Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary Wczoraj, 07:03   #1
Krzysztof 86
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-06-2025
Skąd: Dziewoklucz
Model: Transit ft 190
Silnik: 2.5 d
Rocznik: 1987
Postów: 4
Domyślnie Zmiana pompy z lucas na bosch

Witam ostatnio kupiłem transita 2.5 d 1987 rok i mam delikatny problem auto nie posiadało pompy wtryskowej i rozrusznika z tego co ustaliłem pompa była tam lucas cav oczywiście nigdzie nie mogłem takiej poszukać a jak coś się trafi to cena kosmos kupiłem więc pompe bosch taką z woskowym przyspieszaczem wszystko poskładałem i auto nie odpala pali tyko na plaku słyszałem że bosch ma w innym miejscu pierwszy wtrysk czy ktoś by opisał gdzie jest 1234 wtrysk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_20250618_065535_Allegro~2.jpg (97.3 KB, 2 wyświetleń)


Ostatnio edytowane przez Krzysztof 86 ; Wczoraj o 07:06
Krzysztof 86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 09:51   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,078
Domyślnie Odp: Zmiana pompy z lucas na bosch

Kolejność wtrysku jest taka sama przy tych pompach - 1-2-4-3. Także statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest taki sam - 11 stopni przed GZP.
Przy zamianie pompy z Lucasa CAV na Boscha potrzebna jest dopasowanie parametrów pompy Boscha, ale teraz wiedza o tym odleciała już w kosmos i trudno cokolwiek jest się teraz dowiedzieć. Pompy Boscha w Transicie 2,5D różniły się i Ciśnieniem i wydatkiem dawki wtrysku. Bo moce na Boschu osiągały od 70 do 80 KM. Pompy z woskowym przyspieszaczem też mogły mieć różne nastawy.
Drugi problem to stosowane wtryskiwacze - do 1989 roku były stosowane wtryskiwacze "grube" Bosch lub Lucas CAV 4-ro otworowe o ciśnieniu otwarcia Bosch 250 barów, Lucas CAV 260 barów. Po 1989 do pompy Boscha zastosowano wtryskiwacze Stanadyne 5-cio otworowe o ciśnieniu otwarcia 275 barów. Z tego od razu widać, że pompa Bosch na starych "grubych" wtryskiwaczach będzie waliła olbrzymią dawką, bo te wtryskiwacze mają dla niej za niskie ciśnienie otwarcia.

Ale główny problem jest w ustawieniu pompy na rozrządzie. Ja już dokładnie tego nie pamiętam, ale pompa Lucas CAV miała wkładany kołek ustalający w dolnej części koła pasowego (na godz. 6), a Bosch dokładnie odwrotnie - na górze (na godz. 12). Nie wiem, czy stary silnik z pompą CAV ma otwór w płycie pod kołek dla Boscha. Tym nie mniej wydaje mi się, że musisz tak ustawić koło pompy wtryskowej, aby otwór kołkujący tego koła był w okolicy godz. 12. Zajrzyj pod link [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post #8, tam jest rysunek, gdzie pokazane jest kołkowanie pompy - co prawda pompy Lucas EPIC, ale dla Boscha jest dokładnie identyczne. Pozostałe kołki przy pomie CAV (tzn. koła zamachowego i wałka rozrządu) są jak dla Boscha. Natomiast pod linkiem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] masz rysunki ze starej francuskiej instrukcji Transita z silnikiem z pompą CAV Lucas i tam pokazane jest kołkowanie pompy podczas ustawiania rozrządu. Porównaj je - widać, że w jednym przypadku kołek jest na górze, a w drugim na dole koła pasowego pompy wtryskowej...
Jeżeli otworu dla kołka dla pompy Boscha nie będzie, będziesz musiał ustawić pompę wstępnie "na słuch" - silnik ma wkręcać się dosyć żywo na obroty, ale nie może za głośno "grzechotać" twardym spalaniem. Jeżeli jest leniwy po depnięciu - trzeba przyspieszyć wtrysk. Jeśli za mocno "grzechocze" - trzeba opóźnić.
Prawdopodobnie silnik będzie nieźle dymił po depnięciu - wina za dużej dawki wtrysku.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; Wczoraj o 10:00
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 12:03   #3
Krzysztof 86
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-06-2025
Skąd: Dziewoklucz
Model: Transit ft 190
Silnik: 2.5 d
Rocznik: 1987
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zmiana pompy z lucas na bosch

Witam dziękuję za odpowiedź otwór na kołek mam na godzinie 12 a co do wtrysków to zawsze można podnieść cisnienie otwarcia u pompiarza

Bump: Czyli tak maja być podłączone wtryski
Ewentualnie proszę o poprawienie
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_20250618_065535_Allegro~3.jpg (56.1 KB, 7 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Krzysztof 86 ; Wczoraj o 12:20
Krzysztof 86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 13:44   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,078
Domyślnie Odp: Zmiana pompy z lucas na bosch

Nie, nie tak..
ma być jak poprawiłem.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg pompa Bosch.JPG (58.1 KB, 6 wyświetleń)
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; Wczoraj o 13:49
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 13:52   #5
Krzysztof 86
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-06-2025
Skąd: Dziewoklucz
Model: Transit ft 190
Silnik: 2.5 d
Rocznik: 1987
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zmiana pompy z lucas na bosch

Oki dzięki za poprawę ��
Krzysztof 86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 14:01   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,078
Domyślnie Odp: Zmiana pompy z lucas na bosch

Zajrzyj do linku catcar [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

i popatrz na obejmę (zacisk) przewodów wys. ciśnienia nr 5 (bo na rysunku przewody nie są poprowadzone w sposób ciągły).
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 22:38   #7
Krzysztof 86
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-06-2025
Skąd: Dziewoklucz
Model: Transit ft 190
Silnik: 2.5 d
Rocznik: 1987
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zmiana pompy z lucas na bosch

Transit już odpalił i nawet równo chodzi ale delikatnie dymi na wolnych obrotach a na wyższych trochę mocniej zapach nie dopalonej ropy podejrzewam że jeszcze trochę muszę mu wyregulować kąt wtrysku lub dać wtryski do podniesienia ciśnienia
Krzysztof 86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Dzisiaj, 10:03   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,078
Domyślnie Odp: Zmiana pompy z lucas na bosch

Sam to możesz jedynie przyspieszyć wtrysk.
Wtryskiwaczy nie dawałbym do regulacji, z moich doświadczeń to prosta droga do porażki.
W aspekcie tego zapachu niespalonego paliwa - sprawdzałeś spręż w cylindrach? Nominalne ciśnienie w sprężania tym silniku (przed 1991 r.) to 34 bary, a dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami to 2 bary. W takim zabytkowym egzemplarzu spręż 26 - 28 barów to jeszcze jest ok. Ale może być na którymś cylindrze dużo mniejsze i wtedy nie spalone paliwo idzie do wydechu i tam się smaży.

Cytat:
Napisał Krzysztof 86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
delikatnie dymi na wolnych obrotach
Jeśli delikatnie i na ciemno - to ok. Zwłaszcza, gdy jest niedogrzany...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.