![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2014
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus 2 FL Trend
Silnik: 1.6 TDCi 109 ps (mod 131 ps)
Rocznik: 09.2009
Postów: 269
|
![]()
Witam
Mam pytanie do was. (może ktoś już mierzył się z tematem) a mianowicie podczas przeglądu diagnosta zasugerował mi przeczyszczenie zacisków (ogólnie hamulców) Ponieważ podczas pomiaru siły hamowania na przedniej oraz tylnej osi w połowie czasu pomiaru wyszła różnica ok 20%. (na sam koniec pomiaru różnica wynosiła 5%) Ja podczas jazdy na suchej lub mokrej nawierzchni nie odczuwam różnicy w sile hamowania. Pytanie, czy jest sens waszym zdaniem zlecać taką konserwację ? przeczyszczenie ? Czy problem tkwi np. w zaciskach ? (są oryginalne z fabryki) auto ma 288 k przebiegu. Tarcze i klocki były w 2020 wymienione na dobre zamienniki (przód i tył) rurki nie są skorodowane. Jedynie co zaniedbałem to płyn hamulcowy (ma ponad 2 lata) łącznie ok 5 lat. Więc jego wymianę zlecę wkrótce. Poproszę o odpowiedzi, pozdrawiam serdecznie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 930
|
![]()
za mało mocno ciśniesz po heblach. dlatego pod koniec testów było już lepiej.
Ostatnio edytowane przez langolier ; 24-09-2021 o 09:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2014
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus 2 FL Trend
Silnik: 1.6 TDCi 109 ps (mod 131 ps)
Rocznik: 09.2009
Postów: 269
|
![]() Cytat:
Zawsze tak proszą aby robić. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 930
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2014
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus 2 FL Trend
Silnik: 1.6 TDCi 109 ps (mod 131 ps)
Rocznik: 09.2009
Postów: 269
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,661
|
![]()
Nie, masz go shamować awaryjnie na prostej drodze z 80km/h dwa razy w miesiącu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju, hamulce: 278/bębny -> 300/302 (na stalowym oplocie) Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 02-04-2025 o 08:55 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2014
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus 2 FL Trend
Silnik: 1.6 TDCi 109 ps (mod 131 ps)
Rocznik: 09.2009
Postów: 269
|
![]()
Ja wiem ze to duzo. Dlatego zalozylem ten temat. Skad teza ze oszczedzam na hamulcach? Pytam merytorycznie. Po drugie jak robic? Po jednym pomiarze mam caly uklad ham. Wymienic? Rozumiem emocje ale post nic nie wnosi. Zrobie tak jak sugeruje Antej. Powtorze pomiar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 930
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::advanced
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2014
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus 2 FL Trend
Silnik: 1.6 TDCi 109 ps (mod 131 ps)
Rocznik: 09.2009
Postów: 269
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |