![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-07-2024
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 12
|
![]()
Czesc, mam problem z MK4 1.5 ecoblue ZTDE, na biegu jalowym slysze delikatne terkotanie/stuki jakby z dolu silnika, najbardziej slychac to na wysokosci drzwi kierowcy pasazera od dolu, bardziej chyba od strony pasazera, choc pewnosci nie mam. Filmik ponizej, najmocniej slychac od 10s i 15s nagrania. Po podniesienu maski nie slychac tego mocno, bardziej niesie sie od dolu. W trakcie jazdy tez mam wrazenie ze slysze podobny dzwiek, najbardziej w okolicy 2-2,5 k obrotow.
Ktos ma jakis pomysl skad moze pochodzic ten halas? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,425
|
![]()
Z dwumasy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 768
|
![]()
Prawdopodobnie dwumas, choć wiem że są przypadki gdzie po zmianie na nowy dźwięk dalej występuje. ASO wie o problemie i podobno tak ma być, jak to w fordzie... Mam dwa takie focusy, jeden 2018 rok przebieg 175 tyś km i terkotanie także występuje ale znacznie mniej niż na filmiku i tylko na zimno, drugi 2020 rok i przebieg 59 tyś dźwięku nie ma, oba silnik ZTDA czyli 120 km.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-07-2024
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 12
|
![]()
Bylem dzisiaj w ASO i powiedzieli ze to "modul walkow" w glowicy. Ze strony dwumasy nie czuje zadnych typowych objawow. Widze, ze jeszcze dziwnie rolka napinajaca paska klinowego lata i szczerze to z tego miejsca wydaje mi sie jest to terkotanie, a dzwiek ten juz sie nasila coraz mozniej i slysze go tez w trakcie jazdy w kabinie. Z ciekawosci zdejme pasek i zobacze w jakim stanie jest rolka i jak auto chodzi bez paska, tutaj filmik jak chodzi ta rolka z napinaczem: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
W ASO zwrocilem uwage na prace tego napinacza ale powiedzili ze jest w porzadku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,425
|
![]()
Aso to wybitni diagnostycy, posłuchaj mojego filmu i powiedz czy to ten sam odgłos.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Łańcuch to nie terkocze tylko rzezi, przy odpalaniu i krótko po nim, jest to inny odgłos niż ten który przesłałeś. A jak by cały czas tak hałasował to ten łańcuch już byś wolał lawetę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 768
|
![]()
Pisałem wcześniej odnośnie tego dźwięku, ASO twierdzi że wałki z osprzętem a ja twierdzę że nie. Focus z 2018 roku o którym pisałem był kupiony z Luksemburga z defektem silnika, nie odpalał, przebieg niecałe 170 tyś km. Szybka diagnoza po odkręceniu korka wlewu oleju i kręceniu rozrusznikiem, nie obraca się wałek rozrządu zaworów wydechowych, zerwany łańcuszek spinający wałki. Rozbiórka, weryfikacja, zawory i dźwigienki ocalały ale poprzestawiało krzywki wałków rozrządu, wyrwało napinacz łańcuszka rozrządu z ażuru głowicy. Zostało zamontowane wszystko NOWE, ażur, napinacz i łańcuszek, wałki rozrządu, dosłownie wszystko, auto odpaliło i przejechało od tamtej pory około 7 tyś km, nic się nie dzieje oprócz tego irytującego stukania póki się dobrze nie rozgrzeje, także muszę stwierdzić że ASO chyba znowu nie ma racji. Czytałem gdzieś w necie o takim przypadku w focusie z przedłużoną gwarancją, nowa góra silnika, nowy dwumas i sprzęgło, potem nowa skrzynia biegów i o zgrozo dźwięk jest nadal. Nie wiadomo, śmiać się czy płakać...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4
Silnik: 150km EcoBoost
Rocznik: 2018
Postów: 556
|
![]() Cytat:
Otóż, mam 1.5EcoBoost. Dokładnie taki dźwięk słyszałem raz, jak auto chodziło jakieś 1h na postoju i to całkiem niedawno. Nie tak głośno, bardziej spod auta. W sumie to do zignorowania ale jednak, takie same "blaszane pstrykanie". Ergo: to nie problem diesla! To musi być coś innego. Dlaczego w benzynie nie dokucza ale jednak potrafi się zrobić?
__________________
§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§2 3§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§ 23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23 §23§23§23§23§23§23§23§23§2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 13-07-2024
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 12
|
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Moreno_pl ; 19-09-2024 o 12:30 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,425
|
![]()
Kompletu z walkami i nowym łańcuchem to Ci narazie nie wymienią bo te części są niedostępne, cała Europa czeka na ten zestaw wałków z łańcuchem i pokrywą głowicy, obecnie około 80.000 tych elementów potrzebne jest dla Forda, psa, toyoty i pewnie jeszcze innych marek…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 768
|
![]()
Proszę bardzo [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] na tę chwilę dostępne w wersji 8mm czyli poprawionej, ja założyłem stary typ 7mm, nie miałem czasu czekać a i ceny były wtedy w okolicach 8-9 tyś pln. Za stary ty zapłaciłem około 2600 zł plus zestaw uszczelek i nowy rozrząd z pompą wody.
To oczywiście na własną rękę, w ASO brakuje, ten silnik ma połowa nowoczesnych samochodów. Ostatnio edytowane przez stecus ; 20-09-2024 o 08:24 |
![]() |
![]() |