Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-06-2024, 13:36   #1
Angelo4620
ford::beginner
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 09-01-2023
Skąd: Kluczbork
Model: C-MAX
Silnik: 998cm3, 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 13
Domyślnie 1.6 Ecobost w miarę stygnięcia silnika płynu w zbiorniku ubywała

Witam wszystkich.
Pacjentem jest FOCUS 1,6 Ecobost 110kW z 2011 roku. Do tej pory samochód sprawdzał się bezawaryjnie. Jakiś czas po akcji serwisowej chłodzenia rozpoczęły się cyrki. Po nagrzaniu silnika do temperatura w której następuje załączenie wentylatora chłodnicy płyn w zbiorniku wyrównawczy raptownie wzrasta aż go wyrzuci. w sobotę uzupełniłem stan płynu i cała próba od nowa. W miarę szybko zdążyłem wyłączyć silnik i w miarę stygnięcia silnika płynu w zbiorniku ubywała aż całkiem go wciągnęło. Wykonałem dwa testy Co2 i nic nie wykazały. Przewody przed i za chłodnicą robiły się gorące jak i sama chłodnica. Termostat raczej cały się otwiera gdyż nagrzewnica daje ciepłe powietrze. Przewody przy chłodnicy nie były twarde więc myślę że jak to się zdarza w tych silnikach nie przebiło cylindrów.
Proszę o podpowiedzi, gdzie szukać, może jakieś zawory blokują.
ASO całkowicie umywa ręce. W trakcie stygnięcia silnika słychać jak w samym silniku w okolicy rozrządu słychać dźwięki strzelania jak by materiał się odkształcał w skutek różnic temperatury.
Jeszcze w tym tygodniu będę mieć dostęp do Forscana więc proszę o podpowiedzi jakie czujniki bądź zawory mogę posprawdzać diagnostycznie programem.
Po wyłączeniu silnika jak zaczyna zaciągać płyn z wyrównawczego z tego szerszego przewodu u dołu zbiornika wylatują bombelki tak jakby obieg był zapowietrzony.
Jeszcze raz dodam iż test CO2 był przeprowadzany 2 razy i wynnik negatywny.

Angelo4620 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2024, 13:51   #2
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,984
Domyślnie Odp: 1.6 Ecobost Problem z chłodzeniem

Przy włączeniu wentylatora żaluzja chłodnicy jest otwarta?
tomao jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2024, 13:52   #3
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: 1.6 Ecobost Problem z chłodzeniem

Cytat:
Napisał Angelo4620 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Termostat raczej cały się otwiera gdyż nagrzewnica daje ciepłe powietrze
To nie ma najmniejszego związku z otwarciem termostatu. Jakby był na stałe otwarty to silnik byłby za zimny i mogłoby nie być ogrzewania (szczególnie zimą). Oba przewody grube do chłodnicy są gorące czy jeden wyraźnie zimniejszy? Jeśli jest na stałe zamknięty to będzie za gorąco a jeden przewód od chłodnicy (ten za termostatem przy pasku klinowym) wyraźnie zimniejszy np. 40-50 stopni a drugiego nie da się dotknąć 100+. Miałem ostatnio identyczny przypadek tylko płynu nie wyrzucało (jeszcze) silnik podczas jazdy 99-107 stopni termostat w kilku kawałkach wypadł. Po zmianie 84-87 okazjonalnie w korku wyżej (do 101 norma powyżej coś jest nie tak)

Sprawdź temperaturę po obd, na wskaźniku może pokazywać w normie na środku a w rzeczywistości 110-115 stopni, dopiero przegrzanie pokaże przy 120+ a między 60 a 120 pokazuje środek skali. Normalna temepratura pracy dla 1.6eb to 84-101 stopni oczywiście po obd.

Jak zawory to zazwyczaj są kody błędów.

Ostatnio edytowane przez klocolus ; 17-06-2024 o 13:57
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2024, 12:38   #4
Angelo4620
ford::beginner
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 09-01-2023
Skąd: Kluczbork
Model: C-MAX
Silnik: 998cm3, 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 13
Domyślnie Odp: 1.6 Ecobost w miarę stygnięcia silnika płynu w zbiorniku ubywała

Dziękuję za podpowiedzi.
Jeśli chodzi o żaluzje chłodnicy to się otwiera.
W dniu wczorajszym wypiąłem wąż powrotu ten który zamontowali do swojej dołożonej instalacji z czujnikiem ilości płynu. Dmuchnąłem w niego - drożny. Po odpaleniu silnika przepływ jest bo z niego wylatuje płyn więc pompa sprawna. Spiąłem tak jak był założony.
Podłączyłem FARSCANA i wyskoczyła cała lista błędów: wszystkie błędy dotyczące temperatury i uruchomienia stanu awaryjnego. Wszystkie błędy przejrzałem i występowały przy temperaturze płynu 46 stopni. Pokasowałem błędy i uruchomiłem motor. Dogrzewał się do temperatury na FORSCANIE 101 stopni i uruchamiał się wentylator na 1 biegu po czym schładzał. Przycisnąłem do 4500 obr/min i temperatura wskoczyła max do 103 stopni - wentylator miał 2 bieg. Nic z ciśnieniem płynu się nie działo, wszystko w porządku.
Nurtuje mnie fakt iż serwis wymienił termostat na niższą temp 86 lub 89 stopni, lecz nie wymieniali czujnika. Jak to się ma w całości, czy nie powinien być też wymieniony na niższą temperaturę lub przeprogramować ECU. Czy można przeprogramować temp załączenia wentylatora FORSCANEM (Jeśli tak proszę o podpowiedź co i jak. A może całkowita wymiana czujnika temperatury na niższy zakres załączania lecz chyba czujnik nie załącza wentylatora tylko ECU.
Może ktoś spotkał się z zawieszaniem się termostatu. Może takie coś się dzieje tutaj. Po wczorajszym rozruszaniu silnika i zerowych usterkach jestem w kropce gdzie dalej szukać przyczyny.
Angelo4620 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2024, 16:07   #5
papkin44
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
Domyślnie Odp: 1.6 Ecobost w miarę stygnięcia silnika płynu w zbiorniku ubywała

To normalne, że podczas pracy silnika poziom płynu nieco wzrasta. Moim zdaniem układ nie został jeszcze całkowicie odpowietrzony. Aczkolwiek trudno uwierzyć, że w ASO nie wiedzieli, jaką pojemność ma układ chłodzenia. Może dolali trochę za dużo.

Ile km zrobiłeś po ostatniej wymianie płynu (nie dolewce o której piszesz)?
__________________
Nie jeżdżę na LPG.
papkin44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2024, 13:01   #6
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
Domyślnie Odp: 1.6 Ecobost w miarę stygnięcia silnika płynu w zbiorniku ubywała

czujnik temp silnika (płynu) to około 70 zł.
Ford 1702985
7M51-12A648-BA

obstawiam że na rynku jest jego nowsza wersja pod nowszym numerem.

Wymiana powinna Ci zająć max 45 minut.
Sam robiłem pod serwisem Forda jak mi się Focus rozkraczył i w kółko wchodził w tryb wygaszania (błąd P1299, overheat protection active)


[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


Niestety u mnie okazało się, że padł czujnik poziomu płynu (ten dodany podczas akcji serwisowej) a nie ten od temp który wchodzi w blok silnika gdyż woda sobie cieknie z listwy podszybia przez dziury na kołki prostu na aku i na czujnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

te informacje mogą pomóc, choć nie muszą.
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2024, 13:46   #7
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: 1.6 Ecobost w miarę stygnięcia silnika płynu w zbiorniku ubywała

Cytat:
Napisał Angelo4620 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nurtuje mnie fakt iż serwis wymienił termostat na niższą temp 86 lub 89 stopni, lecz nie wymieniali czujnika. Jak to się ma w całości, czy nie powinien być też wymieniony na niższą temperaturę lub przeprogramować ECU
Bez znaczenia, ECU dostosuje się do nowej temperatury jeśli tylko czujnik wskazuje prawidłowo. Termostat otwiera się i zamyka mechanicznie przy niższej temperaturze po prostu.

Cytat:
Napisał Angelo4620 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przycisnąłem do 4500 obr/min i temperatura wskoczyła max do 103 stopni - wentylator miał 2 bieg
Jak na postoju to ok, w czasie jazdy temperatura powinna być dużo niższa, tak dodo 90 stopni, pod 100 lub ponad to tylko podczas toczenia się lub stania w korku.

To w końcu czujnik pokazuje prawidłową temperaturę podczas jazdy? Jakie są temperatury? Jakie odnowiły się błędy po skasowaniu?

Mi na akcji serwisowej przycieli oring na przewodzie chłodniczym i podciekało. Sam wymieniłem juz nie chciało mi się reklamować.

Bump:
Cytat:
Napisał papkin44 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aczkolwiek trudno uwierzyć, że w ASO nie wiedzieli, jaką pojemność ma układ chłodzenia. Może dolali trochę za dużo.
Przecież nie spuszczasz całego płynu (praktycznie niemożliwe) aby nalać tyle co w książce, oni tylko uzupełniają widoczny ubytek.

Bump:
Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety u mnie okazało się, że padł czujnik poziomu płynu (ten dodany podczas akcji serwisowej) a nie ten od temp który wchodzi w blok silnika gdyż woda sobie cieknie z listwy podszybia przez dziury na kołki prostu na aku i na czujnik
Mi też padł, musiałem całą tą gruchę wymienić bo miała coś z elektryką, brak komunikacji z ecu.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2024, 15:54   #8
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
Domyślnie Odp: 1.6 Ecobost w miarę stygnięcia silnika płynu w zbiorniku ubywała

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mi też padł, musiałem całą tą gruchę wymienić bo miała coś z elektryką, brak komunikacji z ecu.
dokładnie tak.
jak auto postało chwilę pod dachem i wyschło, to błędy znikały i cokolwiek mechanicy zrobili, to uznawali za sukces bo auto działało.
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.