![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Krystian
Zarejestrowany: 20-01-2025
Skąd: Rzeszów
Model: Focus
Silnik: 1.5 tdci 120km
Rocznik: 2016
Postów: 1
|
![]()
Witam wszystkich. Mam pewien problem z moim fordem. Ford Focus mk3 2016 1.5 tdci 120km.
Gdy jadę długą trasę na autostradzie i pedał sprzęgła jest nieużywany to przy jego pierwszym wciśnięciu, np po 200km w początkowej fazie bardzo lekko się wciska. Sam moment wysprzęglenia jest okej, sprzęgło sie nie ślizga, a gdy juz odpuszczam pedał to ta faza ruchu gdy lekko cię wciskał na początku to przy odpuszczaniu troszkę wolniej wraca do pierwotnej pozycji, a po dłuższym czasie to nawet przycina się w połowie drogi do gory i musze odblokować go nogą i wtedy odskakuje. Gdy jeżdżę tylko po mieście i często używam sprzęgła ten objaw nie występuje. Normalnie sie wciska i normalnie wraca do swojej pozycji. Byłem u mechanika odpowietrzyliśmy sprzęgło od strony skrzyni i problem ustał lecz po kilkuset kilometrach znowu sie pojawia. Przy odpowietrzaniu zauważyłem ze skrzynia dookoła odpowietrznika jest wilgotna, tak jakby odpowietrznik przepuszczał, płyn może tam jest problem? Ktoś miał podobną sytuację? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 27-11-2012
Skąd: Nowa Sól
Model: było MDO MK1 HB Citreen Geel RS & mk2 TD -jest Fokus mk2 lift GHIA sedan
Silnik: 2,0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008r
Postów: 265
|
![]()
A pod pedałem sucho? Może pompka sprzęgła już puszcza , wymieniałem ze znajomym w tym aucie z tym silnikiem pompkę, trochę gimnastyki jest, ciasno przy pedałach
![]() Dostęp jest jak zdemontujesz obudowę aku Warto te uszczelkę nową kupić bo nam wypadła foto niżej, może tam puszcza/zapowietrza ? U znajomego pompka padła przy 130 tys km przebiegu Screenshot_2025-01-20-15-14-32-058_pl.allegro.jpg Wysłane z mojego 2312DRA50G przy użyciu Tapatalka
__________________
![]() było mdo mk1 td, mk1 citrine geel 1,8b, mk2 kombi 1,8td jest Fokus mk2 2008 2,0TDCI GHIA ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,987
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 25-10-2024
Model: Facus
Silnik: 1.5tdci
Rocznik: 2016
Postów: 8
|
![]()
Miałem bardzo podobny problem u siebie w tym miesiącu. Tyle że mi pedał od połowy do samej góry się zacinał, nie wracał losowo. Naczytałem się o wymianie pomp, wysprzęglików, sprzęgła i nie wiadomo czego jeszcze. Wymieniłem na początku sprężynę na samym pedale, jest ona opisywana jako sprężyna powrotna pedału sprzęgła, co oczywiście nie jest prawdą bo odpowiada ona za wciskanie sprzęgła w pierwszej fazie ruchu, pośrednio za wracanie. Problem został rozwiązany bez kosztowo (pomijam sprężynę, nie musiałem jej wymieniać 100zł kosztowała) okazało się że płyn w układzie sprzęgła jest stary, po wymianie pedał chodzi jak nowy. Ja mam 1.5tdci odpowietrznik jest pod filtrem powietrza. Bardzo łatwa praca jak ktoś technicznie nie jest upośledzony. Zobacz może u Ciebie pomoże. U mnie płyn mimo iż hamulcowy w zbiorniku ładnie wyglądał i wg czujnika nie wymagał wymiany, to tez w sprzęgle (jeden układ) był czarny jak smoła. Także sporo wody musiał mieć w sobie i to było powodem. Warto spróbować.
Dodam jeszcze że jeśli pedał nie wpada w podłogę, nie ma wycieków z pompki lub przewodu, bądź innych objawów to raczej to nie jest powód. Chyba że wysprzęglik jest uszkodzony to też może być taki efekt. Ale jeśli same wysprzęglenie przebiega bez problemów to raczej nie. Ostatnio edytowane przez MarioSWD ; 22-01-2025 o 15:08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-03-2016
Model: Ford Focus MK3.5 / MK4.5
Silnik: 1.6 Ti 105km/ 1.0 125km MHEV
Rocznik: 2015 / 2024
Postów: 60
|
![]()
Ja miałem tak tyle że w benzynie, musiałem pompować kilka razy żeby wysprzeglic i zmienić bieg. Sucho wszędzie było, padł wysprzeglic po prostu przy 120kkm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 15-06-2022
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK III
Silnik: 1.6 TDCI 115 km
Rocznik: 2013
Postów: 25
|
![]()
Cześć mialem dokładnie ten sam problem na początku zeszłego roku w 1.6 tdci. Na początek wymieniłem pompkę sprzęgła, chwilę było dobrze i problem znowu wrócił. Koniec końców zdecydowałem się na wymianę sprzęgła wraz z dwumasa i wysprzeglikiem. Problem zniknął i od kwietnia nie powrócił.
|
![]() |
![]() |