![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-06-2025
Skąd: Dziewoklucz
Model: Transit ft 190
Silnik: 2.5 d
Rocznik: 1987
Postów: 4
|
![]()
Witam ostatnio kupiłem transita 2.5 d 1987 rok i mam delikatny problem auto nie posiadało pompy wtryskowej i rozrusznika z tego co ustaliłem pompa była tam lucas cav oczywiście nigdzie nie mogłem takiej poszukać a jak coś się trafi to cena kosmos kupiłem więc pompe bosch taką z woskowym przyspieszaczem wszystko poskładałem i auto nie odpala pali tyko na plaku słyszałem że bosch ma w innym miejscu pierwszy wtrysk czy ktoś by opisał gdzie jest 1234 wtrysk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez Krzysztof 86 ; Wczoraj o 07:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,078
|
![]()
Kolejność wtrysku jest taka sama przy tych pompach - 1-2-4-3. Także statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest taki sam - 11 stopni przed GZP.
Przy zamianie pompy z Lucasa CAV na Boscha potrzebna jest dopasowanie parametrów pompy Boscha, ale teraz wiedza o tym odleciała już w kosmos i trudno cokolwiek jest się teraz dowiedzieć. Pompy Boscha w Transicie 2,5D różniły się i Ciśnieniem i wydatkiem dawki wtrysku. Bo moce na Boschu osiągały od 70 do 80 KM. Pompy z woskowym przyspieszaczem też mogły mieć różne nastawy. Drugi problem to stosowane wtryskiwacze - do 1989 roku były stosowane wtryskiwacze "grube" Bosch lub Lucas CAV 4-ro otworowe o ciśnieniu otwarcia Bosch 250 barów, Lucas CAV 260 barów. Po 1989 do pompy Boscha zastosowano wtryskiwacze Stanadyne 5-cio otworowe o ciśnieniu otwarcia 275 barów. Z tego od razu widać, że pompa Bosch na starych "grubych" wtryskiwaczach będzie waliła olbrzymią dawką, bo te wtryskiwacze mają dla niej za niskie ciśnienie otwarcia. Ale główny problem jest w ustawieniu pompy na rozrządzie. Ja już dokładnie tego nie pamiętam, ale pompa Lucas CAV miała wkładany kołek ustalający w dolnej części koła pasowego (na godz. 6), a Bosch dokładnie odwrotnie - na górze (na godz. 12). Nie wiem, czy stary silnik z pompą CAV ma otwór w płycie pod kołek dla Boscha. Tym nie mniej wydaje mi się, że musisz tak ustawić koło pompy wtryskowej, aby otwór kołkujący tego koła był w okolicy godz. 12. Zajrzyj pod link [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post #8, tam jest rysunek, gdzie pokazane jest kołkowanie pompy - co prawda pompy Lucas EPIC, ale dla Boscha jest dokładnie identyczne. Pozostałe kołki przy pomie CAV (tzn. koła zamachowego i wałka rozrządu) są jak dla Boscha. Natomiast pod linkiem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] masz rysunki ze starej francuskiej instrukcji Transita z silnikiem z pompą CAV Lucas i tam pokazane jest kołkowanie pompy podczas ustawiania rozrządu. Porównaj je - widać, że w jednym przypadku kołek jest na górze, a w drugim na dole koła pasowego pompy wtryskowej... Jeżeli otworu dla kołka dla pompy Boscha nie będzie, będziesz musiał ustawić pompę wstępnie "na słuch" - silnik ma wkręcać się dosyć żywo na obroty, ale nie może za głośno "grzechotać" twardym spalaniem. Jeżeli jest leniwy po depnięciu - trzeba przyspieszyć wtrysk. Jeśli za mocno "grzechocze" - trzeba opóźnić. Prawdopodobnie silnik będzie nieźle dymił po depnięciu - wina za dużej dawki wtrysku.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; Wczoraj o 10:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-06-2025
Skąd: Dziewoklucz
Model: Transit ft 190
Silnik: 2.5 d
Rocznik: 1987
Postów: 4
|
![]()
Witam dziękuję za odpowiedź otwór na kołek mam na godzinie 12 a co do wtrysków to zawsze można podnieść cisnienie otwarcia u pompiarza
Bump: Czyli tak maja być podłączone wtryski Ewentualnie proszę o poprawienie Ostatnio edytowane przez Krzysztof 86 ; Wczoraj o 12:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,078
|
![]()
Nie, nie tak..
ma być jak poprawiłem.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; Wczoraj o 13:49 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-06-2025
Skąd: Dziewoklucz
Model: Transit ft 190
Silnik: 2.5 d
Rocznik: 1987
Postów: 4
|
![]()
Oki dzięki za poprawę
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,078
|
![]()
Zajrzyj do linku catcar [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
i popatrz na obejmę (zacisk) przewodów wys. ciśnienia nr 5 (bo na rysunku przewody nie są poprowadzone w sposób ciągły).
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-06-2025
Skąd: Dziewoklucz
Model: Transit ft 190
Silnik: 2.5 d
Rocznik: 1987
Postów: 4
|
![]()
Transit już odpalił i nawet równo chodzi ale delikatnie dymi na wolnych obrotach a na wyższych trochę mocniej zapach nie dopalonej ropy podejrzewam że jeszcze trochę muszę mu wyregulować kąt wtrysku lub dać wtryski do podniesienia ciśnienia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,078
|
![]()
Sam to możesz jedynie przyspieszyć wtrysk.
Wtryskiwaczy nie dawałbym do regulacji, z moich doświadczeń to prosta droga do porażki. W aspekcie tego zapachu niespalonego paliwa - sprawdzałeś spręż w cylindrach? Nominalne ciśnienie w sprężania tym silniku (przed 1991 r.) to 34 bary, a dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami to 2 bary. W takim zabytkowym egzemplarzu spręż 26 - 28 barów to jeszcze jest ok. Ale może być na którymś cylindrze dużo mniejsze i wtedy nie spalone paliwo idzie do wydechu i tam się smaży. Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |