![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 21-03-2017
Skąd: Włocławek
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.8
Rocznik: 2007
Postów: 39
|
![]()
Witam,
posiadam forda mk2 z silnikiem 1,8 125 KM, benzyna. Zauważyłem, że przy jeździe na każdym biegu przy około 1500-2000 obrotów samochód lekko szarpie. Dzieje się tak tylko w tylko w tym zakresie obrotów ale po dodaniu gwałtownym gazu samochód od razu przestaje szarpać i jedzie płynnie. Dodam, że na biegu jałowym silnik pracuje równo i nie przerywa. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem? Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 03-06-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus MK1 Sedan
Silnik: 1.6L Zetec-S
Rocznik: 2002
Postów: 409
|
![]()
Cewka zapłonowa, świece i przewody do sprawdzenia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 08-03-2017
Skąd: Limerick IRL
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.4 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 299
|
![]()
no wlasnie ja mam podobny problem, poszukaj tematu o tym. U mnie jest taka roznica, ze to poszarpywanie wystepuje najczesciej po redukcji na nizsze biegi, np trojke lub dwojke. Cewka, przewody, swiece wymienione, nic to nie pomoglo. Przeczyscilkem przepustnice, tez nic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 904
|
![]()
Może zawór egr się przycina ? On powinien być otwarty właśnie w niskim zakresie obrotów.
Warto sprawdzić/przeczyścić, a nóż Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 08-03-2017
Skąd: Limerick IRL
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.4 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 299
|
![]()
ale mowa o silnikach benzynowych.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::advanced
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-08-2011
Model: Kuga MK2 Lift Titanium Magnetic Grey
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM 16V
Rocznik: 2018
Postów: 387
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 21-03-2017
Skąd: Włocławek
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.8
Rocznik: 2007
Postów: 39
|
![]()
A gdzie w tym silniku się on znajduje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 904
|
![]()
Przy dolotowym (przednim) wałku rozrządu, patrząc z pozycji stojącej przy masce, po prawej stronie silnika. To jest taki grzybek z kostką/złączem elektrycznym.
Jeźeli wyraziłem się nie jasno, jutro wstawię foto ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 08-03-2017
Skąd: Limerick IRL
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.4 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 299
|
![]()
tak myslalem wlasnie, ze EGR to tylko diesel. Czlowiek uczy sie cale zycie, ale twoj sarkazm byl kompletnie niepotrzebny. Po czytaniu wielu postow powoli wylania sie obraz ludzi, ktorych tu trzeba bedzie unikac. Niestety. A napiszesz chociaz gdzie on jest w 1.4 ? czy nie? bo ja jako laik, nie jestem godzien takiej informacji?? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 30-06-2016
Skąd: Gdynia
Model: Focus
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 150
|
![]()
Szanowni, czy ktoś podpowie co może być nie tak. Nie chcę zakładać nowego tematu, bo widzę, że mam podobne objawy jak autor tego tematu.
Auto: Focus MK2 1.6 benzyna (100KM) 2005 rok, Objawy: podczas jazdy przy niskich obrotach (do 1500) szarpie, auto wyczuwalnie trzęsie się/wibruje (kierownica, podłoga) i wolno reaguje na dodanie gazu, przy okazji zauważyłem, że z dwa razy podczas jazdy włączyła się żółta kontrolka "Check engine", która po kilku sekundach sama zniknęła. Powyżej 2000 obrotów auto przyspiesza już normalnie, nie szarpie i znika trzęsienie i wibracja. Te same objawy, trzęsienie i wibracje występują po odpaleniu auta od początku. Kiedy "na luzie" dodam gazu i obroty zwiększą się ponad 1500, trzęsienie ustaje. Czy sądzicie, że to EGR jak tu się sugeruje czy może coś innego? |
![]() |
![]() |