![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 09-01-2023
Skąd: Kluczbork
Model: C-MAX
Silnik: 998cm3, 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 13
|
![]()
Witam wszystkich.
Pacjentem jest FOCUS 1,6 Ecobost 110kW z 2011 roku. Do tej pory samochód sprawdzał się bezawaryjnie. Jakiś czas po akcji serwisowej chłodzenia rozpoczęły się cyrki. Po nagrzaniu silnika do temperatura w której następuje załączenie wentylatora chłodnicy płyn w zbiorniku wyrównawczy raptownie wzrasta aż go wyrzuci. w sobotę uzupełniłem stan płynu i cała próba od nowa. W miarę szybko zdążyłem wyłączyć silnik i w miarę stygnięcia silnika płynu w zbiorniku ubywała aż całkiem go wciągnęło. Wykonałem dwa testy Co2 i nic nie wykazały. Przewody przed i za chłodnicą robiły się gorące jak i sama chłodnica. Termostat raczej cały się otwiera gdyż nagrzewnica daje ciepłe powietrze. Przewody przy chłodnicy nie były twarde więc myślę że jak to się zdarza w tych silnikach nie przebiło cylindrów. Proszę o podpowiedzi, gdzie szukać, może jakieś zawory blokują. ASO całkowicie umywa ręce. W trakcie stygnięcia silnika słychać jak w samym silniku w okolicy rozrządu słychać dźwięki strzelania jak by materiał się odkształcał w skutek różnic temperatury. Jeszcze w tym tygodniu będę mieć dostęp do Forscana więc proszę o podpowiedzi jakie czujniki bądź zawory mogę posprawdzać diagnostycznie programem. Po wyłączeniu silnika jak zaczyna zaciągać płyn z wyrównawczego z tego szerszego przewodu u dołu zbiornika wylatują bombelki tak jakby obieg był zapowietrzony. Jeszcze raz dodam iż test CO2 był przeprowadzany 2 razy i wynnik negatywny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,984
|
![]()
Przy włączeniu wentylatora żaluzja chłodnicy jest otwarta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]() Cytat:
Sprawdź temperaturę po obd, na wskaźniku może pokazywać w normie na środku a w rzeczywistości 110-115 stopni, dopiero przegrzanie pokaże przy 120+ a między 60 a 120 pokazuje środek skali. Normalna temepratura pracy dla 1.6eb to 84-101 stopni oczywiście po obd. Jak zawory to zazwyczaj są kody błędów. Ostatnio edytowane przez klocolus ; 17-06-2024 o 13:57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 09-01-2023
Skąd: Kluczbork
Model: C-MAX
Silnik: 998cm3, 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 13
|
![]()
Dziękuję za podpowiedzi.
Jeśli chodzi o żaluzje chłodnicy to się otwiera. W dniu wczorajszym wypiąłem wąż powrotu ten który zamontowali do swojej dołożonej instalacji z czujnikiem ilości płynu. Dmuchnąłem w niego - drożny. Po odpaleniu silnika przepływ jest bo z niego wylatuje płyn więc pompa sprawna. Spiąłem tak jak był założony. Podłączyłem FARSCANA i wyskoczyła cała lista błędów: wszystkie błędy dotyczące temperatury i uruchomienia stanu awaryjnego. Wszystkie błędy przejrzałem i występowały przy temperaturze płynu 46 stopni. Pokasowałem błędy i uruchomiłem motor. Dogrzewał się do temperatury na FORSCANIE 101 stopni i uruchamiał się wentylator na 1 biegu po czym schładzał. Przycisnąłem do 4500 obr/min i temperatura wskoczyła max do 103 stopni - wentylator miał 2 bieg. Nic z ciśnieniem płynu się nie działo, wszystko w porządku. Nurtuje mnie fakt iż serwis wymienił termostat na niższą temp 86 lub 89 stopni, lecz nie wymieniali czujnika. Jak to się ma w całości, czy nie powinien być też wymieniony na niższą temperaturę lub przeprogramować ECU. Czy można przeprogramować temp załączenia wentylatora FORSCANEM (Jeśli tak proszę o podpowiedź co i jak. A może całkowita wymiana czujnika temperatury na niższy zakres załączania lecz chyba czujnik nie załącza wentylatora tylko ECU. Może ktoś spotkał się z zawieszaniem się termostatu. Może takie coś się dzieje tutaj. Po wczorajszym rozruszaniu silnika i zerowych usterkach jestem w kropce gdzie dalej szukać przyczyny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
To normalne, że podczas pracy silnika poziom płynu nieco wzrasta. Moim zdaniem układ nie został jeszcze całkowicie odpowietrzony. Aczkolwiek trudno uwierzyć, że w ASO nie wiedzieli, jaką pojemność ma układ chłodzenia. Może dolali trochę za dużo.
Ile km zrobiłeś po ostatniej wymianie płynu (nie dolewce o której piszesz)?
__________________
Nie jeżdżę na LPG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]()
czujnik temp silnika (płynu) to około 70 zł.
Ford 1702985 7M51-12A648-BA obstawiam że na rynku jest jego nowsza wersja pod nowszym numerem. Wymiana powinna Ci zająć max 45 minut. Sam robiłem pod serwisem Forda jak mi się Focus rozkraczył i w kółko wchodził w tryb wygaszania (błąd P1299, overheat protection active) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Niestety u mnie okazało się, że padł czujnik poziomu płynu (ten dodany podczas akcji serwisowej) a nie ten od temp który wchodzi w blok silnika gdyż woda sobie cieknie z listwy podszybia przez dziury na kołki prostu na aku i na czujnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] te informacje mogą pomóc, choć nie muszą. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]() Cytat:
Cytat:
To w końcu czujnik pokazuje prawidłową temperaturę podczas jazdy? Jakie są temperatury? Jakie odnowiły się błędy po skasowaniu? Mi na akcji serwisowej przycieli oring na przewodzie chłodniczym i podciekało. Sam wymieniłem juz nie chciało mi się reklamować. Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]() Cytat:
jak auto postało chwilę pod dachem i wyschło, to błędy znikały i cokolwiek mechanicy zrobili, to uznawali za sukces bo auto działało. |
|
![]() |
![]() |