|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-07-2022, 21:34 | #1 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 22-07-2022
Skąd: Staszów
Model: Kuga mk1
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2010
Postów: 6
|
2.0TDCI 140KM Chwilowe wysokie ciśnienie paliwa - awaria silnika
Witam pisze tu ponieważ w dziale diesel się nie dało… trafiłem na forum bo nikt nie ogarnia mojego problemu próbowałem również znaleźć podobny temat ale nie ma takiego… mianowicie, Ford Kuga 2010r 2.0TDCi 140KM (pompa delphi ) 137000km auto przyjechało z Francji delikatnie uszkodzone prawa lampa przód i zderzak, odpalające jeżdżące w trakcie napraw blacharskich po raz pierwszy zaczęła kaprysić, tzn nierówna praca zaraz po odpaleniu później ciężko odpalała i zaraz gasła trafiła do mechanika powiedzieli ze coś z ciśnieniem paliwa wymienili zawór na listwie wtryskowej oraz zawór na pompie wysokiego ciśnienia auto zaczęło jeździć błędy nie wyskakiwały od tamtej pory może jeszcze z raz na krótko pojawił się komunikat awaria silnika samoczynnie zgasł i ok. 4-5 miesięcy był spokój, od tygodnia problem powrócił ale ma trochę inne objawy tzn. Autem jeździła żona głównie krótkie trasy postanowiłem je przegonić auto dostało w przysłowiowa dupe ale zdziwiło mnie ze na piątym biegu ciężko przekroczyć 140-160km/h po czym jak już złapało te 160 zwolniłem przejechałem jeszcze ok. 2km i nagle czerwony napis awaria silnika auto straciło jak by na chwile moc i za moment moc wróciła kontrolki świeciły dalej tzn czerwone „i” oraz „awaria silnika” auto zgasiłem po chwili zapaliłem 0 błędów jedzie dalej po czym za chwile powtórka z rozrywki od tego czasu już jest to nagminne i czasem dojdą do tego kontrolki żółty check oraz kontrola trakcji auto raz straci moc całkowicie a nieraz moc odzyska kontrolki świecą dalej… mechanicy nie podaj kodu bledu lecz stwierdzili ze jest to jakiś ogólny błąd od przerwy w dostawie paliwa czy coś podobnego, zostały podmienione zawór na listwie, listwa wtryskowa (używka) zawór na pompie wysokiego ciśnienia nic nie pomogło zmienili jeszcze jakieś 3 wtyczki które niby w fordach lubią się posypać jedna to od zaworu ciśnienia na listwie 2 kostka od listwy wtrysków i 3 nie pamietam, bez efektu wtryski sprawdzili na przelew mówią ze są w normie i nie czepili by się wtrysków teraz pompa wysokiego ciśnienia pojechała na sprawdzenie środa badz czwartek będzie diagnoza… nikt nie wie co to może być… ford ogólnie odpala ładnie nie kopci ma moc pracuje ładnie na jałowym biegu. Czy ktoś tak na sucho bez konkretnych kodów błędów po moim opisie jest w stanie coś podpowiedzieć naprowadzić na jakiś trop??? Może ktoś tu jest z okolic Staszowa Świętokrzyskie i chciał by pomoc w temacie ??? Słyszałem coś o zimnych lutach na liczniku które lubią takie dziwne sytuacje stwarzać natomiast nie bardzo objawy sa podobne jedynie błąd awaria silnika, mechanicy ogólnie mówią ze nie ma bledu np od dpf czy od turbiny czy czegokolwiek innego by się czepiać innych podzespołów, podpieli kompa podczas jazdy i mówią ze jest tylko w momencie jak wyskakuje błąd i auto traci moc a czasem jest nawet takie odcięcie ze aż szarpnie jak by paliwa brakło skok ciśnienia dokładnych wartości nie podam ale np. Z 350bar nagle na 750… może złe to opisuje ale sory jestem laikiem… pisze co słyszałem od „mechaników”
Ostatnio edytowane przez SRS ; 25-07-2022 o 22:29 |
26-07-2022, 09:02 | #2 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 22-07-2022
Skąd: Staszów
Model: Kuga mk1
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2010
Postów: 6
|
Odp: 2.0TDCI 140KM Chwilowe wysokie ciśnienie paliwa - awaria silnika
Ktoś coś podpowie ??
|
26-07-2022, 11:08 | #3 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,646
|
Odp: 2.0TDCI 140KM Chwilowe wysokie ciśnienie paliwa - awaria silnika
Fajnie było by wiedzieć jakie błędy wyrzuca PCM, bo na pewno to robi. Inaczej ro raczej wróżenie z fusów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
26-07-2022, 12:15 | #4 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 22-07-2022
Skąd: Staszów
Model: Kuga mk1
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2010
Postów: 6
|
Odp: 2.0TDCI 140KM Chwilowe wysokie ciśnienie paliwa - awaria silnika
Po założeniu pompy jutro prawdopodobnie podjade na kompa i napisze jakie błędy wywala.
|
26-07-2022, 16:48 | #5 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 22-07-2022
Skąd: Staszów
Model: Kuga mk1
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2010
Postów: 6
|
Odp: 2.0TDCI 140KM Chwilowe wysokie ciśnienie paliwa - awaria silnika
Goście co sprawdzali pompę mówią ze „pompka przetłaczajaca” w pompie „łopatki” wyglądają Ok lecz widac na elementach przebarwienia które mogą świadczyć o złej jakości paliwie, pytali czy używałem środków do czyszczenia układu wtryskowego ?? Mówię ze tak liqui moly pierwszy raz listopad/grudzień drugi raz Ok. 2 tyg temu, to ich odpowiedz ze te przebarwienia mogą być tez z tego preparatu. Sekcji nie rozbierali ich odp na pytanie czy przez to w jakim stanie jest ta pompa mogą dziać się takie rzeczy jest „nie wiadomo” bo pompa na stole działa tłoczy paliwo robi ciśnienie działa Ok. Jeśli chodzi o koszt pompy robienia to sekcje plus pompka przetłaczajaca 1400zl sama pompka bez sekcji 800 ?? Waszym zdaniem robić cis z ta pompa czy nie ruszać zapłacić za sprawdzenie ??
|
27-07-2022, 21:20 | #6 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 22-07-2022
Skąd: Staszów
Model: Kuga mk1
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2010
Postów: 6
|
Odp: 2.0TDCI 140KM Chwilowe wysokie ciśnienie paliwa - awaria silnika
Błędy w aucie : P0094 oraz P0093 Ktoś coś podpowie ??
|
30-07-2022, 10:00 | #7 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 22-07-2022
Skąd: Staszów
Model: Kuga mk1
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2010
Postów: 6
|
Odp: 2.0TDCI 140KM Chwilowe wysokie ciśnienie paliwa - awaria silnika
Pomimo braku odzewu i pomocy ze strony forumowiczów, opisze dalsze działania.
Został zrobiony test na przelew wtrysków w ciągu nie całej minuty jedna z mezurek zapełniła się całkowicie (10ml) natomiast kolejne miały 2ml 3ml i 1ml wtryski poszły do sprawdzenia… dzięki forumowicze za ogrom podpowiedzi i pomoc.. działamy dalej i prześle kolejne raporty po obserwacji i naprawie. Ostatnio edytowane przez Speedo ; 09-08-2022 o 09:26 Powód: Dubel |
13-08-2022, 11:37 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-08-2011
Skąd: Lublin
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 Tdci po witaminkach od Mayaka
Rocznik: 2010
Postów: 20
|
Odp: 2.0TDCI 140KM Chwilowe wysokie ciśnienie paliwa - awaria silnika
Coś się wyjaśniło? Mam podobny problem....
|