![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-08-2020
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Model: B-MAX
Silnik: 1,0 ecoboost
Rocznik: 2014
Postów: 6
|
![]()
Witam, na początku napisze że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o samochody dlatego proszę o wyrozumiałość.
Interesuje mnie kwestia DPF. Czy w ford B-MAX silnik eco-boost 1.0 70 kw benzyna jest filtr cząstek stałych? Jeśli tak to co ile należy go wymienić? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 09-02-2005
Skąd: Piotrków T.
Model: B-Max
Silnik: 1.6 Ti
Rocznik: 2013
Postów: 26
|
![]()
W benzynach nie ma czegoś takiego jak DPF czy FAP. To domena diesli.
Tutaj jest katalizator czy też katalizatory które oczyszczają spaliny z NOxów. Raczej dożywotnie w aucie. Chyba że się uszkodzi mechaniczne, zapcha jak spalany jest olej z płynem itp. przypadki.
__________________
B-Max 1.6 Ti PowerShift Ostatnio edytowane przez peter1819 ; 09-11-2020 o 17:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-08-2020
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Model: B-MAX
Silnik: 1,0 ecoboost
Rocznik: 2014
Postów: 6
|
![]()
Tak właśnie myślałem ale trochę mnie zmyliło to że silnik podobno jest z turbiną
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 09-02-2005
Skąd: Piotrków T.
Model: B-Max
Silnik: 1.6 Ti
Rocznik: 2013
Postów: 26
|
![]()
Muszę Cię zmartwić (albo nie ��) ale benzyny też są z turbinami jak sam się przekonałeś. Ciut mniej wydaje niż w dieslach. Czy to bi-turbo czy twin-turbo.
Może nie jest to idealna strona ale garść informacji o "Eco"bostach. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Upss. Kto wie jak skrócić link?
__________________
B-Max 1.6 Ti PowerShift Ostatnio edytowane przez peter1819 ; 09-11-2020 o 18:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-11-2010
Skąd: lublin
Model: 1.4 B-max
Silnik: 90
Rocznik: 2013
Postów: 78
|
![]()
zawsze mówiłem ,że eco - boosty nadają się do kosiarek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::specialist
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 904
|
![]() Cytat:
Niestety od kilku lat są już stosowane, ale w innych autach niż ten z tematu. Filtr sadzy może być zintegrowany z katalizatorem lub jako osobna puszka. Co nie zmienia faktu że przez ekologię benzynki podzieliły los ropniaków i są coraz bardziej skomplikowane i problematyczne... GPF-y są już w focusach MK4 i fiestach 1.0 chyba od 2018r Ostatnio edytowane przez RyszardaTrzeciaWaza ; 13-11-2020 o 16:28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 09-02-2005
Skąd: Piotrków T.
Model: B-Max
Silnik: 1.6 Ti
Rocznik: 2013
Postów: 26
|
![]()
To fakt.
Homologacja weszła pod koniec 2017. Ale raczej w B-Max'ie kolegi nie występuje.
__________________
B-Max 1.6 Ti PowerShift |
![]() |
![]() |