focusa mk3 z 2014 roku z silnikiem ecoboost 1.5 150KM kombi. Czasami podczas jazdy na zegarze wyskakuje kaskada błędów typu "awaria silnika", "niski poziom płynu hamulcowego", "pilny serwis", "awaria asystenta parkowania" itp. Po całej kaskadzie błędów zegary opadają, a komputer gaśnie (samochód jedzie dalej). Dowiedziałem się od mechanika i z forum że problem może być z zasniedziałymi stykami i bezpiecznikami więc zaczalem działać. Wyczyściłem dokładnie kontakt sprayem styki i bezpieczniki pod maską i po tym problem zniknął na ok. miesiąc. Po miesiącu znów zaczęły wyskakiwać błedy i po zgaszeniu silnika przestał wykrywać i reagować na kluczyk. Nie odpalał i nie chciał się zamknąć. Mechanik stwierdził że trzeba wyczyscic BCM pod schowkiem więc to zrobiłem. Nawet po tym wyczyszczeniu problem wrocił. Gdzie teraz szukać bo brakuje mi już pomysłów? Ps. Stwierdzono że nie ma sensu jechac do elektromechanika bo musiałby dostać samochód w stanie awarii z błędami, a sytuacja dzieje się losowo. Ostatnio edytowane przez Pocoloco ; 29-01-2025 o 13:26 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 853
|
![]()
Trzeba było pozczytywać błędy, samo wyczyszczenie BCM to nie wszystko, trzeba szukać przyczyny, a w tym właśnie podpowiadają kody błędów.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 28-01-2025
Model: Focus mk3
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2014
Postów: 4
|
![]()
A kody błędów nie pokażą tylko tego co wyskoczyło na ekranie komputera? Mechanik po odczytaniu błędów na komputerze powiedział, że to po prostu błędy, które pojawiły mi się na ekranie. Nic więcej z nich nie odczytywaliśmy.
Czy mam rozumieć, że przez te błędy można w jakiś sposób dojść to styków, bezpieczników lub przewodów, które mogą powodować problem? Dodatkowo zauważyłem, że po włączeniu nawiewu z okolic BCM dochodzi elektroniczny dźwięk, który po wyłączeniu nawiewu znika. Ostatnio edytowane przez Pocoloco ; 29-01-2025 o 19:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 1,469
|
![]() Cytat:
A czy BCM nie jest w okolicach nóg pasażera? => sprawdziłbym czy tam nie ma wilgoci, która powoduje zwarcie i "wygłupy" elektroniki Cytat:
Jak odczytywaliście - czy jakimś urządzeniem diagnostycznym? Zmień mechanika pozdrawiam pankrakus
__________________
------------------------------------------------------------- katalog części online Instrukcje obsługi PDF |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 28-01-2025
Model: Focus mk3
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2014
Postów: 4
|
![]()
Kodów błędów nie zapisywałem żadnych i nie jestem pewny czy poprzednie zostały usunięte. Natomiast sytuacja powtórzyła się od ostatniego podłączenia komputera, więc skasowane błędy powinny nadpisać się od nowa.
Wydaje mi się, że wilgoci w aucie nie ma, ale dzisiaj będę sprawdzał odpływy w podszybiu i odpływ skroplin od klimy, żeby wykluczyć każdą ewentualną przyczynę problemu, w tym wilgoć. A czy jest możliwość, że problem tkwi w zegarach (lift)? Lub czy są inne miejsca, które mógłbym sprawdzić przed ewentualnym oddaniem samochodu do elektromechanika, gdy skończą się już pomysły? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,346
|
![]()
BCM do sprawdzenia pod kątem wody, w polifcie poprawiono pompkę spryskiwaczy, ale ostatnio parę tematów się pojawia, że w początkowym 2014/2015 też problem może być.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,983
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 28-01-2025
Model: Focus mk3
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2014
Postów: 4
|
![]() Cytat:
Podczas czyszczenia BCM wydawało mi się, że jeden z bezpieczników był wymieniany ale nie zwróciłem uwagi za co odpowiadał. Może to mieć jakieś znaczenie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,983
|
![]() |
![]() |
![]() |