![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 30-11-2018
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 12
|
![]()
Witam.
Mam problem z moim Focusem 1.6 tdci z 2011 roku. Po odpaleniu traci moc i spadają obroty do około 500, a po ok. 30 sekundach stabilizuje się na około 800. Gdy jest ciepły silnik problem z rozruchem nie występuje. Podczas jazdy auto szarpie i dymi przy równej jeździe. Spalanie wzroslo do 8 l, a przy równej jeździe na 3 biegu przy 2000 obrotów spalanie chwilowe wynosi 12 l. Po osiągnięciu temperatury roboczej jest trochę lepiej, ale daleko od ideału. Komputer wykazał błąd wtrysku więc go wymieniłem ale nic to nie zmieniło. Następnie skupiłem się na egrze po wyciągnięciu zobaczyłem, że jest cały oklejony jakby smołą, to samo z chłodniczka. Po wymianie przez pierwszy dzień było ok a z każdym kolejnym coraz gorzej. Po tygodniu z nowym egrem i chłodniczka było to samo czyli zaklejone smola. Ma ktoś pomysł co może zaklejać tego egra? Z góry dzięki za pomoc https://zapodaj.net/efe2c5065f941.jpg.html https://zapodaj.net/3da103977dd57.jpg.html https://zapodaj.net/590c2dc9acd22.jpg.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 3,002
|
![]()
Do wymiany DPF prawdopodobnie prubuje wypalaci dla tego takie spalanie chwilowe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 30-11-2018
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 12
|
![]()
Problem rozwiązany. Wszystkiemu winne okazały się wtryski. Dałem pozostałe 3 do sprawdzenia okazało się, że trzeba nadać im nowe kody bo się rozkalibrowaly. Przez to, że lały za dużo paliwa zapchał się filtr dpf, który następnie rozszczelnił turbosprężarkę i wyrzucał brud do egr. Po regeneracji wtrysków, filtra dpf i turbosprężarki auto jeździ lepiej niż kiedykolwiek. Spalanie na 3 biegu na 2000 obrotów spadło z 12 l na 3,5-4. Dzięki za podsunięcie pomysłu z filtrem dpf to on mnie doprowadził do tego wszystkiego.
|
![]() |
![]() |