![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: wojtek
Zarejestrowany: 30-12-2013
Skąd: łódź
Model: kuga titanium
Silnik: 2,0 TDCI 163PS
Rocznik: 2014
Postów: 4
|
![]()
Witam. Zwracam się o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu. Mam kugę AWD TDCI 140PS Powershift. Od pewnego czasu zaobserwowałem,a właściwie zacząłem słyszeć delikatny zgrzyt - chyba w skrzyni biegów. Występuję on tylko i wyłącznie po postoju auta (nawet kilkunastominutowym) z wyłączonym silnikiem. Gdy po takim postoju zapalę silnik i ruszę autem to przy zmianie przełożenia (tylko z 1 na 2) słychać delikatny zgrzyt. Później to zjawisko w ogóle nie występuje, skrzynia pracuje płynnie bez jakichkolwiek szarpnięć, czy innych niepokojących objawów. Tak do następnego postoju auta - po rozruchu i starcie znowu delikatny zgrzyt na pierwszym przełożeniu i później znowu cisza, spokój i niczym niezakłócona praca skrzyni. A może to nie skrzynia, tylko coś innego? Umówiłem się na diagnozę problemu w serwisie - błędów nie wykryli żadnych ale wgrali mi nowy soft do modułu skrzyni (TCM) i modułu silnika (PCM). Po tym upgradzie jakby trochę lepiej, ale zgrzyt nadal słychać.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 694
|
![]()
Jaki przebieg? Kiedy olej w PS był wymieniany? Jak nigdy a masz zrobione koło 50-60 tysięcy to od tego zacznij i to jak najszybciej.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto. Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: wojtek
Zarejestrowany: 30-12-2013
Skąd: łódź
Model: kuga titanium
Silnik: 2,0 TDCI 163PS
Rocznik: 2014
Postów: 4
|
![]()
auto ma przebieg 48000 i było zakupione w salonie - jest też regularnie serwisowane. Zgodnie z listą przeglądów olej ma być wymieniony na najbliższym przeglądzie czyli około marca. Czy zgrzyty mogą być spowodowane "przepracowanym" już olejem? Nie powinno wtedy zgrzytać również na innych przełożeniach, a nie tylko na najniższym i częściej niż tylko raz po ruszeniu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,684
|
![]()
Mało prawdopodobne, że zgrzyty są ze skrzyni. PowerShift jest "mało hałaśliwy"...
Jeśli coś słychać tylko na jednym przełożeniu, to może ewentualnie coś się dzieje z synchronizatorem tej dwójki? Dokładnie to biegi R,1,2 i 3 mają podwójne synchronizatory - może któryś jakoś dziwnie się zachowuje? Generalnie ewentualnych niedomagać synchronizatorów albo siłowników zmiany biegu (poza ich oczywistym niefuncjonowaniem) nie da się zdiagnozować elektronicznie (poprzez podłączenie do komputera). Jedynie "wprawne ucho" fachowca albo rozbiórka skrzyni.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 06-01-2014 o 11:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: wojtek
Zarejestrowany: 30-12-2013
Skąd: łódź
Model: kuga titanium
Silnik: 2,0 TDCI 163PS
Rocznik: 2014
Postów: 4
|
![]()
A czy może tu coś pomóc przeprowadzenie dwóch procedur serwisowych, które jak doczytałem w FordEtis są dostępne dla tej skrzyni? Myślę tu o programowaniu układu sprzęgła oraz programowaniu układu widełek zmiany biegów.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 06-01-2014
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 1
|
![]()
Witam> Jestem tu po raz pierwszy i nie wiem jak zadać pytanie na forum. Pozdrawiam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,684
|
![]() Cytat:
BTW - 1) sprzęgło raczej nie hałasuje, bo e trakcie zasprzęglania jest chłodzone olejem 2) adaptacja widełek wybieraków ma na celu ich spozycjonowanie względem położenia neutralnego oraz względem czujników aktywnego wybranego biegu...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 06-01-2014 o 13:47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Cezary
Zarejestrowany: 05-06-2018
Skąd: Wwa
Model: Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 1
|
![]()
I co wyszło z tą skrzynia ? Mi coś lekko zgrzyta między 2 a 3 ale jak manualnie przełączam to już nie .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 07-10-2020
Skąd: Ozimek
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 163km PowerShift
Rocznik: 2012
Postów: 1
|
![]()
Panowie rozwiązał ktoś problem ze zgrzytami przy zmianie biegów? Bo mam ten sam problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-11-2009
Skąd: Ostróda
Model: Mondeo Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 163 KM
Rocznik: 2013
Postów: 343
|
![]()
U mnie tez jest zgrzytanie i czasem jakies dziwne dzwieki, jakies skrzeczenie - skrzynia po remoncie 30k km temu - smigam tak z tym od roku i poki co nic sie nei dzieje - samochod ma moc, zmienia biegi czasem z szarpnieciem a czasem tak plynnie ze nie wiem nawet kiedy wrzucil wyzszy bieg
__________________
Kocham moją Martynkę..... i mojego Mondziaka oczywiście |
![]() |
![]() |