![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-08-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 HP
Rocznik: 2001
Postów: 45
|
![]()
Witajcie,
od jakiegoś czasu kilka dni, zaczęły mi się piski z przodu, kiedy piszczy wciskam lekko hamulec i ustaje. Klocki i tarcze wymieniałem jakoś w kwietniu 2012, przebieg 15 tysięcy. Klocki i tarcze Ferrodo. Tarcze proste mierzone czujnikiem. Bicie 5 setnych milimetra. A więc stawiam na nieodchodzące do końca zaciski, i teraz pytanie nie widziałem na ford e sklep zestawu gumek uszczelek do regeneracji zacisków przód, i nie wiem teraz jak to zregenerować, wszędzie widzę tematy o tyle. Nie wiem czy prowadnice się po prostu wyjmuje czy jakoś odkręca? Bo chce je przesmarować smarem miedzianym. Ale co z tłoczkiem? Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Bo zaraz ja zacznę piszczeć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-04-2011
Skąd: Trójmiasto
Model: Ford MK III Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2001
Postów: 527
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-08-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 HP
Rocznik: 2001
Postów: 45
|
![]() Cytat:
No i jak to wymienić w ogóle? Widzieliście link krok po kroku na forum ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: piaseczno
Model: ford escort/mondeo
Silnik: 1.8d/2.0 tddi
Rocznik: 1995/2002
Postów: 177
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-08-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 HP
Rocznik: 2001
Postów: 45
|
![]()
WItajcie ponownie, dzisiaj zabrałem się za oględziny. Sfazowałem rant tarczy, który nie był duży, przetarłem papierem klocki, dokładnie oczyściłem rowki po "których chodzą klocki". Ale moje ździwienie jest takie że klocki jakby lekko zaczęły się rozwarstwiać od metalowego korpusu, może to dlatego piszczy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: piaseczno
Model: ford escort/mondeo
Silnik: 1.8d/2.0 tddi
Rocznik: 1995/2002
Postów: 177
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-08-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 HP
Rocznik: 2001
Postów: 45
|
![]() Cytat:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W zaznaczonych miejscach odszedł na jakieś 0.5 mm, na długości 1 cm od rantu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,053
|
![]()
Odkręć cały zacisk z jarzmem. Zdejmij tarczę i szlifierką kątową przy pomocy tarczy z listków z papierem ściernym (nie wiem jak to się handlowo nazywa) zeszlifuj rant tarczy do zera. zeszlifuj też rant tarczy od strony piasty (ten wewnętrzny) oraz płaszczyzny przylegania tarczy zarówno na samej tarczy jak i na piaście.
Dokładnie oczyść zaciski, szczególnie prowadnice. Jak nie chcesz żeby klocki popiskiwały zrób małą fazę na krótszych bokach okładziny klocka. Złóż całość, a w trakcie montażu klocków nasmaruj niewielką ilością miejsca prowadzenia klocków oraz tylną ściankę klocka (od strony obudowy zacisku i tłoczka). Warto jeszcze oszlifować samą blachę klocka - uszy, które przesuwają się w prowadnicach. Ja tak postępuję za każdym razem i nie mam problemów z hamulcami. Aha jak klocki się rozwarstwiają to warto pomyśleć o nowym komplecie (na prawdę to nie jest duży wydatek). Jakiś czas temu robiłem hamulce w innym aucie dla znajomego i tam oprócz rozwarstwienia okładzina odspoiła się od podstawy klocka - ale to już skrajny przypadek. W załączeniu wstawiłem zdjęcia jak to u mnie przed i po wyglądało (regeneracja z malowaniem i wymianą gumek Autofren). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-08-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 HP
Rocznik: 2001
Postów: 45
|
![]()
Witaj, dzięki za odpowiedź. U mnie właśnie zaczęła odchodzić okładzina cierna od metalowego korpusu. Na razie tak delikatnie. W takim razie chyba wymienię klocki na nowe. A co do regeneracji zacisku gumkami AUTOFREN, czy mógłbyś napisać po kolei jak to się powinno zrobić? Bo mniej więcej wiem, ale dokładnie po kolei.
"oraz płaszczyzny przylegania tarczy zarówno na samej tarczy jak i na piaście. " - i nie rozumiem, które to płaszczyzny. Ostatnio edytowane przez kamoreks ; 12-07-2013 o 09:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,053
|
![]()
To co na moich zdjęciach widać to tylne zaciski. Przód jest jeszcze przede mną, ale właśnie na przodzie cała wymiana jest prostsza. Jeżeli tłoczek porusza się płynnie, a po zdjęciu osłony gumowej nie widać korozji tłoczka to moim zdaniem nie ma sensu wymieniać uszczelki na nim (choć tak jak wspomniałem na przodzie po prostu wypychasz tłok i cała operacja jest prosta). Przed założeniem nowej osłony tłoczka trzeba nałożyć pod spód smaru do tłoczków. Dodatkowo wymieniasz gumki (karbowane) na szpilkach prowadzących. Ja na te szpilki daję smar miedziany, a do prowadnic klocków i na same klocki smar ATE.
Co do tarcz to nie szlifujesz tylko rantu po zewnętrznej stronie, ale również rant od środka tarczy (od przodu i od tyłu). Dodatkowo musisz wyczyścić tą część tarczy, do której wchodzi i przylega piasta. Dlatego całość powinno się robić wcześniej wszystko rozbierając. Mała uwaga: sprawdź przy okazji stan przewodów hamulcowych, tym bardziej na tyle, lubią tam pękać. |
![]() |
![]() |