![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-07-2023
Model: Ford Focus
Silnik: 1.0 EB 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 28
|
![]()
Witam. Auto Focus 3, hatchback, 04.2013, 1.0 125 km benzyna, 116 tyś.
Do naprawy jest zawieszenie tył. Ale od siebie uważam, że z przodu też jest coś do roboty. Byłem na stacji diagnostycznej i u 2 mechaników. Chciałbym się jeszcze podpytać. Może ktoś miał podobne kłopoty z przodem. 1. Tył Objaw -> nie da się dokładnie ustawić geometrii. Wcześniej wymieniono gumy stabilizatora bo sparciały i wahacze tzw. kości. Naprawa: wymiana wahaczy na których opierają się sprężyny + śruby(cięcie), Pytania: - wymienić odbojniki gumowe wahacza i dolne podkładki gumowe sprężyn? - czy górne też (mechanik sugeruje tak bo stare gumy)? Co do tyłu diagnosta i mechanik są zgodni: wymiana wahaczy + śruby. 2. Przód Objaw -> auto lekko pływa przodem przy dużych prędkościach i trzeba kontrować + czasem niepewnie w zakrętach + lekko ściąga w lewo + głuche stuki w okolicach kół na nierównościach(zwłaszcza z lewej) + na zgaszonym silniku jak krótkimi ruchami kręcę kierownicą to słychać stuk gdzieś z okolic lewego koła + czasami jak cofam i hamuję to słyszę z przodu wyraźne "Puk". Wcześniej wymieniłem oba wahacze + gumy stabilizatora. Ogromna poprawa ale zostały opisane objawy. Pytania: - wymienić jeszcze łączniki stabilizatora? - wymienić końcówki drążków -> lewa mi się nie podoba bo była 2 razy wygrzewana bo zapiekła się i nie dało się ustawić geometrii więc może to powód stuków i lekkiego zciągania w lewo? Co do przodu sprzeczne opinie. Diagnosta: po naprawach przód sztywny, a amortyzatory i sprężyny Ok. Mechanik: można wymienić łączniki stabilizatora co poprawi prowadzenie. Stuk na wyłączonym silniku to przekładnia(zmroziło mnie). Inny mechanik: z przekładnią Ok. Wymieniać także końcówki(stare gumy; jedna wygrzewana). Sprawdzić drążki choć wątpi, że z nimi coś nie tak. Ciężko idzie diagnoza tego przodu. Chciałbym nie zmieniać dobre na dobre. Z góry dzięki za pomoc. Ostatnio edytowane przez Cenart ; 26-09-2024 o 14:21 Powód: Źle sformułowany temat |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
To, co poniżej wynika tylko z moich obserwacji i doświadczeń z tym modelem.
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Oczywiście luzów nie widać łączniki stabilizatora OK. Wahaczy na palę wymieniać nie chcę bo mam aluminiowe. Cytat:
Jeśli chodzi o te stuki z przekładni to na odległość ciężko coś napisać ale chyba przewijało się o tym na forum. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-07-2023
Model: Ford Focus
Silnik: 1.0 EB 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 28
|
![]()
Dzięki za szybką reakcję. Bardzo mnie zaciekawiło to co piszesz.
1. Reset EPAS: Ooo, to dla mnie coś nowego. Ile może kosztować taki reset wg. procedury Forda? Gdzie to można zrobić? Tylko ASO? Pytam bo faktem jest, że od początku odkąd mam to auto to jest własnie taka niedogodność z tym przodem ("lekko pływa przy dużych prędkościach i trzeba kontrować + czasem niepewnie w zakrętach + lekko ściąga w lewo"). W zasadzie każdy do kogo się zwróciłem to twierdził, że wszystko sztywne i OK, po za wahaczami i tulejami stabilizatora ale to było ewidentne, więc zostało zrobione i od razu lepiej. Generalnie to bagatelizowali te objawy. Na szybko znalazłem coś takiego w temacie resetu EPAS. Co o tym sądzisz? Warto spróbować? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 2. Stuki z przodu i stuk przy cofaniu: Faktem jest, że każdy diagnosta zawsze twierdził: tłumienie i stopień przylegania koła OK. Łączniki czy końcówki OK. Powątpiewali, że może one padły. Co do amortyzatorów i ich osprzętu, to właśnie od tego kiedyś zacząłem "diagnozować" i obserwować te głuche stuki ale ostatecznie to zarzuciłem bo przecież: tłumienie i stopień przylegania koła jest OK, reszta też OK. Teraz jest tak, że w zasadzie w mniejszym lub większym stopniu te głuche stuki cały czas są i mnie wnerwiają. Więc może jednak to jest "właściwy" problem? Tak jak od początku podejrzewałem... amortyzator i jego osprzęt... 3. Ustawienie geometrii: Mam wydruk. Jutro znajdę i wrzucę. Może coś ktoś wywnioskuje. Diagnosta, jak i mechanik twierdzą, że śruby regulacyjne nie do ruszenia i trzeba ciąć, dać nowe wahacze i wtedy porządnie ustawić, bo reszta OK. Załączam wydruk z ostatniego badania geometrii. 4. Stuki w przekładni: Podeślesz link do tego wątku, bo nie mogę znaleźć? Ostatnio edytowane przez Cenart ; 25-09-2024 o 18:58 Powód: Dodanie załącznika |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
O luzach przekładni było ostatnio to [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i zapewne jeszcze się coś znajdzie
O EPAS masz tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , zwróć uwagę co pisał Slawko oraz na to "pull drift compensation". Co do wydruku to muszę w chwili wolnej zobaczyć jakie powinny być wartości regulacyjne, bo na wydruku są jak mi się wydaje podane zmierzone i kontrolne. Jak różnica? Kontrolne wartości podawane są w zakresie od - do, a przy regulacyjnych podana jest konkretne wartość i jej dopuszczalna odchyłka +/-. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]()
stuk przy ruszaniu i hamowaniu to albo tuleja na wahaczu albo luz na sankach.
teoretycznie można też szukać czy klocki nie latają |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-07-2023
Model: Ford Focus
Silnik: 1.0 EB 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 28
|
![]() Cytat:
- stuk pojawia się losowo i niezbyt często, - tylko wtedy, gdy nieco gwałtowniej cofam i hamuję. Występuje odkąd mam auto, niestety mechanicy bagatelizują, ale przypominam sobie, że któryś coś wspominał o klockach. Wahacze(aluminiowe)- przód wymieniłem jakieś 3 m-ce temu (SIDEM): diagnosta znalazł i pokazał luz na sworzniu + sparciałe tuleje stabilizatora. A sanki? Nie wiem czy cokolwiek tam któryś grzebał. Czy one są naprawialne? Jaki to potencjalnie koszt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]()
Znajdź dobrego mechanika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-07-2023
Model: Ford Focus
Silnik: 1.0 EB 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 28
|
![]() Cytat:
2. Zgłębiam temat EPAS i PDC. Może faktycznie to powody lekkiego pływania i znoszenia? 3. Nie słyszałem od mechaników, którzy grzebali przy zawieszeniu, aby robili reset EPAS, a doczytałem, że ponoć Ford wymaga tego w procedurze. Nie zmienia to faktu, że głuche stuki z przodu są. Ponowię pytanie: co sądzisz o resecie EPAS wg. tego co podesłałem. Mam ochotę popróbować ale czy czegoś nie uwalę? 4. Spróbuję doprecyzować o co chodzi z: "Stuk na wyłączonym silniku to przekładnia". Jeden z diagnostów i któryś z mechaników twierdzili, że ten stuk to przekładnia ale że to normalne i mam przekładnię zostawić w spokoju. Mnie zmroziło, bo miałem Mazdę: jak padała przekładnia, to miałem stuki, hałasy i problemy z utrzymaniem toru jazdy. Regeneracja nic nie nie dała. Zakończyło się zamontowaniem używki. Modlę się, aby teraz nie było to samo.... Ale do rzeczy, stuk występuje w ten sposób: - silnik wyłączony, - krótkie i energiczne ruchy kierownicą w lewo do wyczuwalnego oporu -> cisza, - krótkie i energiczne ruchy kierownicą w prawo do wyczuwalnego oporu -> stuki słyszę gdzieś z okolic lewego koła i bardziej dołem. Ruch kierownicą robię energicznie i dość spory. Raczej większy niż 1-2 cm u góry, o czym pisze Sławko w poście 18: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Mam nadzieję, że nie pomyliłem stron tego ruchu kiedy jest stukanie, więc sprawdzę to jeszcze. Więc może jednak końcówka/ drążek z lewej strony? Może ktoś miał coś takiego? Ostatnio edytowane przez Cenart ; 26-09-2024 o 16:16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 16-07-2023
Model: Ford Focus
Silnik: 1.0 EB 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 28
|
![]() Cytat:
Zwłaszcza takiego co potrafi postawić właściwą diagnozę, bo z tym największy problem... Czasami myślę, że to jak szukanie Świętego Gralla. Niestety... Przy okazji mam pytanie do Ciebie i innych czytających post. Przeglądając listę części powiązanych z amortyzatorem przód znalazłem taką część: 1826507 + 1826508 - tłumik drgań amortyzatora. Co to jest? Czemu służy? Jakie mogą być objawy zużycia? Może min. to powoduje u mnie problemy. Obejrzeć to można np. tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Cenart ; 26-09-2024 o 22:06 Powód: Dodanie informacji. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
Jeśli chodzi o stuki to na odległość nie pomogę , ponieważ dźwięk i okoliczności jego występowania mogą prowadzić do różnych wniosków. Tylko jazda próbna coś może pomóc, tylko po pierwsze z reguły użytkownik wyłapuje takie rzeczy lepiej niż mechanik, który pojazdem z problemem jedzie często zbyt krótko. Sprawa druga to to, że mechanicy często bazują na swoim doświadczeniu, które często wprowadza w błąd. Być może przeoczyłem wersje nadwozia. W kombi pochylenie nieznacznie różni się od wersji HB/sedan, ale zbieżność jest identyczna i powinna zb. całkowite wg tego co mam wynosić 23 minuty +/- 12 minut. Z tego wydruku można sadzić, że ktoś próbował ustawić na każdym kole 23 minuty, co dało taki wynik. Ale czy to prawda nie wiem. Trzeba by to ocenić po ustawieniu mimośrodów. Na koniec wydaje mi się że zebrałeś zbyt wiele opinii od mechaników, diagnosty, teraz od nas na forum i robi się zamieszanie, tym bardziej, że walczysz z wszystkimi bolączkami na raz i zaczynasz mieć mętlik w głowie. |
|
![]() |
![]() |