Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-07-2021, 17:59   #1
Kiszkonator
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-11-2018
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 12
Domyślnie 1.6 tdci oklejony egr i ciężkie odpalanie

Witam.
Mam problem z moim Focusem 1.6 tdci z 2011 roku. Po odpaleniu traci moc i spadają obroty do około 500, a po ok. 30 sekundach stabilizuje się na około 800. Gdy jest ciepły silnik problem z rozruchem nie występuje. Podczas jazdy auto szarpie i dymi przy równej jeździe. Spalanie wzroslo do 8 l, a przy równej jeździe na 3 biegu przy 2000 obrotów spalanie chwilowe wynosi 12 l. Po osiągnięciu temperatury roboczej jest trochę lepiej, ale daleko od ideału. Komputer wykazał błąd wtrysku więc go wymieniłem ale nic to nie zmieniło. Następnie skupiłem się na egrze po wyciągnięciu zobaczyłem, że jest cały oklejony jakby smołą, to samo z chłodniczka. Po wymianie przez pierwszy dzień było ok a z każdym kolejnym coraz gorzej. Po tygodniu z nowym egrem i chłodniczka było to samo czyli zaklejone smola.
Ma ktoś pomysł co może zaklejać tego egra? Z góry dzięki za pomoc
https://zapodaj.net/efe2c5065f941.jpg.html
https://zapodaj.net/3da103977dd57.jpg.html
https://zapodaj.net/590c2dc9acd22.jpg.html

Kiszkonator jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2021, 18:56   #2
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 3,002
Domyślnie Odp: 1.6 tdci oklejony egr i ciężkie odpalanie

Do wymiany DPF prawdopodobnie prubuje wypalaci dla tego takie spalanie chwilowe
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2021, 18:52   #3
Kiszkonator
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-11-2018
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 12
Domyślnie Odp: 1.6 tdci oklejony egr i ciężkie odpalanie

Problem rozwiązany. Wszystkiemu winne okazały się wtryski. Dałem pozostałe 3 do sprawdzenia okazało się, że trzeba nadać im nowe kody bo się rozkalibrowaly. Przez to, że lały za dużo paliwa zapchał się filtr dpf, który następnie rozszczelnił turbosprężarkę i wyrzucał brud do egr. Po regeneracji wtrysków, filtra dpf i turbosprężarki auto jeździ lepiej niż kiedykolwiek. Spalanie na 3 biegu na 2000 obrotów spadło z 12 l na 3,5-4. Dzięki za podsunięcie pomysłu z filtrem dpf to on mnie doprowadził do tego wszystkiego.
Kiszkonator jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.