![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Leszek
Zarejestrowany: 08-11-2009
Skąd: Wielkopolska , Niemcy Leipzig
Model: Ford Galaxy
Silnik: Diesel 2.0 180km
Rocznik: 2018
Postów: 157
|
![]()
Jest tak : podczas jazdy nic sie nie dzieje ale, kiedy puszczam noge z gazu na biegu (hamowanie silnikiem) silnik szarpie wyraznie. Szarpanie podobne do dlawienia sie z niedosytu paliwa.
W czasie jazdy na tempomacie jest to samo przy hamowaniu przyciskiem minus w kierownicy. Nie wiem czy tylko moje mondeo jest odosobnione z tym problemem, bo w "SZUKAJ"nic nie bylo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,859
|
![]()
hamowanie silnikiem polega na odcięciu paliwa. patrz na wskaźnik chwilowego spalania.
podczas zwalniania tempomatem zawsze jest pojedyncze szarpnięcie, gwałtownie zmieniasz predkosc o -1 kmh |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Imię: Leszek
Zarejestrowany: 08-11-2009
Skąd: Wielkopolska , Niemcy Leipzig
Model: Ford Galaxy
Silnik: Diesel 2.0 180km
Rocznik: 2018
Postów: 157
|
![]() Cytat:
Kiedy pedal gazu jest na zero, silnik na biegu to chyba jest odciecie paliwa ? Pomijajac juz ten tempomat narazie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: piotr
Zarejestrowany: 10-08-2015
Model: Mondeo Mk2/ MK4
Silnik: 1.8 Pb/ 2.0TDCI 115km
Rocznik: 2000/ 2010
Postów: 1
|
![]()
Witam, czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobny przypadek.
Piotr |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 24-07-2013
Skąd: Między Łodzią a Warszawą
Model: MK5 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 150>180
Rocznik: 2017
Postów: 595
|
![]()
a to przypadkiem nie kończąca sie 2masa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: KAMIL
Zarejestrowany: 06-04-2017
Skąd: RZESZÓW
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140
Rocznik: 2011
Postów: 7
|
![]()
Mam problem, może związany z tym samym. Hamując silnikiem szczególnie jadąc z górki czuć jakby bujanie silnika przód i tył. Na równym mniej odczuwalne, hamując silnikiem pod górkę nieodczuwalne. Zauważyłem stojąc na wzniesieniu na biegu jałowym przodem w dół silnik wpadał w takie samo bujanie i falowanie obrotów +/- 150 obr., po stoczeniu na równe brak objawów, stojąc przodem w górę brak objawów. O co chodzi? Poduszki do wymiany? Pomóżcie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,654
|
![]() Cytat:
Zawor WC powinien sie otwozyc, aby zmniejszyc cisnienie na listwie CR, tak wiec miedzy cyklem przyspieszania a hamowania silnikem powinien byc znaczny spadek cisnienia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 18-01-2018
Model: grand c-max
Silnik: 2.0 TDCI 163km
Rocznik: 2013
Postów: 38
|
![]()
Lucas4891 widze ze jestes w temacie wiec moze cos pomożesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.czasami moje auto nawiedza padaczka przy hamowaniu silnikiem. Dziś podłączyłem forscan i pokazało ze przy zdjęciu nogi z gazu na listwę wtryskowa jest np 300 barów a zadane przez komputer wartość to 200 tzn ze regulatora WC się zacina ? I to może powodować szarpanie ? Przy czym jak nacisne delikatnie na hamulce to wartości się równaja. Zauważyłem również ze dużo zależy od paliwa bo nie zawsze jest to wyczuwalne. Z góry dzięki za info.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-10-2017
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 142
|
![]()
Mam podobne objawy odczywalne głównie na 3-cim biegu i tylko od obrotów ok. 1800 w dół. Przy wyższych obrotach hamowanie silnikiem jest płynne. I w tym zakresie obrotów (poniżej 1800) ciśnienie paliwa rzeczywiste jest nierównomierne i nieco wyższe niż ciśnienie wymagane. Przy wyższych obrotach wartości tych ciśnień są zgodne. Kiedyś nawet zamieszczałem tutaj wykres
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-10-2017
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 142
|
![]() |
![]() |
![]() |