![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
Witam,
zbliża się czas wymiany filtrów i oleju w moim samochodzie. Zastanawiam się nad filtrem paliwa. Czy kupić cały kompletny czy jednak iść w opcje tańszą sam wkład. Jeśli się zdecyduję na wkład jakie niespodzianki mnie czekają? Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenie. Sprawa tyczy się 1.6 tdci econetic 105 km.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Kuba
Zarejestrowany: 29-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: Fiesta mk4 i pół/Fusion FL/ Focus mk3.0/ Fiesta mk7
Silnik: 1.3/1.4 Duratec/ 1.6 TDCI/ 1,25
Rocznik: 2000/2006/2011/2010
Postów: 2,599
|
![]()
Wystarczy sam wkład. Trzeba tylko uważać na śruby mocujące puszkę do czarnej obudowy, bo potrafią się obrobić. Po wymianie, filtr napełniłem olejem (ON) przy pomocy strzykawki - odpalił od razu.
__________________
S P R Z E D A M ![]() Wyprzedaż garażowa, posiadam trochę części do różnych modeli Forda: https://forum.fordclubpolska.org/sho...38#post3446638 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 16-11-2014
Skąd: SOCHACZEW
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI z DPF
Rocznik: 2011
Postów: 307
|
![]()
I trzeba pamiętać żeby odpowietrzyć układ paliwowy, samo napełnienia filtra ON może nie wystarczyć, u mnie musiałem odpowietrzać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
Coś ze szczegółów? Mam trochę pojęcia więc powinienem sobie poradzić jednak wolę zasięgnąć porady...
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 16-11-2014
Skąd: SOCHACZEW
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI z DPF
Rocznik: 2011
Postów: 307
|
![]()
Dobrze by było zaopatrzyć się w pompkę do paliwa żeby zassać przez układ ON, pozbyć się pęcherzyków powietrza. Ja mam ręczną gumową i nie zbyt się nadaję ale jakoś dałem radę. Poniżej pomocny filmik w którym wszystko widać.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez spenser696969 ; 26-09-2017 o 21:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-06-2012
Skąd: opolskie
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI 115 km
Rocznik: 2012
Postów: 150
|
![]()
Ja nic nie odpowietrzałem, napełniłem filtr paliwem, po odpaleniu od razu gaz na ok 2.5 tyś obr na parę chwil i nie zgaśnie na pewno.
Też wymieniałem sam wkład, ale wtedy zostaje stary oring na samym dole tej szpuli czy jak to nazwać, co uszczelnia obudowę filtra z samego dołu. Następnym razem wymienię komplet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 16-11-2014
Skąd: SOCHACZEW
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI z DPF
Rocznik: 2011
Postów: 307
|
![]()
Kolega wymieni filtr i napisze czy odpowietrzał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , jak się zapowietrzy to auto nie odpali pomimo że będziesz kręcił rozrusznikiem, trzeba wtedy odpowietrzyć i podłączyć kompa żeby skasować błąd, odpalić auto na nowo. Ja już to przerabiałem, wymieniłem filtr i przepompowałem przez niego paliwo odpaliłem auto pochodziło 30 sekund i zgasło ( wystarczy parę pęcherzyków powietrza w rurkach)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 30-06-2013
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 524
|
![]()
Jeżeli napełniasz filtr dopiero przez pompkę i zaraz odpalasz auto to z pewnością się zapowietrzy. Wymieniając filtr należy poczekać chwilkę aż bibuła filtrująca nasączy się ON i dopiero wtedy jeszcze zalać filtr do pełna. W przypadku niewymiennych wkładów robi się to odpowiednio wcześniej zanim zdemontuje się stary filtr paliwa a w przypadku wkładów jeżeli ma się możliwość do zanurzyć w naczyniu sam wkład aż bibuła się nasączy bądź powtarzać kilkukrotnie procedurę napełniania filtra przez pompkę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 14-09-2017
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 29
|
![]()
Podepnę się pod temat . Focus Mk3 2012 1,6 TDCI 115 km. Wymienia się wkład czy cały filtr ? Poda ktoś nr części ? Z góry dziękuję .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 30-06-2013
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 524
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|