![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Patryk
Zarejestrowany: 03-05-2010
Skąd: Poznań Wągrowiec
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 18
|
![]()
Witam,
szukałem na forum, ale nie znalazłem. Wyskoczył mi błąd "uszkodzony układ wspomaganie kierownicy". Byłem na komputerze i wyszło, że uszkodzony jest czujnik kąta skrętu. W fordzie przekazali mi, że czujnik kosztuje 430zł plus oczywiście robocizna. Troszkę jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy ma ktoś doświadczenie w wymianie tego czujnika? Czy trzeba zdemontować poduszkę itd. Może ma ktoś zdjęcia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Michal
Zarejestrowany: 13-05-2011
Skąd: Wroclaw
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 112
|
![]()
Kolego, ogolnie to tak, trzeba zdemontowac poduszke.
Tu masz info odnosnie dokladania ESP ktore obejmuje rowniez dolozenie czujnika skretu, wewnatrz sa linki do rosyjskiego forum z fotorelacja. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Oprocz tego uzyj szukajki, jest duzo info i zdjec o zabawach we wnetrzu kierownicy, w ramach tematow o ESP, tempomacie, wymianie poduszki itp. A z ciekawosci taka mala dygresja, chcesz wymienic bo jestes pewien ze cos Ci nie dziala np. rzeczywiscie nie masz wspomagania, czy chcesz naprawic bo masz blad czujnika kata skretu i chcesz miec bez bledow? Tak sie sklada ze niedawno tez zauwazylem u siebie w FF2FL blad C1956 Steering Angle Sensor Circuit Failure, ale: 1. jestem pewien ze wspomaganie mi dziala, bo raczej bym to poczul, mialem kiedys poloneza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2. wydaje mi sie ze dziala mi rowniez ESP. Zeby bylo smieszniej, w zeszlym tygodniu podlaczylem FF2 kolegi do ELMconfiga (zreszta Twoj rocznik 2005), ma ten sam blad i te same obserwacje, a ze on jezdzi troche agresywniej ode mnie, to jest zupelnie pewien odnosnie dzialania i wspomagania i ESP, bo niedawno bawil sie na sniegu. Ostatnio edytowane przez gorilas ; 02-02-2013 o 17:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Patryk
Zarejestrowany: 03-05-2010
Skąd: Poznań Wągrowiec
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 18
|
![]()
Dzięki za info.
Wyświetla mi komunikat, na kompie jest właśnie czujnik, ale Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ESP działa na pewno i wspomaganie też. Może jakaś inna przyczyna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Błędu nie dało się skasować. Trochę mnie to wkurza jak wsiadam codziennie i widzę ten napis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,689
|
![]()
Czujnik kąta skrętu od wspomagania jest na maglownicy. Wygląda jak na zdjęciu. Często koroduje mu wiązka z powodu ciągłego zachlapania wodą.
Ten czujnik przy przełącznikach zespolonych (co generuje standardowe błędy...) jest tylko od ESP oraz ewentualnie reflektorów skrętnych (AFS).
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 02-02-2013 o 21:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Patryk
Zarejestrowany: 03-05-2010
Skąd: Poznań Wągrowiec
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 18
|
![]()
Kurcze to w Focusie są dwa czujniki? Nie wiedzialem, jak sprawdzalem to wyskakiwał mi jeden czujnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Erwin
Zarejestrowany: 17-11-2013
Skąd: Puławy / Didcot (UK)
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 18
|
![]()
Mam dokładnie ten sam problem. Żółta kontrolka i komunikat: "usterka układu wspomagania kierowniczego". Wspomaganie działa, ESP też. Czy muszę wymieniać ten czujnik czy przyczyna tkwi gdzie indziej??
PS. Pysiu5, jak rozwiązałeś swój problem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,689
|
![]()
Pierwszą i podstawową do sprawdzenia przyczyną "usterki układu wspomagania" jest słabe aku. Od tego zawsze trzeba zaczynać szukanie. Gdyby to miał być czujnik - to ten co podałem w poscie wyżej - umieszczony na wejściu kolumny kierowniczej w maglownicę pod autem.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Erwin
Zarejestrowany: 17-11-2013
Skąd: Puławy / Didcot (UK)
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 18
|
![]()
Aku jest sprawny tj. 12V a po odpaleniu ładowanie 14.4V tak że to raczej nie jest przyczyną Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do czujnika to nie ja podałem tylko kolega wyżej a ja nie mam pojęcia co to może być 😞 Wspomaganie działa z tym że nie widzę różnicy podczas zmiany ustawień, jest tak samo na "sport", "komfort" i "normal"... Masz może jakiś pomysł?? Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,689
|
![]()
Brak różnicy w zachowaniach wspomagania przy różnych ustawieniach to standardowe odczucie. Trzeba by podpiąć się FORscanem albo IDSem i pomierzyć parametry pracy wspomagania.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Erwin
Zarejestrowany: 17-11-2013
Skąd: Puławy / Didcot (UK)
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 18
|
![]()
Czyli proponujesz diagnozę w ASO czy może coś innego??
Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4 |
![]() |
![]() |