![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-12-2024
Skąd: Zimnowoda
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2019
Postów: 2
|
![]()
Post informacyjny jak by ktoś stanął przed problemem jak ja i zastanawiał się czy robić czy posmarować smalcem i dać psu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
TL;DR; Łańcuch przeskoczył - było drogo... Focus kombi ST-Line, silnik 1.5 tdci 120KM 2019 rok, przebieg 170 000 km, kupiony od handlarza w generalnie bardzo dobrym stanie, niby z wymienionym rozrządem. Co po 3 miesiącach użytkowania okazało się czymś więcej, i już raz miał jakąś większą przygodę bo uszczelka pod głowicą, część zaworów i łańcuszek rozrządu były wymieniane, zapewne awaria za granicą, naprawa u nas... Tym razem po zgaszeniu po prostu nie odpalił, po wizycie mechanika z lawetą - zerowa kompresja, no to szukamy dalej. Silnik jest zbudowany beznadziejnie, bo wałki są w pokrywie zaworów a nie pod nią i są tylko dwa otwory rewizyjne, które pokazały, że wałki się kręcą. Sprawdzenie paska rozrządu pokazało, że pasek cały, napięty, ale rozrząd rozjechany. Po zdjęciu pokrywy z wałkami okazało się, że łańcuszek cały, napięty ale oba wałki ustawione dokładnie w tą samą stronę - przeskoczył, z pokrywy wysypały się bliżej nieokreślone plastikowe odłamki, niebędące napinaczem, które prawdopodobnie zostały wkręcone w łańcuch powodując jego poślizg na zębatce. Zawory oczywiście pogięte. Handlarz dostał pismo z tytułu rękojmi, z żądaniem obniżenia ceny pojazdu ze względu na istotną wadę ukrytą - o dziwo się poczuł, dogadaliśmy się na pokrycie części kosztów - trochę to trwało, lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu, ale generalnie szacun, że nie skończyło się na kilkuletniej batalii sądowej. Przy składaniu okazało się, że pokrywa z wałkami i łańcuszkiem to jest zestaw z IKEI i trzeba sobie poskładać oraz że kółko paska rozrządu jest również uszkodzone i niedostępne nigdzie po za sklepem Forda i trzeba tydzień czekać na dostawę - porażka totalna z dostępnością części. Pacjent przeżył, jeździ jak by nigdy nic, czy warto było robić? Zobaczymy jak długo pojeździ xD No ale mnie osobiście utwierdziło w przekonaniu, że nie kupuje się Fordów, Fiatów i Francuzów... chyba, że ma się nadmiar nerwów, pieniędzy i czasu, ja nie mam. Pozdrawiam bardziej zadowolonych użytkowników Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Koszty: 2400zł - remont głowicy 6000zł - części w tym:
----- 12 200zł |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-03-2016
Model: Ford Focus MK3.5 / MK4.5
Silnik: 1.6 Ti 105km/ 1.0 125km MHEV
Rocznik: 2015 / 2024
Postów: 60
|
![]()
Wpierdzieliles się na mine, nie kupuje się od handlarzy. Zawsze coś ukrywają i sprzedają gnioty.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,351
|
![]()
Dobry egzemplarz byłby 20% droższy od tych wystawionych w polsce i miałby pełną dokumentację.
Trafiłeś jak chciałeś, wybór zapewne świadomy, nikt nie mówił że będzie tanio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 01-06-2025
Skąd: Łódź
Model: focus
Silnik: 1.5tdci
Rocznik: 2020
Postów: 1
|
![]()
a ja mam pytanie, dysponuje ktoś serwisówką do tego silnika? znalazłem do 1.5 ecoboost ale do ecoblue nie mogę znaleźć.
|
![]() |
![]() |