![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 03-11-2020
Skąd: Poznań
Model: MK2
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1983
Postów: 13
|
![]()
Transit 1983r z silnikiem 2,5D (oryginalnie był 2,4D)
Interesuje mnie temat czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Czujnik pokazuje złe wartości (za niskie). Mam zamontowany dodatkowy który dokładnie pokazuje 80-90'C temperatury a ten oryginalny rusza się bardzo minimalnie. Wskaźnik poziomu paliwa chodzi ok. Wymieniłem stabilizator 5V w liczniku, gdyż ten stary nie do końca zmniejszał napięcie do 5V i myślałem, że to będzie przyczyną, niestety nie. Najprawdopodobniej były właściciel po zmianie silnika z 2,4D na 2,5D zostawił stary czujnik (kolor czerwony czujnika) i tak jeździł. Pytanie jaki czujnik - kolor czujnika- zastosować aby to poprawnie chodziło. Na rynku jest kilka kolorów (zielony, niebieski, brąz czerwony). Może jest jakiś wykaz rezystancji czujników, wówczas dobrałbym sobie odpowiedni po wartości rezystancji dla 100'C. Druga sporawa to licznik - po wymianie silnika i skrzyni przekłamuje (zaniża prędkość powyżej 50km/h). Most ma przełożenie 4,56, skrzynia 5b. Czy po jakiś nr skrzyni można dobrać licznik tak aby pokazywał odpowiednią - faktyczna prędkość? Ostatnio edytowane przez mejamary ; 16-08-2022 o 15:43 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Nie spotkałem się z czujnikiem czerwonym.
Czujniki zmieniały się w zależności od modelu (rocznika) i mocy ( w rzeczywistości czy Bosch, czy Lucas EPIC). W twoim przypadku nie podałeś, jaki masz układ wtryskowy, bo w silnikach 2,5D był układ CAV Lucas, Bosch I, Bosch II i Lucas EPIC. Lucas EPIC ma w dodatku dwa czujniki temperatury - jeden dla wskaźnika, drugi dla PCM sterującego układem wtryskowym. Zajrzyj do dwóch katalogów: rosyjskiego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i angielskiego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] niby są podobne, ale się uzupełniają wzajemnie, zwłaszcza w numeracji podzespołów. Potem, mając pełny nr czujnika, wrzuć go google i zobacz jak wygląda. Jeżeli masz silnik typowego Boscha sprzed liftu w 1997 roku, to obstawiam, że powinieneś mieć niebieski czujnik, pasuje do różnych Fordów, w tym do Transita Mk4. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Co do wskazań licznika - do układu napędu linki stosuje się różne zamienne kółka zębate, oznaczone kolorami, tak by można było uzyskać prawidłowe wskazania licznika w zależności od przełożenia mostu i wielkości koła. Kiedyś - kilka lat temu - tu na Forum przekopałem ten temat jak to z tymi kolorami jest, ale nie wiem, czy jeszcze się da odszukać ten wątek. Teraz już jest to temat który poszedł w zapomnienie i w sieci w zasadzie nie ma o tym informacji. Ewentualnie można spytać Angoli na ich brytyjskim Transit Forum, prawdopodobnie znają te problemy, bo mają hopla na punkcie starych Transitów. A jakie zegary masz w swoim vanie?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-08-2022 o 19:08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 03-11-2020
Skąd: Poznań
Model: MK2
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1983
Postów: 13
|
![]()
Silnik to 2,5D z pompą Bosch widoczną na zdjęciu,(na ta chwilę nie dysponuje lepszym)
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Aktualnie siedzi tam dokładnie taki czujnik [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Rosyjski link się nie ładuje a angielski nie obejmuje mojego rocznika (1983) Licznik to dokładnie ten typ z tym, że w moim jest jeszcze zegarek w środku https://www.google.com/imgres?imgurl...MygBegUIARDXAg Wskazówka temp nie wchodzi w ogóle na to białe pole a jak rozumiem przy normalnej temp pracy powinna być gdzieś w połowie białego Ostatnio edytowane przez mejamary ; 16-08-2022 o 15:45 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
jeszcze raz podaję linki - u mnie się ładują:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Twojego rocznika auta nie obejmują, ale przecież chodzi o silnik i jego osprzęt z późniejszych modeli... Info o starszych modelach, w tym o twoim Mk2 (w tym instrukcja serwisowa) znajdziesz na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] w ich bibliotece. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wg mnie strzałka wskaźnika temperatury ma się znajdować na środkowym polu, a to białe na końcu zwykle jest czerwone i mówi o przegrzaniu. W moich Mk3, 4 i 5 był tam napis NORM i strzałka dochodziła zawsze do jednej i tej samej litery napisu i stała jak zamurowana... Odczytaj na silniku jego symbol, zorientujemy się co to jest... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post#23
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-08-2022 o 16:48 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 03-11-2020
Skąd: Poznań
Model: MK2
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1983
Postów: 13
|
![]()
Na temat symboli silnika pisaliśmy już w tym wątku. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ogólnie został zeszlifowany ale twierdziłeś w ostatnim poście że to chyba wersja 70KM - 75KM "jest to wczesny Mk5, czyli lata 1994-1997, oznaczenie być może 624-3. Stronkę Capri znam - wraz z zamieszczonym tam manualem. Poszukam jeszcze raz może coś będzie co mnie nakieruje. Stronka rosyjska mi nie wchodzi na kompie, na telefonie lata. Zobaczę jeszcze na innym komputerze. Odnośnie wskazówki czujnika temperatury się nie zrozumieliśmy. Posłużę się zdjęciem innego licznika. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] U mnie nie ma napisu NORM aczkolwiek jakby to przyrównać to rozumiem, ze przy normalnej temp pracy powinna ona wskazywać pole miedzy literką O a literka R. U mnie wskazuje pole przed literką N. Na tą chwile mam czerwony który nie pasuje choć być może i pasuje ale sam w sobie się rozwalił. Ostatnio edytowane przez mejamary ; 16-08-2022 o 19:30 |
![]() |
![]() |