Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-09-2024, 11:47   #1
Moreno_pl
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2024
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 12
Domyślnie 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Czesc, mam problem z MK4 1.5 ecoblue ZTDE, na biegu jalowym slysze delikatne terkotanie/stuki jakby z dolu silnika, najbardziej slychac to na wysokosci drzwi kierowcy pasazera od dolu, bardziej chyba od strony pasazera, choc pewnosci nie mam. Filmik ponizej, najmocniej slychac od 10s i 15s nagrania. Po podniesienu maski nie slychac tego mocno, bardziej niesie sie od dolu. W trakcie jazdy tez mam wrazenie ze slysze podobny dzwiek, najbardziej w okolicy 2-2,5 k obrotow.

Ktos ma jakis pomysl skad moze pochodzic ten halas?

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Moreno_pl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2024, 15:18   #2
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,425
Domyślnie Odp: 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Z dwumasy
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2024, 15:14   #3
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 768
Domyślnie Odp: 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Prawdopodobnie dwumas, choć wiem że są przypadki gdzie po zmianie na nowy dźwięk dalej występuje. ASO wie o problemie i podobno tak ma być, jak to w fordzie... Mam dwa takie focusy, jeden 2018 rok przebieg 175 tyś km i terkotanie także występuje ale znacznie mniej niż na filmiku i tylko na zimno, drugi 2020 rok i przebieg 59 tyś dźwięku nie ma, oba silnik ZTDA czyli 120 km.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2024, 16:48   #4
Moreno_pl
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2024
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 12
Domyślnie Odp: 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Bylem dzisiaj w ASO i powiedzieli ze to "modul walkow" w glowicy. Ze strony dwumasy nie czuje zadnych typowych objawow. Widze, ze jeszcze dziwnie rolka napinajaca paska klinowego lata i szczerze to z tego miejsca wydaje mi sie jest to terkotanie, a dzwiek ten juz sie nasila coraz mozniej i slysze go tez w trakcie jazdy w kabinie. Z ciekawosci zdejme pasek i zobacze w jakim stanie jest rolka i jak auto chodzi bez paska, tutaj filmik jak chodzi ta rolka z napinaczem: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
W ASO zwrocilem uwage na prace tego napinacza ale powiedzili ze jest w porzadku.
Moreno_pl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2024, 18:41   #5
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,425
Domyślnie Odp: 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Aso to wybitni diagnostycy, posłuchaj mojego filmu i powiedz czy to ten sam odgłos.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Łańcuch to nie terkocze tylko rzezi, przy odpalaniu i krótko po nim, jest to inny odgłos niż ten który przesłałeś. A jak by cały czas tak hałasował to ten łańcuch już byś wolał lawetę.
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2024, 09:14   #6
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 768
Domyślnie Odp: 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Pisałem wcześniej odnośnie tego dźwięku, ASO twierdzi że wałki z osprzętem a ja twierdzę że nie. Focus z 2018 roku o którym pisałem był kupiony z Luksemburga z defektem silnika, nie odpalał, przebieg niecałe 170 tyś km. Szybka diagnoza po odkręceniu korka wlewu oleju i kręceniu rozrusznikiem, nie obraca się wałek rozrządu zaworów wydechowych, zerwany łańcuszek spinający wałki. Rozbiórka, weryfikacja, zawory i dźwigienki ocalały ale poprzestawiało krzywki wałków rozrządu, wyrwało napinacz łańcuszka rozrządu z ażuru głowicy. Zostało zamontowane wszystko NOWE, ażur, napinacz i łańcuszek, wałki rozrządu, dosłownie wszystko, auto odpaliło i przejechało od tamtej pory około 7 tyś km, nic się nie dzieje oprócz tego irytującego stukania póki się dobrze nie rozgrzeje, także muszę stwierdzić że ASO chyba znowu nie ma racji. Czytałem gdzieś w necie o takim przypadku w focusie z przedłużoną gwarancją, nowa góra silnika, nowy dwumas i sprzęgło, potem nowa skrzynia biegów i o zgrozo dźwięk jest nadal. Nie wiadomo, śmiać się czy płakać...
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2024, 09:38   #7
michałek
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4
Silnik: 150km EcoBoost
Rocznik: 2018
Postów: 556
Domyślnie Odp: 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Cytat:
Napisał rajman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
posłuchaj mojego filmu i powiedz czy to ten sam odgłos.
My tu o dieslach, prawda?
Otóż, mam 1.5EcoBoost. Dokładnie taki dźwięk słyszałem raz, jak auto chodziło jakieś 1h na postoju i to całkiem niedawno. Nie tak głośno, bardziej spod auta. W sumie to do zignorowania ale jednak, takie same "blaszane pstrykanie".
Ergo: to nie problem diesla! To musi być coś innego. Dlaczego w benzynie nie dokucza ale jednak potrafi się zrobić?
__________________
§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§2 3§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§ 23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23 §23§23§23§23§23§23§23§23§2
michałek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2024, 12:05   #8
Moreno_pl
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2024
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 12
Domyślnie Odp: 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Cytat:
Napisał rajman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aso to wybitni diagnostycy, posłuchaj mojego filmu i powiedz czy to ten sam odgłos.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Łańcuch to nie terkocze tylko rzezi, przy odpalaniu i krótko po nim, jest to inny odgłos niż ten który przesłałeś. A jak by cały czas tak hałasował to ten łańcuch już byś wolał lawetę.
Tez z doswiadczenia wiem ze lancuszek inaczej slychac. Wydaje mi sie ze to jest ten sam dzwiek na Twoim filmie jak u mnie. Jak wyglada u Ciebie kwestia z napinaczem paska osprzetu? odsnosnie dwumasy to ona jest z drugiej strony silnika, wiec imo byloby to bardziej slychac od strony kierowcy a ten halas jest od strony pasazera

Cytat:
Napisał stecus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pisałem wcześniej odnośnie tego dźwięku, ASO twierdzi że wałki z osprzętem a ja twierdzę że nie. Focus z 2018 roku o którym pisałem był kupiony z Luksemburga z defektem silnika, nie odpalał, przebieg niecałe 170 tyś km. Szybka diagnoza po odkręceniu korka wlewu oleju i kręceniu rozrusznikiem, nie obraca się wałek rozrządu zaworów wydechowych, zerwany łańcuszek spinający wałki. Rozbiórka, weryfikacja, zawory i dźwigienki ocalały ale poprzestawiało krzywki wałków rozrządu, wyrwało napinacz łańcuszka rozrządu z ażuru głowicy. Zostało zamontowane wszystko NOWE, ażur, napinacz i łańcuszek, wałki rozrządu, dosłownie wszystko, auto odpaliło i przejechało od tamtej pory około 7 tyś km, nic się nie dzieje oprócz tego irytującego stukania póki się dobrze nie rozgrzeje, także muszę stwierdzić że ASO chyba znowu nie ma racji. Czytałem gdzieś w necie o takim przypadku w focusie z przedłużoną gwarancją, nowa góra silnika, nowy dwumas i sprzęgło, potem nowa skrzynia biegów i o zgrozo dźwięk jest nadal. Nie wiadomo, śmiać się czy płakać...
Po zakupie auta jakos ponad miesiac temu doczytalem ze te silniki maja po prostu wade fabryczna, bo ASO jak naprawia po zerwaniu lancuszka to robi to na innych czesciach, ale nie dali mi numerow jeszcze. W kazdym razie nie uzywaja tych samych numerow czesci jakie sa fabrycznie, wiec jest to wada fabryczna jak dla mnie ale oczywiscie umywaja raczki. Czekam jeszcze na ostateczna odpowiedz od nich, bo auto mam na dodatkwej gwarancji. Ale ogolnie musze powiedziec ze oni sa swiadomi tego problemu bo jak przyjechalem to gosciu mowil ze ma nadzieje ze to tylko nie modul walkow bo jakos jest tak ze jak ten silnik jest w okolicy 150kkm to siadaja, ale pozniej juz nie chcial wiecej gadac. Dodal ze nawet po naprawie te silniki nie maja wysokiej kultury pracy

Cytat:
Napisał michałek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
My tu o dieslach, prawda?
Otóż, mam 1.5EcoBoost. Dokładnie taki dźwięk słyszałem raz, jak auto chodziło jakieś 1h na postoju i to całkiem niedawno. Nie tak głośno, bardziej spod auta. W sumie to do zignorowania ale jednak, takie same "blaszane pstrykanie".
Ergo: to nie problem diesla! To musi być coś innego. Dlaczego w benzynie nie dokucza ale jednak potrafi się zrobić?
Tak, o dieslach. Moze cos z osprzetu? Jakas rolka, albo cos innego? W benzynie ciszej to i moze latwiej bedzie dojsc na ucha skad halas sie wydobywa

Ostatnio edytowane przez Moreno_pl ; 19-09-2024 o 12:30
Moreno_pl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2024, 21:24   #9
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,425
Domyślnie Odp: 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Kompletu z walkami i nowym łańcuchem to Ci narazie nie wymienią bo te części są niedostępne, cała Europa czeka na ten zestaw wałków z łańcuchem i pokrywą głowicy, obecnie około 80.000 tych elementów potrzebne jest dla Forda, psa, toyoty i pewnie jeszcze innych marek…
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2024, 08:20   #10
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 768
Domyślnie Odp: 1,5 ecoblue ZTDE stuki, terkotanie

Proszę bardzo [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] na tę chwilę dostępne w wersji 8mm czyli poprawionej, ja założyłem stary typ 7mm, nie miałem czasu czekać a i ceny były wtedy w okolicach 8-9 tyś pln. Za stary ty zapłaciłem około 2600 zł plus zestaw uszczelek i nowy rozrząd z pompą wody.

To oczywiście na własną rękę, w ASO brakuje, ten silnik ma połowa nowoczesnych samochodów.

Ostatnio edytowane przez stecus ; 20-09-2024 o 08:24
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.