![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: jacek
Zarejestrowany: 21-04-2007
Skąd: barcin
Model: Fusion
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 11
|
![]()
Witam .Jestem szczęśliwym posiadaczem forda Fusion 2016r 2.0 240km ecoobust.Ostatnio na s5 przy prędkości 130km zapalił się check engine P0012 .Auto jechało normalnie i nic się więcej nie działo. Co to takiego i jak ważne? Po skasowania na razie się nie pojawił. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-02-2021
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 9
|
![]()
Coś z rozrządem może być nie tak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: GRZEGORZ
Zarejestrowany: 05-01-2008
Skąd: Mińsk Maz
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 duratec + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 284
|
![]()
To jest błąd zaworu sterującego fazami rozrządu (chyba na wałku dolotu). Może wadliwy zawór, tez może wpływać na niego słaba jakosc(przepracowany) olej w silniku
__________________
Moje mody: PDC przód, tył. NX sd +CAM. Siedzenia-grzanie, wentylacja, pamięć i elektr. siedzenia pasażera. AFS. BT/VC/USB. Rolety tył. BLIS :-D, składane lustra. (wszystko od zera - elektr. bieda wersja) zderzaki pakiet ST |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: jacek
Zarejestrowany: 21-04-2007
Skąd: barcin
Model: Fusion
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 11
|
![]()
Witam tez pomyślałam najpierw o oleju i jutro wymienie .Zobaczymy czy nadal bedzie sie pojawiać. Zauważyłam ze po skasowaniu bledu jak gwaltownie wcisne gaz to auto jak by nie mialo mocy i nie przyśpiesza jak to bylo przed błędem. Przy normalnej jeździe to niby jest ok. Auto mam od 3 tygodni i wcześniej nie było tego problemu i teraz ten błąd przeraża.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: jacek
Zarejestrowany: 21-04-2007
Skąd: barcin
Model: Fusion
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 11
|
![]()
A gdzie znajdę ten zawór sterowania zmiennymi fazami rozrządu? I czy są dwa czy jeden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: GRZEGORZ
Zarejestrowany: 05-01-2008
Skąd: Mińsk Maz
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 duratec + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 284
|
![]()
Są dwa
1 strona wtdechowa 2 strona dolotowa
__________________
Moje mody: PDC przód, tył. NX sd +CAM. Siedzenia-grzanie, wentylacja, pamięć i elektr. siedzenia pasażera. AFS. BT/VC/USB. Rolety tył. BLIS :-D, składane lustra. (wszystko od zera - elektr. bieda wersja) zderzaki pakiet ST |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: jacek
Zarejestrowany: 21-04-2007
Skąd: barcin
Model: Fusion
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 11
|
![]()
Dzięki za info. Jak na dziś to po płukania silnika i wymianie oleju auto odżyło.Mozliwe że elektrozawory zmiennych faz rozrządu nie działały prawidlowo właśnie z winy starego oleju .Dzięki za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Jaśko
Zarejestrowany: 17-05-2018
Skąd: Świnoujście
Model: Fusion Titanium
Silnik: 2.0 EB
Rocznik: 2014
Postów: 39
|
![]()
Witam. Jestem tuz przed wymiana oleju wole to napisac bo nie wiem czy ma to zwiazek. Olej powinienem wymienic w zeszlym tyg. Ale niestety dopadlo mnie przeziebienie. Do rzeczy:
Jechalem dzis do kliniki [ trasa okolo 100km w jedna strone ] auto dzialalo normalnie. Gdzies kolo 40..50km podczas przyspieszania automat zrzucil bieg jak zawsze ale.... auto zawylo na wyzszych obrotach zaczelo nie rowno chodzic i buczec i nie przyspieszalo. Oczywiscie zaniechalem wyprzedzania i uspokoilem silnik gdzies na 2500obr. Silnik bez wciskania nadmiernego gazu chodzil normalnie. Cicho i nie szarpal. Przy probie przyspieszenia efekt ten sam co przy wyprzedzaniu. Screena drzuce na koniec. Jakby tego bylo malo.... po pokonaniu okolo 90km - czyli okolo 40-50km z tym bledem - podczas dojerzdzania do swiatel stracilem hamulce! Na wyswietlaczu wyswietlila sie kontrolka hamulca recznego. Pedal stal sie bardzo twardy i hamowanie stalo sie wyzwaniem. Zauwazylem brak ABSu. Cale szczescie bylem prawie na miejscu ale. Teraz auto wgl juz prawie nie chcialo jechac. Nie wiem czy to ma ziqzek z pierwsza usterka czy to druga usterka ale auto wgl nie chcialo juz przyspieszac i jechac szybciej niz 90kmph. . Na miejscu zeskanowalem komputer i wyplul blad P0012 - polozebie walka rozrzadu - zbyt duze obciazenie-rzad cylindrow 1. Oraz C1015 - Doprowadzenie podcisnienia - kod dodatkowy: niski poziom płynu. Oczywiscie sprawdzilem plyn i jest. Zadnych tez wyciekow nie widze. Kompletbie nie mam pojecia co sie stalo. Moze jakies podpowiedzi bo na ta chwile auto zostaje tu a ja musze jakos wrocic. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez ZSWJasko ; 17-04-2022 o 18:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM) 2,0(190KM)
Rocznik: 2013,2015,2021
Postów: 1,754
|
![]()
Proponuje wrzucić jeszcze mniejsze screeny. Nawet z lupą byłby problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::beginner
![]() Imię: Jaśko
Zarejestrowany: 17-05-2018
Skąd: Świnoujście
Model: Fusion Titanium
Silnik: 2.0 EB
Rocznik: 2014
Postów: 39
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |